Hoelaat staan jullie sochtens op met 2 of meer kinderen

Discussie in 'De lounge' gestart door dolfijntje1985, 11 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Door de week gaat mijn wekker om 6.30 maar meestal kom ik pas 3 kwartier later mijn bed uit gerold en dan moet ik me haasten. Eerst doe ik mezelf helemaal klaar maken en dan beneden de boterhammen en drinken klaar zetten. Dan de 2 oudste (4 en 17 mnd) wakker maken en aankleden, die kunnen dan beneden eten en drinken. Dan de baby voeden, die wordt meestal ook rond dezelfde tijd wakker. Om half 9 lopenw e naar school.

In het weekend dan sta ik op als er iemand wakker wordt, vandaag was het kwart over 6. Dan heb ik ook al geen zin meer om nog te slapen.

2. Snowy09

Snowy09 Actief lid

13 aug 2011
    466
    0
    0
    Onder Rotterdam
    Wij staan tussen 5:30 en 6:00 op.Dan zijn de kids uitgeslapen.
    Kids zijn trouwens 4 en 6 jaar. Gaan tussen 18:30 En 19:00 naar bed. Dan zijn ze ook echt moe!

3. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Hier is de oudste altijd tussen 6.00 en 7.00 wakker. Zowel doordeweeks als in het weekend.

4. woezeltje1

woezeltje1 Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.031
    0
    36
    door de week 07:30
    En in het weekend 08:15

5. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik werk nog niet dus ik kom mijn bed uit wanneer de jongste wakker wordt. En dat is bijna altijd rond 07.00 uur. Maar vaak ben ik ook al om 05.30 uur beneden met hem..
    Dochterlief is een slaapkop, ligt echt wel tot 09.00 uur te slapen.

Douchen doe ik s'morgens. Eerst baby in badje doen (elke ochtend) en daarna gaan dochter en ik samen onder de douche..ook elke dag.

Wanneer ik ga werken douche ik liever s'avonds. Scheelt zoveel tijd.

Hectisch en heel druk is het sowieso met 2 kids i.p.v. 1...
    Heb een peuter en baby en probeer er echt structuur in te houden, maar soms is het ook echt de dag 'overleven'...en zit ik er ECHT doorheen. Mijn vriend begint al om 06.00 uur met werken en is laat thuis dus doe alles zelf.
    Maarja, heb gehoord dat het makkelijker wordt!! :)

6. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Rond 07:30 uur.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ben ook echt geen ochtendmens eigenlijk maar met kinderen zal je wel moeten ;)

Ik sta nu Eva naar school gaat altijd rond 6:30 op. Even douchen, aankleden, opmaken en dan ben ik om 7 uur klaar. Dan gaat mijn man nog douchen, hij moet om 7:30 weg. Degene die niet bezig is met zich klaar te maken zorgt voor de kinderen als die wakkker worden (meestal tussen 6 en 6:30). Ik ga tussen 8:15 en 8:30 Eva naar school brengen (afhankelijk van of we gaan lopen of fietsen), als Lisa naar het kdv gaat brengt papa haar al om 7:30, anders gaat ze uiteraard gewoon mee. Ik merk wel dat als je op tijd wil komen met 2 kinderen dat je het beste maar op tijd op kan staan, is het fijnste voor iedereen.

8. Laetitia

Laetitia Niet meer actief

Ik sta om 5u op, ga dan een uurtje werken en kom daarna thuis en kruip nog lekker even onder de wol tot ong. 7u... dan staan de kids op en maak ik ontbijt voor ze klaar. Als ze dan zitten te ontbijten maak ik de schooltas van de oudste klaar en daarna ga ik alvast de tandenborstels enzo klaar maken. Dan gaan ze allemaal de badkamer in, poetsen hun tanden terwijl ik hen was en kleden ze zich aan. Daarna doe ik hun haren en vaak kunnen ze daarna nog even tv kijken. Rond 8.10 ga ik de jassen pakken en de kinderwagen en worden ze klaar gemaakt om naar buiten te gaan. Daarna gaan we naar school.... Als we dan terugkomen kunnen de kids gaan spelen of nog een beetje tv kijken.. dat ligt er altijd maar aan waar ze zin in hebben...

9. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Me man en ik staan om 6uur op als de kids dan nog slapen laten we ze nog even liggen tot 7uur, zijn ze wel wakker dan zijn ze gewoon met ons om 6uur al beneden...

10. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    06.15 uur gaat de wekker.... tenzij mijn jongste al eerder "afloopt"... :)

Zal binnenkort nog wel wat eerder zijn....;)

11. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    door de week rond 7 uur en in het weekend verschillen de tijden nogal

12. MamavanJayden

MamavanJayden Actief lid

13 feb 2008
    251
    1
    18
    Als ik moet werken staan we om 7:00 uur op en kleed mijn vriend de jongste aan en de oudste doet zichzelf. Dan heb ik de tijd om mezelf aan te kleden, haren doen, make up en tanden poetsen enz. Daarna stop ik er snel een was in, trek de bedden recht en zet de ramen open en dan gaan we allemaal naar beneden. Het is dan meestal 7:30 en dan gaan we allemaal eten, vriendjelief neemt zn brood mee en is meteen weg. En om 8:20 ga ik met mijn oudste richting school en daarna meteen door naar mijn werk. Mijn moeder of schoonmoeder is dan bij me thuis met de jongste.

