Beste kokken en kokinnen, Hier gaat zo een ovenschotel de oven in... ben benieuwd hoe het gaat smaken. Met het klaarmaken viel me alleen op dat de ovenschaal wel erg vol kwam te zitten... veel te vol voor 3 personen... Kan ik morgen deze ovenschotel weer opnieuw verwarmen (als het lekker is...)? Er zit in: gehakt met ui, paprika en champignons, dan een laag bruine bonen en als laatste aardappelpurree (uit een pakje) met paneermeel. Gehakt was tot vandaag goed. Wat zouden jullie doen? Vind het ook jammer om het weg te gooien... Groetjes, Arri
Ik denk dat, omdat je het gehakt vandaag hebt bereid, het morgen nog wel te eten is hoor! Zou het bewaren. Mocht het morgen niet meer goed zijn (en dat merk je gauw genoeg denk ik), kun je het altijd nog weggooien.
Ik zou wat overblijft laten afkoelen en in de koelkast doen. Kun je prima morgen nog een keer van eten!
Oh, zou ik wel bewaren, even afdekken met folie en in de koelkast zetten. (misschien kun je het ook invriezen? De ovenschaal kan gewoon in de vriezer en als je hem wilt eten kun je m gewoon zo, de oven in doen)
Kan makkelijk! doe ik ook heel vaak! Soms maak ik expres te veel en vries daarna een gedeelte in voor een makkelijke dag Je moet ook nooit de bakjes van de chinees weggooien! deze zijn hier uitermate geschikt voor!!!
Ja hoor kan prima. Als het afgekoeld is in de koelkast zetten en morgen kan je er weer lekker van eten. Je kan het eventueel ook invriezen zodat je het wat langer kan bewaren.
Bedankt voor al jullie reacties! Super! Maar ook als het gehakt dus van vandaag is...? Er zijn toch ook groente die je niet nog een keer mag verwarmen? Als er spinaziepasta of bietenschotel over is, gooi ik het altijd wel weg...??
Het niet herverwarmen van spinazie is eigenlijk een beetje een achterhaalde gedachte. Er werd altijd gezegd dat dat niet verstandig was ivm de nitriet die er dan vrij komt, maar als de spinazie binnen enkele uren is gekoeld en daarna direct in de koelkast wordt bewaard kan je het de volgende dag nog prima eten. Opnieuw opwarmen spinazie niet langer taboe: Vaknieuws op Culinair.net En ja hoor, als het gehakt van vandaag is kan je het prima nog verwarmen morgen. Je hebt het tenslotte verhit en alle eventuele bacteriën daarmee vernietigd.
Ik zou het morgen gewoon weer opwarmen hoor. Tenminste als het vandaag lekker was Het klinkt in ieder geval wel heerlijk. Receptje?
En wat je ook nog altijd kan doen is wat er over is vriezen. ik maak ook wel eens meer en dan vries ik het in voor als ik een lange dag op het werk heb