hoelang 5 voedingen?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Cookie, Nov 28, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

Jun 20, 2006
    2,046
    0
    0
    Flevoland
    Ik doe de rijstenbloem door de afgekolfde melk. Hij slaapt er nu twaalf uur op. Hij wordt nu rond 7 uur a half acht wakker en de laatste fles heb ik kunnen verschuiven naar 19 uur.

Ik was benieuwd de eerste keer dat hij rijstenbloem kreeg of hij toch nog om 23 uur wakker zou worden om te drinken. Meestal deed hij dit toen hij het nog niet kreeg. Ik ben er dus erg tevreden over.

2. Cookie

Cookie Bekend lid

Jun 25, 2007
    705
    0
    0
    Zo, dat is fijn voor je!
    Pap kun je toch ook op een ander tijdstip geven dan 's avonds? Ik wil over twee maanden graag van de 11 uur 's morgens voeding af, omdat dat de enige voeding is die ik onder werktijd af moet kolven. En ik kolf niet zo graag onder werktijd, omdat de kinderen dan steeds een andere juf krijgen en ik mijn les niet goed kan geven naar mijn idee. Dan wil ik hem dus gaan vervangen door pap.

3. berbel

berbel Fanatiek lid

Nov 25, 2005
    2,802
    96
    48
    Mijn dochter drinkt sinds 3 maanden ook 5 voedingen(geen slokjes tussendoor), van het cb zou ze wel naar 4 voedingen mogen.
    Maar ze weegt nu 6700 en is 63 cm, dat maakt denk ik ook wel uit.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als het echt niet anders kon qua vervanging op school kolfde ik heel kort in het speelkwartier, en in mijn lunchpauze.

5. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

Dec 5, 2006
    2,143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Mijn dochter is pas 2,5 maand en ik voed op verzoek. TOt vorige week kwam ze stipt om 7-11-15-19-23 uur, maar nu ineens slaapt ze 's nachts 10-11 uur door. Daardoor zit ze soms maar op vier voedingen op een dag. Ik denk dat ze zelf het beste weet waar ze behoefte aan heeft. Ze groeit goed, is nooit huilerig en heeft voldoende volle luiers, dus het zal wel goed komen.

6. Edelweisje

Edelweisje Actief lid

Nov 22, 2007
    451
    0
    0
    Hier ook 5 voedingen.
    Nikolaj is bijna 3 maand en zijn voedingsschema is als volgt:

9-12.30 of 13 uur daarna doet hij een middagdutje en wordt ie weer wakker rond 17 uur. dan terug eten daarna weer rond 20 uur en rond 23 uur of ietsje later. daarna gaat ie terug in zijn bedje en wordt ie weer wakker rond 9 uur.
    Ik heb hem nog nooit wakker gemaakt om te eten. Ik voed op verzoek.

Gr. Edelweisje

7. Cookie

Cookie Bekend lid

Jun 25, 2007
    705
    0
    0
    (Grappig/toevallig dat je op een school hebt gewerkt! wat voor een?)
    Dat gaat bij mij vast niet lukken, daar is echt te weinig tijd voor. Maar nu zijn we weer een paar weken verder en dit weekend wordt Arend al 5 maanden oud! Nu is net de kerstvakantie begonnen, dus kan ik lekker twee weken alle aandacht aan Arend en de bv geven, heerlijk!
    Wanneer school dan weer begint in januari is 'ie alweer 5,5 maanden oud, dus ga ik dan maar eens denken aan pap geven. Ik wil het dan toch tot 6 maanden volhouden. Moet wel lukken denk ik zo.
    O en nog even over 5 voedingen: op het cb werd me verteld dat kinderen pas vanaf 6 maanden een hele nacht door mogen slapen, dus van 19 - 7 uur. Daarom blijf ik dus voorlopig maar voeden om 23 uur. Geen probleem!

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik had een kleutergroep en deed RT.
    Heb gekolfd tot mijn dochterbijna een jaar was.

9. Cookie

Cookie Bekend lid

Jun 25, 2007
    705
    0
    0
    Leuk he kleuters! Heb ik ook 8 jaar gedaan. Nu heb ik twee jaar groep 3, dat is nog leuker!
    Maarre een jaar kolven, zie ik niet zo zitten. Goed van je dat jij het wel hebt gedaan. Ben je later in Indonesie gaan wonen?

(wel erg off topic dit bericht)

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hoe langer je het doet, des te gemakkelijker het wordt hoor. De laatste maanden was het gewoon in mijn lunchpauze even 10-15 minuten pompen en klaar is klara...

Ik werk nu als leerkracht in het buitenland en Indonesie is mijn thuisbasis.

Share This Page