problemen in de nachten kunnen ook door hele andere dingen komen, zoals exceem, oorpijn, benauwdheid...dus staat niet altijd in verband met vastigheid. dat wilde ik even kwijt.
@Jen89: 4.30u..... !!!!!???? Dat is onmenselijk! Als je dan toch zijn brood wilt klaarmaken, kan je dat toch beter 's avonds doen voor je naar bed gaat, broodtrommeltje de koelkast in en dan kan je 's morgens langer blijven liggen....
hier ook al een paar keer gedacht hoe ik het hier zal aanpakken. Gelukkig kan ik nog wat 'proefdraaien' in mijn verlof.
Wij hebben er hier 1 van 11 daar staan we om half 7 voor op omdat hij om kwart voor 8 opgehaald wordt en de jongste pit lekker door tot een uur of half 9
Hier 3 jongens van 4,2 en 6 maanden. Als ik alleen ben zet ik de wekker om 7.00 uur. Ik kleed eerst mezelf aan, wassen en zo. Dan maak ik de baby wakker, geef borstvoeding en maak daarna de andere 2 wakker. Ze kruipen dan nog heel even in het grote bed en ik kleed ze daar aan. Dan met z'n allen naar beneden voor het ontbijt. Meestal laat ik de zooi op tafel staan om snel even de oudste naar de peuterspeelzaal te brengen. (9.00 uur) Ik moet er wel even bij zeggen dan dit schema het plan is. Het komt ook regelmatig voor dat er iemand voor 7 uur al wakker is en dan is het ' go with the flow' . Flexibiliteit is wel belangrijk om te hebben. Peuters kun je ook echt niet haasten, dus dan maar liever wat te laat bij de PSZ. En zoals gezegd; als ik tijd tekort kom schiet het schoonmaken er maar bij in. Het is even niet anders, deze tijd dat ze jong zijn krijg je niet terug he.
We hebben ze "getraind" om zo rond 07.00 uur wakker te worden. Als ik daarvóór moet douchen sta ik uiteraard drie kwartier eerder op, anders ga ik douchen als de oudste naar school is (die wordt met de schoolbus opgehaald aan de deur) en de jongste even tv kijkt of speelt.
Ik moet zelf om 07.30 beginnen en sta daarom rond 6.00 op. Zoon wordt meestal tussen 6.15 en 6.45 wakker. Hij mag dan nog even bij papa in bed televisie kijken en ik zet beneden het brood klaar en smeer mijn eigen brood. Ik douche, kleed me aan en doe even snel de hond in de tuin. Om 7.10 vertrek ik en dan komen vriend en zoon meestal Nasr beneden. Vriend geeft zoon broodje en drinken, ze gaan douchen/aankleden en hij brengt hem rond 8 uur naar kdv. Vriend komt thuis, wandelt met de hond en gaat aan het werk. Vriend haalt rond 16.00 zoon weer op en ik kom rond 17.15 weer thuis.
ik zou erg graag blijven liggen. maar als ik mijn vriend zijn brood niet smeer dan neemt hij helemaal niks mee naar zijn werk. en aangezien hij om 05.30 van huis gaat en meestal om 17.00 pas thuis is vind ik het wel erg belangrijk dat hij eten mee neemt. maar het is inderdaad verschikkelijk vroeg. mijn vriend is ook al wel aan het rondkijken voor ander werk omdat hij elke dag met veel tegenzin naar zijn werk gaat. mja werk is moeilijk te vinden tegenwoordig.
Jen89: Dat hij geen brood meenemen als jij het niet smeert is toch zijn eigen probleem en verantwoordelijkheid? Hij zal dan honger hebben die dag.. Tja, had ie maar brood mee moeten nemen! En als je het dan al zo graag wil smeren, waarom smeer je het dan niet 's avonds en leg je het in de koelkast?
man staat iedere dag om 5 uur op, soms eerder. zit om 545 uur in de auto (kleding en brood avond ervoor klaar gelegd) en is rond 17.15/17.30 uur thuis op maandag heeft hij papadag dus kan hij rustig aan doen schema voor mij nu nog: maandag opstaan 6.30 uur -7.10 in de auto en rond 7.30 op kantoor en dan rond 17 uur thuis woensdag opstaan 6.25 opstaan, dochter 7.10 wakker maken en naar opa en oma brengen in pyama en krijgt daar eten, dan doorrijden naar werk ben er dan rond 7.45 en rond 17 uur weer bij me ouders en eten daar dan mee donderdag opstaan 6.15 dochter wakker maken om 6.45/6.55 uur eten aankleden en om 7.20 in de auto naar het kdv om daar om 730 voor de deur te staan en dan richting werk en daar ben ik dan iets voor 8 uur en dan rond 17 uur thuis
ja dat kan ook, ik maak regelmatig boterhammen van mijn man klaar (maar goed die werkt dan ook vaak dagen van 12-14 uur als ie thuis is heb ik liever dat ie even rustig zit. Ik maak echt niet in de ochtend, maar als iemand al om 17 uur thuis is kan ie toch makkelijk even wat boterhammen smeren, niet zo kinderachtig doen zeg..
