Is dit serieus???

Discussion in 'De lounge' started by Lindangel, Jan 6, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    Ok. Ik heb dus last van een koortslip, en uiteraard werkt de veel te dure zovirax weer voor geen meter, dus ik ga maar eens googlen op huis- tuin en keukentips.

Nu vind ik op Oma weet raad o.a.:

"Zodra U merkt dat U een koortslip krijgt, de brandende of tintelende plek aantippen met een beetje ochtendurine."

"Doe een gouden ring van jezelf in een glas met een beetje water.Dit een nacht laten staan,dit op je nuchtere MAAG opdrinken(maar eerst de koorslip met de ring insmeren).Ik heb het zelf uitgeprobeerd en ik heb er geen last meer van gehad."

"Dde beste tip, die bij mij altijd werkt is, zo gauw je een blaartje op voelt komen, oorsmeer erop smeren!"

Nou kan je mij nog meer vertellen, maar dit is toch niet serieus? Die mensen zitten gewoon iemand in de zeik te nemen. Die verkneukelen zich rot ;).

Wel goede grap op zich, maar ik heb er niks aan :D.

2. GwoonAn

GwoonAn Fanatiek lid

Oct 1, 2006
    3,040
    51
    48
    Female
    Verpleegkundige
    NH
    Omg:$
    urine?? haha
    nee sorry volgens mij is dat echt bullsh*t.

Mijn vriend heeft ook wel een een koortlip en dan smeert hij er gewoon tandpasta op hoor ;)
    werkt veel beter dan die dure zalfjes.

3. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    Zal ik er ook een "tip" bijzetten?

Eens even broeden op een onzintip... :D

4. cerberus

cerberus Fanatiek lid

Oct 19, 2011
    3,709
    0
    36
    NULL
    NULL
    qua ochtendurine...

heb wel eens gehoord alcohol erop doen, zodra je het voelt tintelen..... in urine zit amoniac dus het zou waar kunnen zijn....
    niet dat ik het zou doen... ;)

5. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou ik weet wel dat wanneer je door een kwal bent geprikt het goed is om er overheen te plassen?

6. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    Dat zei de assistente van de huisarts ook al. Ga ik zo maar eens doen.

7. jonibra

jonibra Niet meer actief

Hahahahaha tja soms blijken van die vreemde dingen wel te werken maar denk persoonlijk dat het onzin is en gewoon toeval als het wel een keer werkt;)
    Zou zelf van die pleistertjes halen bij de drogist (compeed lipblaasjes pads) heb ik hier gebruikt in overleg maar de kraamverzorgster toen ik net bevallen was van mn dochtertje omdat het gevaarlijk is voor die kleintjes en dit toch weer wat extra bescherming bied.
    Bijkomend voordeel: was er snel vanaf en kwam niet zo'n vieze korst op.

8. GwoonAn

GwoonAn Fanatiek lid

Oct 1, 2006
    3,040
    51
    48
    Female
    Verpleegkundige
    NH
    Alleen dan niet vergeten er af te halen als je ergens heen gaat:D

9. Triskele

Triskele Niet meer actief

zoiezo hoe komen ze op die tips, gaan die gewoon alles uitproberen, zie je iemand met een poephoofd voorbij komen, ach is een tip tegen puisten ;) haha, ik doe altijd een stickertje erover vanwege gevaar voor de kinderen (ik wil ze niet infecteren) en op die manier gaat het minder snel en hij geneest sneller...

10. MaCi

MaCi Actief lid

May 27, 2008
    332
    0
    0
    Ideetje:
    Als jij het even wil uitproberen, en dan aan ons even laat weten welke tip het beste werkt...

11. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Dacht schijnt ook zo te zijn bij ernstige winterhanden. Er 's morgens overheen plassen en je hebt zachte handen. Nog nooit geprobeerd trouwens.

12. tulip

tulip Niet meer actief

van die kwal werkt dus echt, en wie weet is het toch een bepaalde stof die ook op een koortslip werkt. Niet dat ik het zelf zo snel zou doen, maar weet ook niet of het echt onzin is.

13. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Haha! Been there, done that :)

14. Pluus

Pluus Fanatiek lid

Aug 20, 2011
    2,530
    1
    0
    Ik heb bij blaren ook wel eens gehoord dat er overheen plassen helpt...
    Maar of ik het bij een koortslip zou doen????? (heb er gelukkig nog nooit last van gehad overigens)

Daarnaast schijnt het ook te werken tegen wratten...

Ik moet trouwens eerlijk zeggen dat ik die van oorsmeer nog smeriger vind dan van urine!!

15. jacqje

jacqje Lid

Jul 8, 2006
    84
    0
    6
    Ik denk dat deze tips(grootmoeders tips) niet echt werken. Maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet. Ik heb regelmatig een dikke koortslip. Een tijdje geleden was ik ook aan het googlen en toen las ik dat L Lysine in nemen werkt. Het is een voedingssupplement. Ik heb het bij de laatste twee koortslippen ingenomen en mijn lip werd lang niet zo groot en dik als voorheen. Ik smeer er nu ook zinksulfaatzalf op. Verkrijgbaar bij de apotheek. Is net zo'n klein tubetje als de andere zalfjes. Voordeel is dat het doorzichtig is. Je krijgt dus niet zo'n witte plek op je lippen. Die L Lysine is ook bij de apotheek te krijgen, ook de tuinen verkoopt en de da drogist. Je hebt het van verschillende merken. Ik gebruik die van Orthica.
    Je moet het wel direct bij de eerste prikkelingen in nemen.
    Groetjes Jacqje

16. Smile

Smile Fanatiek lid

Sep 11, 2008
    4,358
    0
    0
    Ik hoorde laatst een gouden tip: aloe vera in drinkbare vorm......

17. jacqje

jacqje Lid

Jul 8, 2006
    84
    0
    6
    Als het zou werken moet je wel een variant hebben waar het percentage aloe vera redelijk hoog is. Je hebt ook aloe vera drank met 0.0001 % aloe vera erin. En dat noemen ze dan ook aloe vera drank. Aloe vera heeft een reinigende werking voor de lichaam. Met je het drinken of op je lip smeren?

18. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,479
    113
    DAt van de kwallen klopt, de ammonia(of is het ammoniac) in de urine nutraliseert het gif van de kwal.

Ik heb maanden lang over de wrat aan mijn vinger gepiest maar het is uiteindelijk toch verwijderd door de huisarts ;)

19. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

Jul 31, 2007
    2,139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    een nacht sudocreme erop laten zitten werkt ook goed..

( zou het idd niet overdags doen is zo lastig te verwijderen)

20. MichMar

MichMar Niet meer actief

Voor het slapen gaan een beetje tandpasta erop doen of een wattenstaafje vochtig maken met teatree en dat er een paar keer per dag op deppen versneld ook het heling proces.

Share This Page