van 2 naar 1 slaapje, maar alleen ochtend

Discussion in 'Baby en dreumes' started by EstherMea, Mar 15, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. EstherMea

EstherMea Lid

Feb 17, 2012
    15
    0
    0
    oke geen enorm probleem, maar toch wat advies gevraagd
    onze dochter van 15 maanden sliep tot kort van 10.30 tot 12.00
    en van 15.30 tot 16.30 en ging savonds om 19.00 naar bed om rond 08.00 weer wakker te worden.

Sinds kort slaapt ze haar late slaapje niet meer.
    ze slaapt nu van 11 tot 13 ongeveer en wil daarna echt niet meer.
    prima, ze is gezellig en vrolijk verder.
    rond 18.00 (als papa thuis komt) word ze jengelig maar dan gaan we bijna direct aan tafel en is dat ook weer 'opgelost'
    tussen 19.00 en 19.30 gaat ze dan weer naar bed om weer rond 08.00 wakker te worden

een vriendin van mij zegt dat ik haar slaapje nu moet gaan verzetten naar 12.30.
    zodat ze slaapt van 12.30 tot 14.30, dit zou zo moeten omdat ze anders te moe is als ze naar bed gaat en ons wakker houdt.
    Het klopt dat ze soms snachts wakker word, maar dan is er bijna altijd wel iets (kiezen die doorkomen, dekens weg, knuffel eruit gevallen) ze valt na troosten altijd direct weer in slaap.

om heel eerlijk te zijn vind ik die lange middag wakker wel fijn, we hebben alle tijd voor boodschapjes en de kinderboerderij, maar merk ook wel dat ze zich soms 'verveeld' (ondanks een berg speelgoed)

Lang verhaal,
    gaat ze vanzelf later op de ochtend slapen?
    en zou ze echt daarom soms wakker zijn snachts?

hoe gingen jullie over van 1 naar 2 slaapjes

2. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

Jul 7, 2010
    3,744
    1
    36
    Friesland
    Nou volgens mij regelen kinderen hun eigen schema wel en zou ik het lekker zo laten. Lijkt me wel fijn zo'n lekker lange middag. Ik zie het verband met het 's nachts wakker worden ook niet hoor, zoals je zegt meestal is er dan ook wat aan de hand,

3. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier hield ze het s middags echt niet vol dus hebben langzaam het ochtendslaapje wat verlaat en na 2 weken sliep ze toen van 12-3 en dit werd later rond 1 uur. Inmiddels slaapt ze 2-2,5 uur.

4. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

Feb 13, 2011
    1,821
    72
    48
    Groningen
    Onze zoon trok de ochtend eerst ook niet tot 12.30. Toen hij overging op 1 slaapje was dit in het begin ook vaak al rond 11.00. Dit is langzaam aan wel opgeschoven naar 12.00/12.30.
    Wij gaan vaak 's ochtends wat doen (boodschappen, naar het park fietsen o.i.d.) en dan rond 11.30 terug naar huis voor een broodje. Rond 12.00 nog een beetje warme melk en dan ligt hij zo rond 12.15 in z'n bed.
    Ik zou niet te veel gaan rekken, het schuift vanzelf op.
    Mijn zoontje ligt nu meestal van 12.15 tot 14.30 op bed.

5. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Als zij het prima vindt om zo vroeg te gaan slapen en niet al te huilerig/hangerig wordt dan is het goed toch? Je kunt haar ook niet dwingen om eerder of later te gaan slapen! Dit is nou eenmaal zo haar ritme en daar kun je denk weinig ana doen.

Hier was het op een gegeven moment zo dat hij zijn lange slaap ook om 11uur al deed, maar indd werd hij om 13uur wakker en trok het echt niet tot bedtijd 's avonds. Dat was voor hem niet fijn en voor mij ook niet. Wat ik toen heb gedaan is hem om 8:30/9uur op bed te leggen, wonder boven wonder sliep hij een uurtje en kon toen wel tot 13uur wakker blijven en dan vervolgens slapen tot 15uur. Hierdoor was hij een stuk vrolijker en ging het in de namiddag een stuk beter!

Toen dat eerste slaapje steeds korter werd ben ik om 12uur gaan eten en ligt hij er om 12:30/12:45 in en slaapt tot 14:30 (soms wat korter,soms wat langer)

xxx

6. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant

Dat hebben wij ook gedaan. Nu is het soms weleens dat ze om 11 uur al moe is, dan gaat ze gewoon naar bed en slaapt ze die dag van 11 tot 14 uur.Maar ze gaat gerust op de grond liggen slapen, als ze echt moe is. Het is dan wel even behelpen tussen 18 en 19 uur maar meestal doen we dan kleuren of kleien. Meeste dagen slaapt ze van 13 tot 15 uur ongeveer.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Dat moeten vind ik nogal wat..
    Mijn jochie ging ook vanzelf wat later naar bed.

Als ik hem 's ochtends later naar bed liet gaan, was hij ook te moe om te slapen en was het middagslaapje een gevecht. En de nachten waren hier niet slecht, meestal goed (tenzij tandjes etc). Dus gewoon lekker zijn ritme gevolgd. En dat betekende ook nog eens per week een slaapje om 5 uur soms..

Share This Page