Hallo allemaal, ik vraag me af of en hoe lang je poffertjesbeslag in de koelkast kunt bewaren. Ik ben namelijk de enige die het eet en het is zonde om de 3/4 van het beslag weg te gooien. Hebben jullie de rest van het beslag weleens bewaard in de koelkast? groetjes, Karin
Volgens mij kun je beter alles opbakken en dan de poffertjes bewaren (eventueel invriezen). Beslag kun je beter niet bewaren. Je kunt ook een kleine portie beslag maken (als je het uit een pak maakt).
1 dagje gaat prima, niet schrikken ziet er morgen ranzig uit maar even roeren en dan kan e het gewoon gebruiken morgen
ik zou het echt niet bewaren. een pak kost een euro ofzo. misschien zijn die kleine verpakkingen in flessen waar je alleen melk of water bij moet doen iets voor je?
Bedankt voor alle reacties! Ga binnenkort lekker poffertjesbakken, het beslag opbakken en de poffertjes invriezen. Ben benieuwd of ze dan idd nog lekker zijn
Ik koop altijd een flesje water (met spuitdopje) als ik poffertjes ga bakken. Met het flesje spuit ik de holletjes in de pan vol met beslag (bij gebrek aan een officiele poffertjesspuitfles). Dit zelfde waterflesje giet ik op het eind ook nog vol met overgebleven beslag en bewaar ik gerust een nachtje in de koelkast (niet langer dan 24 uur). Volgende dag even goed schudden....Nooit geen problemen mee gehad hoor. Er zijn wel meer producten met rauwe ei die je nog een dag (of 2) in de koelkast kan bewaren...
Ik vries het overgebleven beslag altijd in en dat werk heel goed. Zo bak ik regelmatig een paar pannenkoekjes voor mijn meiden. Heb altijd wel beslag in de vriezer.