Hoelaat zijn jullie 3 jarige peuters wakker?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MarisB89, 12 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MarisB89

MarisB89 Actief lid

27 jul 2016
    349
    123
    43
    Goedemorgen allemaal,

het lijkt wel alsof ze steeds minder gaat slapen. Overdag vertikt m’n dochter te slapen, ik houd dr dus wakker want ik heb geen zin meer in drama’s overdag. Soms valt ze even op de bank in slaap en dat is prima.

Nu ben ik benieuwd hoelaat ze bij jullie in de ochtend wakker zijn op deze leeftijd? Als ze wakker is wil ze ook niet meer blijven liggen en gelijk naar beneden. Soms wel vermoeiend om 6 uur sochtends. Nu weet ik wel dat ik niet moet zeuren omdat ze 90% gewoon door slaapt maar ik ben benieuwd hoe anderen dat doen. Werkt zo’n kinder wekker voor jullie?

2. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Hier gezegend met twee jongens die stil blijven of spelen met een klein beetje geluid. Ze zijn 3 en 4.
    Afgelopen nacht een logé gehad. Ook 3 jaar.
    Om 08.30u zijn we eruit gegaan en kwamen ze alle drie tevoorschijn.
    Helaas geen tips. Als de jongste al vroeg wakker vermaakt hij zichzelf in bed. Sterker nog. Hij slaapt nog in het ledikant

3. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.224
    28.191
    113
    Als hij zijn middagslaapje doet dan slaapt hij savonds pas rond 22u30 waardoor hij de volgende dag rond 8u30/9u wakker wordt.
    Als hij zijn middagslaapje niet doen dan slaapt hij om 20u en dan tot 7u ongeveer.

Hij gaat nog niet naar school/opvang dus we hebben de luxe om hem gewoon te volgen in zijn slaap.

4. cherubin

cherubin Bekend lid

8 sep 2014
    555
    368
    63
    NULL
    NULL
    De oudste van 3,5 slaapt overdag niet meer en ligt er tussen 19.00 en 19.15 in en slaapt dan direct. Ze slaapt dan minstens klokje rond maar meestal tot een uur of 8 en soms uitschieters naar 8.30/9.00 uur. Zal tegenvallen als ze straks naar school moet. Voor het kdv maak ik haar om 6.45 wakker

5. Neilia

Neilia Niet meer actief

N is bijna 3.
    Gaat om 19:00 naar bed.
    Meestal maakt zijn zus hem wakker en die is nogal een vroege vogel.
    Dus dan word er om 06:00/06:30 al gespeeld op hun slaapkamer.
    als ze hem laat liggen slaapt ie gerust tot 08:45.
    Hij roept ook niet dat ie wakker is en gaat rustig liggen spelen met een auto tot je toevallig bij hem gaat kijken of hem komt halen.

als ik moet werken moet ie om 06:45 opstaan.

‘s middags slaapt hij nog een uurtje.
    Behalve op de opvang, daar vertikt ie het en gaat ie samen met een vriendje een feestje bouwen als ze naar bed moeten :roflmao:
    Dan zijn alle kinderen wakker dus die 2 gaan daar alleen naar bed als ze zelf willen en moe zijn.

6. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier een peuter van 2,5 die heel wisselend slaapt.
    Meestal van 19.30/20.00-6.30/7.00 soms ook wel langer, in de vakantie kon ze soms wel tot 8.00 of nog langer slapen.
    's Middags slaapt ze meestal 1 uurtje, van 12.30-13.30/14.00.
    Maar dit is allemaal in het gunstige geval.
    Gisteren sliep ze s middags een half uur. Sliep s avonds om 19.30 en kwam toen om 22.30/23.45/3.45 en om 6.00 stond ze weer naast ons bed, waar ze na een uur draaien nog wel weer in slaap viel. Ze heeft vannacht iets nieuws bedacht, dr bed uit gaan, lamp aan doen en roepen dat ze wakker is.:confused:
    We hadden dr net sinds deze week weer zo ver dat ze nog maar 1x per nacht kwam, maar helaas weer een terugslag en dit duurt al maanden. Als ze doorslaapt is het zoals hierboven, maar ja als je s nachts 4x wakker word ben je s middags of s avonds ook eerder moe om over haar humeur nog maar niet te spreken, dus als ze dan overdag eens langer slaapt laat ik dr ook nog wel eens liggen, al kan dat ook weer zn uitwerking hebben op de nacht, maar ja ze heeft dr rust soms ook hard nodig.
    Als de nachten nu blijven zoals afgelopen nacht gaat waarschijnlijk wel op korte termijn de slaapwekker van de oudste naar haar toe in de hoop dat dat werkt.
    Bij de oudste zijn we daar met 3 jaar mee begonnen en tot op de dag van vandaag profijt van, al heeft het echt wel even geduurd voordat het werkte zoals wij wilden, dus elke keer als hij te vroeg was terug sturen, soms vanaf 5.00 s morgens en dat dan volhouden tot 7.00, maar toen hij het eenmaal doorhad was het heerlijk.
    Op de leeftijd van 3 jaar sliep hij overdag niet meer en s nachts bijna klokje rond. Van 19.30/20.00-7.00/7.30 ongeveer.

