ik wil slapen.....

Discussion in 'Baby en dreumes' started by malka, Mar 3, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. malka

malka Bekend lid

Aug 30, 2008
    847
    0
    0
    Ik hoop dat iemand dit herkent, en misschien de tip heeft...!
    Het begon rond de 8 maanden. Amber huilde 's nachts. Dit heeft ze nooit gedaan, sliep met 3 maand al door...
    Wij gaven de schuld aan een sprongetje. Daarbij kwam ook dat ze flink last van tandjes had. Ze heeft er de laatste 6 weken 3 bij gekregen! Echt een antwoord hadden we niet. De ene keer had ze een volle luier, de andere keer wilde ze een fles, een andere keer wilde ze alleen maar op de arm, of naast ons liggen. En bij tandjespijn een zetpil. Elke nacht was het uitzoeken wat we konden doen. Dit duurde vaak 2 uur en meestal tussen 24:00 en 03:00. Na 6 weken wisten we het niet meer, en hebben we haar laten huilen (wel luier gechecked en elk half uur even een aai over de bol). Na 2 nachten sliep ze weer door (voor ongeveer een week), en nu zijn we alweer 4 nachten de klos. Vannacht van 23:45-01:45 en gisteren van 00:15 tot 14:45. Nu lijkt het wel verlatingsangst. Als we haar troosten dan is er niks aan de hand (we laten haar dan wel in haar bedje liggen, gewoon aai over de bol, liedje zingen en zacht tegen haar praten). Als we dan de kamer weer uitgaan dan krijst ze het uit. Echt hardverscheurend! Toch hebben we haar weer 2 nachten laten huilen (wel af en toe naar haar toe). We proberen haar geen nachtvoeding te geven, maar we beginnen er toch naar te neigen... Wat denken jullie? Wie herkent dit? We zijn zo moe...
    Graag tips!

2. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Heel veel herkenning... hier is het al ruim een jaar zo... de gouden tip heb ik dus niet voor je, alleen dat het helpt om jezelf er proberen erbij neer te leggen.

Succes!

3. malka

malka Bekend lid

Aug 30, 2008
    847
    0
    0
    Dank voor je reactie! Maar wat doe je dan? Gewoon laten huilen? dan moet ik wel oordopjes, anders is het geen doen...;)

4. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

Nov 3, 2007
    1,968
    1
    0
    NH
    Hier ook vele nachtelijke uurtjes... eerst rond 8 maanden, en dat bleken de tanden te zijn, ontroostbaar was hij. Na 5 weken amper slaap was ik helemaal stuk, toen waren de tanden klaar en sliep hij weer door. Toen zijn we weer nachtelijke voedingen gaan geven, van de warme melk kwam hij echt tot rust. Toen de tandentijd voorbij was sliep hij weer door.

Momenteel is Timo al een paar weken verkouden en heeft hij ook een dubbele oorontsteking, dus weer veel uurtjes naast het bed. Hij wordt echt krijsend wakker die arme vent. Het is nu doorgebroken (we wisten niet dat hij ooronstelking had) en slaapt hij weer veel beter. Ookheeft hij 3 kiesjes gekregen en daar had hij ook veel last van.

Mijn tip: nachtvoeding, dat hielp erg goed bij Timo en hij was er zo weer vanaf en wij konden verder slapen.
    Ook legde ik hem bij mij in bed na de ochtendfles, dan sliepen we samen nog even in het grote bed, hij was dan ook direct rustig :)

Je zou voor de zekerheid even naar de ha kunnen voor een oor check.

Heel veel succes en hopelijk snel weer goede nachten.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier helpt het in die gevallen om een voeding te geven (ik geef nog BV) en Thirza bij me te nemen. Iedereen roept altijd dat je dan gewenning krijgt, maar als Thirza weer lekker in haar vel zit, gaan de nachten ook gelijk weer beter...
    Hier heeft ze overigens nog nooit doorgeslapen, maar OK...

6. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Tja, een voeding zou idd wel helpen. Maaaaar ik zou veel te bang zijn dat hij dan ELKE nacht komt voor een voeding.
    Dat is een overweging die je zou kunnen maken.

Maar ik heb die periode bij Justin ook gehad. Eerste wilde hij niet gaan slapen, lag soms wel een uur te krijsen voordat hij in slaap viel. niks hielp, ernaast gaan zitten, rondlopen met hem, zodra hij rustig was en ik hem in bed wilde leggen begon hij weer te gillen..
    Heb hem maar laten huilen... hartverscheurend... maar ik kon niet meer doen!
    Heb nog steeds af en toe wel nachten dat hij huilt en niet wil gaan slapen, maar dan heeft dat vaak een medische oorzaak (oortjes, keelpijn, kiezen....)

7. Meranou

Meranou Bekend lid

Dec 23, 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook geven we voeding en geen van beiden is eraan gewend in de zin van ELKE nacht willen. Alleen als ze niet lekker in hun vel zitten hebben ze het even nodig om getroost of gevoed te worden. Het is meestal tijdens sprongetjes, of eigenlijk altijd. Duurt een paar weken en dan gaat het weer goed. Jou kindje kan nu ook in een sprong zitten die duurt tot ongeveer 46 weken oud.

Ze voelen zich dan echt ellendig en hebben je nodig om die fase door te komen. Het is zwaaaaaar vermoeiend, maar helaas is het niet anders. Laten huilen werkt hier echt niet.....helemaal overstuur (mama en de meiden ook) en dan zijn we nog verder van huis, dus hier voeden en even zitten en dan weer slapen. Werkt voor beiden het rustigst en geeft de minste spanning. Want of je nou 3 uur bezig bent zonder te voeden om je kleine stil te krijgen of een kwartiertje voor de fles..... hier was de keus snel gemaakt.

En ik was ook heeeeel bang voor de gewenning, maar die is er dus niet gekomen. Na een paar weken ging het altijd weer over. Zelf willen ze ook het liefst gewoon slapen, maar ja, als je je niet lekker/veilig voelt, dan slaap je ook niet goed als baby.....

8. hier ook een meisje wat vanaf een maand of 9, misschien alles bij elkaar weken door heeft geslapen..

Ik heb op een gegeven moment haar toch een fles gegeven, en daarna ging het goed, ging ze weer lekker slapen.

maar op een gegeven moment wilde ze de fles nog vaker, jaaa daag toen was ik het zat, heb haar laten huilen en vanaf die nacht is het een maand goed gegaan, en inneens kwam ze snacht weer

dat hebben we nog een poosje aangekeken, zonder een fles te geven
    maar het was echt een drama , iedere nacht wel 1 tot 2 uur wakker.
    toen hebben we dr op een keer bij ons in bed gelegd en toen was het goed.

Ik heb altijd geroepen geen kinderen in mijn bed, maar op een gegeven moment WIL JE GEWOON SLAPEN, dus doe je dingen die misschien niet goed zijn, dus nu ligt ze soms in dr eigen bed en soms bij ons
    Gemiddeld word ik nog wel 1 keer per nacht wakker, ze komt dan naar ons en gaat lekker bij ons liggen, of ze is haar favo knuffel kwijt
    Maar gelukkig slaap ik snel weer in, en manlief slaapt er gelukkig vaak doorheen

en als ze 12 is , zal ze echt niet meer bij papa en mama in bed willen liggen hoor ;)

9. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Laten huilen? Oordoppen? Dat zijn dingen die hier niet gebeuren... Vind oordoppen sowieso belachelijk, wat als er iets gebeurd?