Als ik vrij ben gaat het redelijk hetzelfde alleen dan staan we weleens pas om 7:15/7:25 op. Dan kleed ik wel zelf de jongste aan maar dan hoef ik me minder te haasten want dan eet ik pas nadat ik de oudste op school heb gedropt.

13. Missy29

Missy29 Bekend lid

6 feb 2010
    729
    4
    18
    Naar boven verhuisd.
    Denk dat ik wat dat betreft wel in een luxe postitie zit. Mijn oudste kinderen (10 en 11 jaar) staan op en kunnen alles zelfstandig. Dus die kunnen zelf naar school en de school zit hier aan de overkant, dus ze gaan er ook zelf heen. Onze jongste is een lang slaapster, zij gaat om ongeveer 19:30-20:00 naar bed en wordt dan pas tussen 10:00 en 11:00 wakker. Dus wij zouden als we willen best uit kunnen slapen. :)

14. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Zijn hier geen ouders die allebei om 07.30 de deur uit moeten?

Wij vertrekken allemaal om 07.30. Mijn man direct naar zijn werk en ik eerst langs het KDV om dochterlief weg te brengen.

Dat betekent nu dat ik om 06.30 opsta, de douche in spring, me aankleed en dochter wakker maak. In de tijd dat ik haar wakker maak en aankleed, is mijn man aan het douchen en aankleden.
    Dan zijn we alledrie aangekleed, meestal rond 7.00 uur, tien over 7. Dan gaan man en dochter naar beneden om flesje melk te drinken (ontbijten doet zij op het KDV :D).
    Ik kan dan even verder met opmaken en haren kammen.

Vervolgens is om 7.15 iedereen beneden, ik maak alle tassen klaar en we zijn dan - na even koffie - om 7.30 klaar om weg te gaan.

Maar ik ben benieuwd hoe dat met een tweede gaat.... Volgens mij gewoon nog vroeger opstaan :(

15. MamavanJayden

MamavanJayden Actief lid

13 feb 2008
    251
    1
    18
    Je kunt ook 's avonds douchen. Dat doen wij hier allemaal. Scheelt een hoop tijd vind ik. Alleen in het weekend douchen wij zelf ook vaak nog 's ochtends.

16. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Je wilt niet weten met wat voor kapsel ik dan 's morgens wakker word :D :$ :D :$

Heb er wel aan gedacht, maar helaas geen optie, mijn haar werkt daar echt niet aan mee....

17. Pinjo

Pinjo Bekend lid

5 jan 2008
    672
    0
    16
    Als ik op pad moet voor mijn werk sta ik om 5.45/6.00 uur op. Ik kleed mezelf dan vast aan en maak ontbijt voor de meisjes (boterham en pap) en wek dan eerst de oudste. Als zij aangekleed is zet ik haar aan de boterham en wordt de jongste uit bed gehaald. We gaan dan om 7.00 uur naar oma.
    Overigens is dit maar 1 dag per week. 1 dag is papa thuis (dan sta ik om 6.00 uur op, maar slapen de meiden uit), en 1 dag gaan ze naar het KDV. Dan staan we om 6.30 op en vertrekken we rond 7.30-8.00 (KDV gaat pas om 7.30 open nl.).

Het was erg wennen toen ik weer ging wennen: twee kosten echt meer tijd dan een, maar nu hebben we zoveel routine dat ik mijn hand niet meer voor omdraai voor het ochtendritueel...

18. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Wij hebben 3 kids.

Op de maandag en de donderdag als ik moet werken (werk in de kraamzorg dus moet niet elke maandag en donderdag werken) dan gaat de oudste naar de bso en de jongste 2 naar de gastouder. Daarom moeten wij om 5.40 uur al opstaan en de kids gaan er dan rond 6.00 uur uit. Mijn man helpt dan mee en de kids willen s'morgens rustig ontbijten.

Op de dagen dat mijn moeder hier is als ik moet werken en op mijn vrije doordeweekse dagen dan is het meestal rond 7.00 uur.

In het weekend moet de oudste op zaterdag zwemmen al om 8.30 uur dus dan staan we ook rond 7.00 uur op. Tenmisnte ik en hij, maar vaak wordt de rest rond die tijd ook wakker.

De zondag is het maar net hoe laat ze wakker worden, maar omdat ze gewend zijn vroeg eruit te gaan, zijn ze dat meestal ook op de zondag. Met uitzondering wordt het hooguit 7.30 heel soms 8.00 uur maar dan moet er meestal iets zijn zoals ziek of zo haha.

Deel Deze Pagina