schimmel/bacteriele infectie

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Ellen291982, 2 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik moeten even mijn ei kwijt. Was vanmorgen bij de huisarts voor mijn dochter maar ook voor mij. Na mijn bevalling kwamen ze erachter dat ik een urineweginfectie had, daarna kreeg ik meerdere malen een blaasontsteking. allemaal medicijnen voor gehad. Maar al snel leek het op een schimmelinfectie, wat heel goed kon zei de ha na een blaasontsteking. Ik weer een kuur mee, maar het hielp niet voldoende. 3 maanden na mijn bevalling zat ik nog met een schimmelinfectie. Het is op de kweek gezet en nog een ander kuurtje ertegenaan gegooid. Het was eventjes weg (waarschijnlijk achteraf niet) en toen kreeg ik andere klachten. Het jeukte niet meer en nu was het meer wit/waterige afscheiding. Ze hadden het nogmaals op kweek gezet en nu zagen ze wat bacterien, maar niet heel erge bacterien die kwaad konden zeg maar. Maar ik bleef last houden. Heb ik een kuur gekregen voor een bacteriele infectie. daar ben ik twee dagen erg ziek van geweest. ze hadden we gezegd als het dan nog niet weg is dan moet je weer langskomen. En ja hoor het is nog steeds niet weg. Ze heeft een uitstrijkje gemaakt. het gaat weer op kweek (laatste keer was in september). Ik ben nu dus al 8 maanden bezig. Ik word er zo moe van. Ik heb zo'n 6 kuren gehad (vaginale capsules/pillen/creme's niks helpt! Wanneer is het over?

2. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Tja.... soms zijn medicijnen ook niet alles blijkt maar weer.

In pricipe gaat een blaasontsteking vanzelf over (veel drinken, veel vit C, cranberry sap etc). Maar soms is het zo ellendig dat je alsnog naar een antibiotica kuur grijpt.

Na zo'n kuur ben je helaas erg vatbaar voor schimmelinfecties, en voor jet het weet is het raak. Ook een schimmelinfectie gaat in principe vanzelf over, het is een opportunistische infectie die het op het juiste moment, onder het juiste klimaar toeslaat. Als de balans qua zuurgraad en bacterien weer in orde is verdwijnt de schimmel vanzelf.

Dus misschien moet je proberen dmv van veel drinken (thee, sap), gezond eten (qua vitamines) je lichaam de kans geven het zelf op te lossen, ipv met medicijnen de boel in de war schoppen.

Met water afspoelen, geen zeep
    Geen vaginale douches en ook niet die speciale "zeep"
    Na de sex plassen en evt afspoelen
    Katoenen ondergoed, niet te strak, snacht niks
    Geen inlegkruisjes
    etc.
    (NB: ik ben echt niet anti-medicijn hoor, maar bij mij werkt bovenstaande benadering veel beter dan vanalles tegen infecties aangooien waar je lijf eigenlijk van uit balans raakt)

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Bij mij nooit iig..

4. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    ik had het steeds onder me menstruatie! pfff zo irritant ook van alles geprobeerd aan medicijnen! en nu ben ik gestopt met tampons inbrengen.. weg schimmel! maar n schimmelinfectie kan ook met voeding te maken hebben misschien je dieet aanpassen?

5. Ellen291982

ja het is moeilijk. ik heb er geen verstand van dus ik ga ervan uit dat de ha het dan weet. Ik ben heel benieuwd wat er uit het kweekje komt. want een schimmelinfectie is het al een hele tijd niet meer geweest en de ha zei nu ook niet.

Zo jammer dat een ha dan niet zegt dat ook een ander voedingspatroon zou kunnen helpen.

Ik was idd nooit met zeep, draag geen inlegkruisjes (alleen als ik ongesteld ben wel maandverband), draag geen strakke ondergoed. Plas goed uit.

Ik zou het ook lievr zonder medicijnen doen, is me alleen geen alternatief geboden nog. Als het idd een bacterie is weet ik niet of bovenstaande dingen er mee te maken hebben. werkt anders dan een schimmel lijkt me.

6. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Een schimmelinfectie kan inderdaad met een juist dieet bestreden worden, maar als je het echt keihard wilt aanpakken, dan is het dieet echt streng: geen melk, geen suiker en suikerproducten, en ook geen brood, rijst, aardappels etc.... maw, niks dat de schimmel snelle energie geeft.

Maar het hoeft niet perse altijd zo streng om toch effectief te zijn hoor.
    Het is goed mogelijk dat als je weerstand weer beter is (gezond eten, vitamines etc.) en je je lijf even de tijd geeft de schimmel ook verdwijnt. Het is bij mij zo gelukt. De maand erop net voor ik weer ongesteld moest worden dook het weer op, maar daarna niet meer teruggekomen (andere hormoonbalans denk ik).

Een blaasontsteking probeer ik ook altijd zelf te boven te komen, maar als het echt te bar wordt dan gebruik ik een ab kuurtje hoor. Je wilt natuurlijk niet dat het overgaat in een nierbekkenontsteking.
    Een blaasontsteking kun je het beste aanpakken met je helemaal gek drinken aan thee en water (schoonspoelen van urinewegen), zure sapppen drinken (grapefruit, cranberry, evt cranberry capsules halen bij een natuurwinkel, tZonnetje, vitamine C) en dus na de sex ook even naar de plee. Het vervelende is dat een blaasontsteking vaak komt omdat je jezelf besmet met bacterien die iedereen in zn darmen heeft, je besmet jezelf eigenlijk. Netjes van voor naar achter schoonvegen op de plee dus ;) .

Maar afkloppen... kheb al een heel tijdje geen blaasontsteking gehad...

7. Ellen291982

@debbieik hoop dat je blaasontsteking vrij blijft.

Er was een kweekje gemaakt en had verwacht dat er een bacterie gevonden zou worden. de dokter dacht ook een bacterie, maar er is gewoon niks gevonden nada. ik vind het zo raar!!!!
    nu moet ik 25 maart naar de gyneacoloog, kijken wat zij kunnen vinden. nu ben ik benieuwd wat er nog gevonden zou kunnen worden,. ik hoop niks ergs!

Deel Deze Pagina