Hoi Linda, Ik geef momenteel volledig bv en dit gaat hartstikke goed, zoontje doet het er prima op. Ik heb al een paar jaar last van migraine, hier slikte ik Sandomigran voor en dat werkte prima, nergens last van. Toen ik zwanger wilde worden ben ik hiermee gestopt en kwam de migraine weer terug, zo'n 4x per maand. Tijdens mijn zwangerschap heb ik geen migraine gehad. Na de bevalling is de migraine helaas weer teruggekomen en nog heftiger dan voorheen, soms heb ik wel 5 aanvallen per week! De Sandomigran mag ik niet slikken zolang ik borstvoeding geef. Ik ben inmiddels weer aan het werk en moet me nu regelmatig ziek melden vanwege mijn migraine. Ik denk er nu toch over om te stoppen met de borstvoeding zodat ik mijn medicijnen weer kan innemen, want op deze manier is het geen doen, niet voor mezelf, niet voor mijn werk en zeker ook niet voor mijn kleine kereltje. Ik vind het vreselijk want ik had tot de 6 maanden willen volhouden, maar ik zit er echt een beetje doorheen nu Lang verhaal, maar hoe pak ik nu het afbouwen het beste aan? Zit momenteel op 5-6 voedingen per 24 uur. Ik voed op verzoek , maar mijn zoontje komt ongeveer om 0530 - 1000 - 1400 - 1800 - 2230/2300. Heel soms zit er wat korter tussen de voedingen en krijgt ie een voeding extra. En op welke voeding kan ik het beste overstappen en hoeveel moet ik hem dan geven? Als hij afgekolfde melk drinkt zit ie zo tussen de 160 - 180 ml. Ik hoor graag van je, alvast bedankt voor je reactie! Groetjes, Agatha
Hoi Agatha, Het is jammer dat je moet stoppen maar soms is het niet anders. Je kunt het beste de einde middagvoeding vervangen door kunstvoeding. Je kunt dan rustig bekijken hoe dat gaat en hoe je borsten reageren. De volgende voeding die je overslaat is dan bijvoorbeeld de 2e van de dag. Zo maak je de pauzes tussen de voedingen steeds langer. Je borsten geven wel aan hoe snel je door kunt gaan met afbouwen. Als het gevoelig en volle borsten geeft moet je even pas op de plaats maken. De hoeveelheid kunstvoeding weet ik niet precies. Staat wel op de verpakking denk ik en het cb weet dat beter. Succes en sterkte, Linda