Ik heb kinderen met regelmatige oorontstekingen, zelfs 2,5 jaar doof geweest en grote gedragsproblemen (niet geleerd om met woorden te communiceren,, frustratie van niet goed kunnen praten) hierdoor maar nooit hierdoor wakker geweest juist door de vastigheid die ik ze bied kunnen ze door elke situatie heenkomen omdat ze weten waar ze aan toe zijn. Natuurlijk kan en mag een kind ziek zijn en dan is het ook niet erg als ze snachts komen maar in een normaal gesproken geloof ik wel dat een kind hier veel aan heeft, onduidelijkheid en onvoorspelbaarheid zijn de grootste obstakels in een opvoeding.
Nou ja..... mijn zoontje is er aan geopereerd met 1,5 omdat hij helemaal niet meer kon slapen omdat hij verging van de pijn. Hij was er doodziek van, werd steeds erger. Na de operatie sliep hij direct weer. Later kreeg hij snachts benauwdheid aanvallen, en daarna kreeg hij exceem en werd daar snachts wakker van. Nu zijn alle problemen aangepakt en slaapt hij weer goed. Mijn andere zoontje daarintegen slaapt gewoon door met een oorontsteking. Mijn (3e)andere zoontje slaapt gewoon door met een levensbedreigende darm-afsluiting. Elk kind is verschillend, hoe goed we ons best ook doen, het kan voorkomen dat kinderen met medische problemen daar slecht van slapen. Maar ik ben het zeker met je eens, en ik denk dat dat is wat jij wilt zeggen, dat je met structuur en duidelijkheid veel bereikt. Dat is zeker zo.
als mijn dochter naar de psz moet dan uiterlijk 7.30 uur. Andere 5 dagen gewoon wanneer de kids wakker worden. Vandaag werd mijn zoontje om 8 uur wakker en mijn dochter om 8.40 uur. Andere dagen is het half 8 of soms wel 9 uur.
ben blij dat ik niet de enige ben Had ook hele goede voornemens hoor, maar is helaas dus niets van terecht gekomen.
Momenteel sta ik om half 8 op (Zet de wekker op kwart over 7, nog ff lekker snoozen) gauw ff douchen. Manlief is dan allang weg. De oudste 2 (12 en 10) zijn dan al aangekleed en beneden. Zij maken zichzelf klaar voor school. Ik hoef ze verder alleen maar de commanderen . "Xander, heb je je pil gehad?" Eva kam je haar, ruim je zooi op, van wie zijn die laarzen? Als ze dan de deur uit zijn om 8:00 (ze mogen om 8:15 beginnen). Op vrijdag en maandag gaat Meike naar de peuterschool waar ze om kwart voor 9 begint. Dus dan haal ik om 8:00 meike (3) uit bed, die kleed zich dan aan en dan krijgt ze een broodje en drinken. Gaat ze haar schooltasje inpakken en dan breng ik haar om 8:40 naar school. De jongste twee slapen dan meestal nog. (ja ik weet het... luxe ) De school is achter ons huis. Op de overige weekdagen dan maak ik meike en femke wakker en als die aan tafel zitten voor een broodje haal ik Lieze uit bed en afhankelijk van hoe laat ze snachts kwam krijgt ze een voeding. om 9:00 gaan we dan naar de creche. Als ik weer moet werken dan sta ik om half 7 / kwart voor 7 op, ga dan douchen. De baby voeden, de jongsten wakker maken om kwart over 7/half 8, ontbijten, aankleden en dan om 8u de deur uit. Maar momenteel hoeft dat nog niet, heerlijk! vrijdag kon ik zelfs nadat ik Meike naar de peuterschool had gebracht nog even een uurtje slapen!
Weekend: wij doen ieder één dag en die dag begint meestal rond 8:00 als mijn zoon wakker wordt. Dochter is meestal wat later. maandag en dinsdag: kdv. Ik sta even voor half 8 op. Zoon staat vaak met man al onder de douche en anders aan het spelen op zijn kamer. Ik kleed mezelf aan, haal dochter uit bed en leg kleding klaar voor zoon. Hij kleed zich met enige aansporing zelf aan. Dochter kleed ik aan. Tegen de tijd dat ik klaar ben is man gedouched en hij neemt de kids mee naar beneden. Ik doe dan make up en haar. Dan ga ik naar beneden, man weer naar boven om pak aan te doen. Ondertussen ontbijten we en dan tussen 8:15 en 8:30 de deur uit. Als we eerder weg moeten ivm werk dan staan we 15-20 minuten eerder op en dan zijn we om 8:00 de deur uit. Veel eerder heeft geen zin. Kdv gaat om 8:00 open en zit om de hoek. Op de andere dagen kan het verschillen. Start dag tussen 7:20 en 8:15 en soms houden we pyjama nog even aan. Soms kleden we direct aan maar we (ik of man) hoeven nergens naar toe. Het verschilt niet heel erg van de kdv dagen.