Fiets

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door leutjj, 10 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leutjj

leutjj Niet meer actief

We zijn aan het kijken voor een fiets. Er moeten wel twee stoeltjes op kunnen. Wil graag, vooral met het lekkere weer op de fiets weg kunnen. Dochter gaat naar psz, daar moeten we nu rijden heen (kleine 10min). Lopen is het bijna 3 kwartier, dat is voor haar te lang om te lopen. Dus wil graag lekker op de fiets. En voor gewoon ook om ergens heen te gaan of stukje fietsen.
    Waar moet je op letten?
    Wil wel graag een betaalbare fiets, niet te duur.

2. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.780
    7.367
    113
    Ik heb de Cortina Roots. 5 jaar geleden nieuw gekocht voor 500 euro, het was het model van het jaar ervoor dus ging er uit. Ben er nog bijna elke dag erg blij mee. Ik heb voorop en achterop een stoeltje en buggydrager, en hij fietst nog steeds redelijk licht. Hij staat ook stabiel, ik kan er twee kinderen op hebben zitten en dan nog de buggy eraan hangen, zonder dat ie omvalt (ik sta er dan natuurlijk wel pal naast, maar hij wiebelt nog niet eens)

Ik ben toen op een moederfiets over gegaan omdat zoon nog niet kon fietsen en dochter ook mee mocht op de fiets, dus twee fietsstoeltjes. Dochter fietst nu zelfstandig, maar naar school is te ver, dus ik hou de moederfiets nog wel even, tot zij groot genoeg is voor een volgende maat fiets en zelf kan gaan fietsen, de paar keer dat we fietsen naar school.

3. Pompoen

Pompoen Actief lid

25 okt 2015
    446
    121
    43
    Ik heb een gazelle Heavy duty, geen moederfiets maar past prima met 2 zitjes (yepp) Enige waar ik op heb gelet is of ik met mijn voeten op de grond kan en of het stuur niet boven mijn macht zat als ik naast de fiets sta. En dat die een beetje licht fiets is ook wel fijn, ik heb daarom ook 7 versnellingen ipv 3, maar ik fiets best veel en langere stukken.

Deel Deze Pagina