Hallo allemaal, ik ben nieuw hier op het forum en ik zit met wat onzekerheid, ik hoop dat iemand me er wat over kan vertellen. Ik had altijd een cyclus van 28 dagen. Na de bevalling van mijn jongste werd ik na enkele maanden weer ongesteld. Daarna na 40 dagen weer. Dat was op 9 mei. Dan zou ik dus morgen weer ongesteld moeten worden (18 juni) Echter ik had op 13 juni een positieve zwangerschapstest. Nu ben ik op internet natuurlijk aan het zoeken naar calculators e.d. en overal krijg ik te zien dat de eisprong 2 weken voor je menstruatie is, in mijn geval dus 5 juni. Dan zou ik dus na 8 dagen al positief getest hebben, dat kan toch helemaal niet?? Zou ik al langer zwanger zijn? Afgaande op mijn laatste menstruatie zou ik nu al bijna 6 weken zwanger moeten zijn. Op zich maakt het niet zoveel uit hoor, ik wacht nog rustig een paar weekjes af en krijg vanzelf wel een echo, maar omdat ik nooit eerder zo'n lange cyclus had ben ik wel even benieuwd hoe dat zou kunnen zitten. PS zou ik morgen ook een clearblue met indicator kunnen doen? Misschien geeft die wat meer duidelijkheid... Alvast bedankt!
HoiiHoii, je berekeningen zijn volgens mij gewoon goed hoor Het is indd 14 dagen voor je menstruatie, maar kan wel een beetje verschillen misschien had je 2 dagen eeder al je ei en heb je 10 dagen erna posi getest. maar het is ook heel goed mogelijk om na 8 dagen al posi te testen, hoor het wel vaker. Morgen kan je prima een Clearblue test doen, Gefeliciteerd in iedergeval..!!!
Ik denk dat ik in jouw geval eerst zou uitgaan van 9 mei als eerste dag laatste menstruatie. Mogelijk dat er een kleine 'variatie' in de zwangerschapsduur kan zitten, omdat je daarvoor ook een langere cyclus hebt gehad.
Je eerste cyclus was dan wel 40 dagen, maar het kan natuurlijk goed zijn dat je tweede cyclus eigenlijk bijvoorbeeld 28 dagen was. Dat zou betekenen dat je hebt getest op een dag ver na je NOD. Als je laatste menstruatie op 9 mei was en je een cyclus van 28 dagen gehad zou hebben (maar zwanger bleek) dan zou je NOD op 6 juni zijn geweest. Jij testte op 13 juni, wat dus al 7 dagen overtijd zou kunnen zijn geweest. Als ik jou was zou ik dus maar mooi een ClearBlue met week-indicator doen ja. O, en natuurlijk: GEFELICITEEEEEEEERD !!!
Als ik vanaf 9 mei reken (1e dag menstruatie) was je nod zoals jellebelle zei op 6 juni (cyclus van 28 dagen). Dus je was met 13 juni al 1 week overtijd, maar aangezien je vorige cyclus nog niet helemaal regelmatig is kan je eisprong eventueel later zijn geweest. Dus gefeliciteerd en wacht lekker de echo af
Dank je wel voor de reacties, het zou inderdaad kunnen dan dat ik toch al verder ben. Ik heb alleen die ronde van 40 dagen maar gehad voordat ik weer positief testte dus ik weet ook niet of het een eenmalige lange cyclus was of dat het nu weer zo geweest zou zijn. Afwachten maar. Ik twijfel nog over die test met indicatie, vind t eigenlijk zonde van t geld kan ook gewoon afwachten tot ik een afspraak bij de vk heb. In ieder geval bedankt voor jullie reacties!
Toch maar die test gekocht (hoe erg kun je zijn ) deze gaf aan 2-3 weken zwanger. Nu weet ik het nog niet precies maar mijn cyclus zal in ieder geval langer dan 28 dagen geweest zijn, anders had er wel 3+ gestaan lijkt mij.