Ik bedoelde gewoon meegaan in het patroon, meer kan je niet doen! Hier betekent dat samen slapen & troosten als hij wakker wordt

10. Joepie25

Joepie25 Actief lid

Dec 4, 2008
    112
    1
    0
    Wij gaan er altijd naar toe en als maken dan een nepfles dit werkt prima. Nooit problemen geweest dat ze ze nu elke nacht wil. We maken ook wel eens een nepfles en dan wil ze niet eens. Dan is het knuffelen en dan is het goed. Soms leg ik haar naast me neer tot ze rustig is en bijna slaapt en dan leg ik haar terug ze wil dan alleen maar slapen. Als ze echt ziek is mag ze naast me liggen (slaap dan zelf niet maar ach voor die ene keer)
    Ik zou gewoon een flesje proberen. Afleren kan altijd nog, nu even bijtanken.

11. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

Feb 8, 2008
    6,688
    0
    36
    Hier hebben wij ook weer zo'n periode..
    Het op bed gaan (door mij gebracht) gaat veel beter.. ze gaat nog wel huilen maar geeft het huilen na een paar keer toch wel op.. Soms huilt ze dan rond 10'en nog even en dan kan ik wel gaan kijken maar als ik kijk en weg ga, dan is het moord en brand.. Dus ik pak haar meteen maar mee naar beneden, papa brengt haar dan weer naar bed (ze huilt maar 1x per zoveel keer als hij haar brengt) en hartstikke lief!

Nu komt ze nadat ze 2 weken ziek is geweest ook 'snachts! We gaven haar dan eten, en tussen ons in.. Tja, nu lijkt het of ze er een gewoon te van maakt.. Het waren eerst periodes maar nu lijkt het er niet meer op.. Vannacht maar weer zien, we wonen nu 6 weken ofzo bij schoonouders en dan wil je haar in de nacht ook niet laten huilen, wij slapen op zolder en zij naast de kamer van onze dochter.. Maar goed, ik moet zeggen in laten huilen ben ik niet goed..

Ik heb geen tip voor je..

12. malka

malka Bekend lid

Aug 30, 2008
    847
    0
    0
    Vannacht helemaal door geslapen! Mijn man het zijn wekker niet eens gezet en om half 8 schrok ik wakker!!
    Wat hebben we anders gedaan: een nachtlampje! Ik weet niet of dit heeft geholpen, maar anders is het wel toevallig!
    Die fles helpt wel, maar pas na een uur. Als ze huilt en ik geef dan vrij snel de fles, dan gaat ze daarna gewoon door. Dus die fles doen we pas na een uur huilen. We hebben haar nu een paar nachten laten huilen en vannacht sliep ze door.. Misschien zo het ritme doorbroken? Bij ons liggen is niet altijd de oplossing... Bij tandjes bijv huilt ze daar net zo hard en wil ze gewoon op de arm rondlopen. Heb haar liever ook niet bij ons in bed. Ik heb zelf een zere schouder en moet steeds van kant wisselen en zo groot is ons bed niet..
    Oh, ik hoop zo dat dit het begin is van goede nachten. En zo niet, dan was deze nacht genoeg om weer even op te teren. Ik voel me vanochtend gewoon een ander mens!

13. lizzie123

lizzie123 Actief lid

Sep 23, 2008
    223
    0
    0
    Hier ook precies hetzelfde! Hij krijst het uit! Denk dat de buren op zijn minst denken da ik hem sla ofzo! Het is echt niet normaal.. Hij is nu 8.5 maand.
    Zit er ook aardig doorheen. Het gaat al maanden zo.. Zodra je weg loopt is het foute boel. Verlatingsangst, jan je niks tegen doen he?

14. ik vind het knap dat je dat kan...

ik had er na 1 jaar en ruim drie maanden iedere nacht 2 of 3 x een half uur uit toch echt wel genoeg van
    Op een topnacht kwam ze wel 15 x
    en nu sinds een maand of anderhalf ligt ze bij dan bij ons in bed, en soms in dr eigen bed, en komen we eindelijk aan slapen toe