7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Zoon is 3,5 jaar. Slaapt al een jaar niet meer overdag. Meestal wakker tussen 6 en half 7, soms vroeger, nooit later.

Wij vinden dit al vooruitgang, want vorige winter werd hij steevast om vijf uur wakker.

8. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Ergens tussen 5:00 en 6:00 uur. Helaas...

9. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.865
    5.104
    113
    Allebei tussen 7:30 en 8:30. Ze liggen om 19:00.

Op mijn werkdagen moeten ze er om 6:45 uit, dan slapen ze allebei overdag nog zo’n 1,5 uur.

10. rums

rums Niet meer actief

Onze jongste is net 3 geworden . Hij ligt tussen 19.00 en 19.15 en hij is vaak rond 7.00 wakker.

11. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.144
    23.228
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Onze dochter inmiddels bijna 5, maar qua slapen nog hetzelfde als toen ze 3 was. Tussen 19 en 19.30 slapen, tussen 6 en 6.30 wakker, soms eerder dan 6. Slaapwekker ruim een jaar geprobeerd, maar ze slaapt er echt niet langer door. Dus de dag begint meestal vroeg. Tot 7 uur in bed lukt ook niet. Als ze wakker is, staat ze aan en gaat dan echt niet even rustig filmpje kijken of spelen ofzo.

12. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Mijn oudste zoon is inmiddels 4 maar is al jaar en dag tussen 4 en 5 wakker... tsja.

13. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Kinderen van 3 die nog een middagslaapje doen? Echt waar?
    Hier een 3 jarige, die sinds een jaar of 2 al geen middagslaapje meer deed.
    Gaat tussen 1900 en 1930 uur naar bed en is rond 7.00 uur wakker. Soms eerder, soms later. Vaker wat eerder dan later.

14. joepy

joepy Fanatiek lid

12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Hij slaapt tussen 7 en 8 en is in de ochtend tussen 6 en 8 wakker, Het is zo als het is hij slaapt niet op commando.

15. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.261
    25.717
    113
    Mijn zoo n ligt voor 19 uur in bed en wordt doordeweeks rond 7 uur wakker (van de geluiden van degene die al zijn opgestaan).

In het weekend wordt hij wakker rond 7u30 en tijdens vakanties komt hij ook wel in een vakantieritme en tikt dat 8u30 wel aan (bedtijd blijft redelijk gelijk)
    Als hij bij uitzondering eerder wakker is komt hij bij ons in bed en houdt het daar nog wel even uit.

16. Neilia

Neilia Niet meer actief

mijn 4 jarige doet zelfs nog een middagdutje in het weekend :p

Evanesco en NdNk vinden dit leuk.
  17. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik kan mij daar dus ook echt niets bij voorstellen. Ik heb twee kinderen die er nooit in geslaagd zijn het concept van 'klokje rond' zelfs maar te benáderen. Met een dutje erbij zouden de nachten al helemáál kort geweest zijn. Wat een luxe met zo'n slapers :)

18. Neilia

Neilia Niet meer actief

ze is altijd vroeg wakker of ze nou een dutje doet of niet, maar daardoor is ze ‘s middags altijd moe.
    Doordeweeks zit ze op school en in het weekend is ze helemaal op.
    Dat middagdutje wilt ze dan ook zelf.

besef me wel dat het heerlijk is hoor dat uurtje rust :p

NdNk vindt dit leuk.
  19. MarisB89

MarisB89 Actief lid

27 jul 2016
    349
    123
    43
    Allemaal vroege vogels dus hier. Ik snap het soms niet. Ik zie dat ze hartstikke moe is, ‘s nachts ook vaak wakker (ook door hoesten en verkoudheid) maar overdag even een uurtje liggen ho maar.

zelfs met nieuwjaar was ze 6:30 wakker, dag ervoor tuurlijk wat later naar bed omdat her feest was en ook overdag niet willen liggen.

voordeel is wel dat ze s avonds snel slaapt maar waarom trekt ze het dan niet door tot 7 uur/half 8. Ik probeer dat breintje te begrijpen :)

20. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik denk dat het geen keuze is, maar bioritme. Ik heb mij er ook lang tegen verzet, maar mijn kinderen worden gewoon vroeg wakker. Punt. Maakt niet uit of ze laat erin liggen: hun ochtendlijke wekker gaat desondanks af.

Dat is zo bij volwassenen ook, dus waarom zouden kinderen geen ochtendmensen mogen zijn?:)

Deel Deze Pagina