Wanneer nod

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Romper, 30 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romper

Romper Bekend lid

3 feb 2012
    506
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heel veel verstand heb ik niet van een eisprong en ik doe geen ovulatietesten...
    Ik heb op donderdag 3 september dit jaar de laatste anticonceptiepil geslikt. Vorige week, op donderdag 24 september had ik 's avonds toen ik ging plassen heel rekbaar slijm met afvegen. Dit deed mij denken aan cervixslijm.
    Als ik kijk naar mijn cyclus, toen ik de pil nog slikte, was die 28 dagen. Daar vanuit gaande, zou ik a.s. maandag 5 oktober mijn nod hebben. Maar als ik idd op 24 september mijn eisprong heb gehad, is mijn nod dan pas op donderdag 8 oktober? Of heb ik dit helemaal verkeerd?

Hopelijk kunnen jullie mij wat duidelijkheid geven.

Alvast bedankt :)

2. BMJunior

BMJunior Bekend lid

17 sep 2013
    556
    0
    0
    Ik zou dan ook denken 8 oktober.. Want nod is toch ongeveer 14 dagen na eisprong?

3. Jojo87

Jojo87 Niet meer actief

Wat ik ervan weet is dat idd 14 dagen na je eisprong je nod is. Dit is gemiddeld, maar schijnt zelden bij vrouwen af te wijken..

;)

4. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Op dit moment blijft het gokken wanneer je NOD is. Met de pil is iedereens cyclus 28 dagen, dit door de hormonen die je slikt en de stopweek die je inlast. Wanneer je stopt met de pil moet je lichaam altijd "ontpillen" een soort van afkicken van de pil hormonen en je eigen lichaam moet het dan weer oppakken. De een wordt netjes na 4 weken ongesteld, en de ander doet daar bijvoorbeeld 6 weken over. Echt zeker weten wanneer je eisprong is, doe je alleen wanneer je tempt. Nu zou ik uitgaan van minimaal 14 dagen na rekbaar slijm. (Dit heb je ook al een paar dagen voor je eisprong). Idd gemiddeld 14 dagen na je eisprong is je NOD (dit noemen ze de lutilefase, hier oo het forum afgekort naar LF) Tegen die tijd kan je een testje doen, mocht je niet ongesteld worden. Maar voor nu is het eigenlijk een beetje afwachten wanneer je lichaam het weer op pakt. En mocht je nu een cyclus hebben van bijvoorbeeld 34 dagen, wil dat niet zeggen dat je dit de volgende keer weer hebt. Ontpillen kan tot een jaar duren.

5. Romper

Romper Bekend lid

3 feb 2012
    506
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties en vooral Jajo voor je uitgebreide uitleg! Het is me nu een stuk duidelijker geworden.
    Bij ons dochtertje ben ik niet ongesteld geworden na het stoppen met de pil. Ik had het enorme geluk dat ik in de eerste ronde al zwanger raakte.
    Vandaar dat ik geen idee heb hoe het allemaal in elkaar steekt.

Jaren geleden, toen ik nog geen anticonceptiepil slikte, was ik heel onregelmatig. Dus ik ben benieuwd hoe het nu zal gaan...

6. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Super spannend allemaal! Ik hoop voor je dat het weer snel raak is! Succes

7. Romper

Romper Bekend lid

3 feb 2012
    506
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dankjewel! Ja, pff... op de 1 of andere manier ben ik er nu veel meer mee bezig. Heb ook al getest...was negatief. Sowieso logisch, als ik pas volgende week donderdag mijn nod heb.
    Daarnaast wil ik ook realistisch blijven, want het kan natuurlijk veel langer duren nu.

Jij mag over 8 dagen weer testen, zie ik in je onderschrift. Ook spannend!

8. Romper

Romper Bekend lid

3 feb 2012
    506
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb toch het gevoel dat ik vandaag ongesteld ga worden. Soort van buikkramp en een vochtig gevoel van onder... ;)
    Afwachten maar....

9. Romper

Romper Bekend lid

3 feb 2012
    506
    0
    16
    NULL
    NULL
    En jij bent zwanger hè, Jajo?! :)
    Ik had je in andere topic, geloof ik al gefeliciteerd, maar beter 2x dan helemaal niet; gefeliciteerd & een goede zwangerschap gewenst!

Ik had vandaag beetje bruin bloed (heel minimaal) op mijn inlegkruisje. Denk dus dat ik vanavond of morgen ongesteld word. Hoewel mijn vorige zwangerschap ook met bruin bloedverlies rondom mijn nod begon. Maar ik voel me vandaag redelijk moe en dat heb ik ook altijd de dagen voor mijn menstruatie.... :(

10. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Spannend meid! Wel goed als je nu ongesteld wordt. Ben je toch al weer een stapje verder.

Ja ik ben zwanger! Kan het nog helemaal niet geloven, maar m'n testen lopen goed op. Morgen een cb met weken indicator en dan hou ik op met testen. 22/10 had ik al een afspraak bij de gyn staan. Ben dan precies 6 weken en deze mocht blijven staan, dan maken ze de eerste echo

11. Romper

Romper Bekend lid

3 feb 2012
    506
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat superfijn dat de testen zo mooi oplopen, Jajo!
    Een cb met indicator is idd een goede test om als laatste te doen.
    Spannend, de eerste echo! Zoiets moois om naar uit te kijken!

Hier heeft de rode duivel zijn intrede gedaan. Wou vanochtend een test doen en toen bleek ik ongesteld te zijn. Even een teleurstelling, maar het had ook wel heel bijzonder geweest als ik weer meteen in ronde 1 zwanger was geraakt. Had gisteravond ineens enorme buikkrampen, dus toen wist ik het eigenlijk al wel. Denk dus wel dat ik goed door heb gehad wanneer mijn eisprong was.

Kreeg gisteren te horen dat mijn schoonzus met 9 weken een mk heeft gekregen. Zo'n bericht zet me ook weer even met beiden benen op de grond.

12. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Snap je teleurstelling! Maar nieuwe ronde nieuwe kansen!!! Zal voor je duimen. En wat naar van je schoonzus!

13. Romper

Romper Bekend lid

3 feb 2012
    506
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dankjewel, Jajo! Dat is erg lief!

Deel Deze Pagina