15. kylain

kylain Bekend lid

May 7, 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Hoi Hoi,

Tim heeft ook wel eens van die periodes gehad dat hij dan elke keer wakker word en om 5 uur al begon met huilen(niet zo erg als wat ik bij jullie lees maar tijdens de zwangerschap wil je ook weleens doorslapen;)) Wat bij ons hielp was het ledikant bij ons in de kamer zetten dan ziet hij mij als hij wakker word en sliep dan gewoon weer verder soms pakte ik even zijn handje beet zodat hij wist dat we er waren. Nu slaapt hij overigens weer gewoon op zijn eigen kamertje en gaat weer goed. Volgens mij (niet bij alle babytjes hoor...) zijn het gewoon periodes waar ze doorheen moeten en ik geloof zelf niet zo in laten huilen maar gewoon elke keer weer wat nieuws proberen en als het eenmaal een weekje helpt kan je weer op zoek naar wat anders;)

Succes,

Groetjes lysanne

16. tamtam78

tamtam78 VIP lid

Jul 12, 2008
    5,303
    41
    48
    Female
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Mijn zoontje is 8 maand en slaapt heel af en toe door, maar meestal komt hij 1 keer of vaker 's nachts.
    Dit doet hij al vanaf de geboorte.
    Al van alles geprobeerd, maar niks lijkt te helpen.
    We geven hem sinds vorige week weer een late fles, maar nog wordt hij wakker.
    Hij zit ook in een sprongetje en is ziek geweest, dus dit zal er allemaal mee te maken hebben denk ik.
    Ik ben ook erg moe en wat ik ook slaap ik blijf moe.
    Heb contact gehad met het cb en de ha en die raden aan om hem niet teveel aandacht te geven 's nachts er heen gaan speen geven en zeggen dat hij moet slapen en weer weg lopen zo nodig om de 5 a 10 minuten herhalen.
    Geen voeding alleen eventueel wat water.
    Verder heb ik oordopjes gehaald en die helpen wel.
    Ik hoor hem alleen als hij hard huilt en niet als hij bijvoorbeeld ligt te kletsen, want ik wordt snel wakker.
    Ik ging er doordeweeks eigenlijk altijd 's nachts uit omdat mijn man vroeg op moet om te werken, maar nu gaat hij er ook uit.
    Verder ga ik zoveel mogelijk liggen als hij ook slaapt en als hij naar de opvang is ben ik 's middags nog vrij en dan ga ik ook altijd liggen.
    Ik had het zo niet langer vol gehouden, want ik kon weinig meer hebben.
    Volgend weekend ga ik 2 nachtjes alleen naar mijn ouders zodat ik ff kan bijtanken is voor mijn zoontje ook beter;)

17. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    "go with the flow" de mama's van tegenwoordig willen aldoor maar alles verklaren. en willen vooral dat een kleintje een bepaald patroon volgt. maar er gebeurd zo ontzettend veel in dat kleine lijfje en dat kleine hoofdje het eerste jaar groeien de hersenen van 25 procent naar 70 procent. ze groeien een keer hun lengte bijna en bijna driedubbele in gewicht.ze moeten alles maar dan ook alles leren en begrijpen en snappen. stel je dat allemaal eens voor hoe zou jij je dan voelen.verplaats je erin.

bij ons staat het bedje gewoon naast mijn bed. mijn arm gaat bij elke onrustigheid door de spijltjes en dan pakt hij mijn vinger en omklemt hem of ik wrijf over zijn rugje tot hij stil is. en als hij helemaal over stuur is neem ik hem gewoon een uur of 2 in bed en slaapt binnen 5 minuten.omdat zijn bed tegen mijn bed aan staat kan hij er niet uitvallen en omdat hij tegen mij aan ligt voel ik precies wat hij doet en hoe hij ontspant en in slaap valt. als hij honger heeft krijgt hij gewoon eten. maar dat is nu al een heel tijdje niet meer. wij volgen gewoon "the flow" en niet het boekje. en gebroken nachten die zullen echt nog wel een apar jaar blijven. wacht maar tot hij 2 en half is en door krijgt dat hij een eigen ikje heeft en welke angsten dat met zich mee gaat brengen. gewoon veiligheid bieden en rustig blijven. veel sterkte met deze periode. want ook deze periode gaat uiteindelijk weer voorbij hoor.

Share This Page