Mijn dochtertje van 15 maanden is een enorme driftkikker. Als het niet naar dr zin gaat wordt ze KWAAD. En met driftbuien kan ik best overweg, maar met bijten... Ze wilde de vaatwasser aanzetten, maar dat mag ze niet van mij. Ik wilde dr afleiden door een speeltje aan te ieden. Ze zet het op en gillen, en toen ik langs haar heen reek met mijn arm, om de vaatwasser weer uit te doen, beet ze zo in mijn arm. Wat is hier nu een goede reactie van mijn kant op? Ze doet het overigens vaker, ze heeft al 2 keer een kindje gebeten, voor ons idee uit het niets. Ik bedoel daarmee dat er geen duidelijke aanleiding was voor zover wij dat konden zien.
Ik bracht mijn zoontje gisteren naar bed en we zongen het liedje. Hij hing met zijn kin op mijn schouder en beet ineens. Ik riep hard 'auw' (deed ook echt zeer, dus was ook schrikreactie) en daar schrok hij van.. Of het heeft geholpen weet ik niet. Denk dat je het het beste kunt negeren!
Als ik auw roep kijkt ze me heel verbaasd aan haha. Maar vanmiddag deed ze me echt zo pijn, zit nu bloeduitstorting en dikke plek op mn arm.
Geen bijtende dreumes gehad, maar wel ander ongewenst gedrag (kat slaan etc). Ik bood haar een alternatief: slaan mag niet, aaien wel. Maar toen was ze nog een baby. Als mijn dreumes nu zou bijten uit boosheid, zou ik haar uitleggen dat dat niet oké is. Misschien een strafplekje introduceren? Al vraag ik me af of dat al zin heeft met 15 maanden...
Ik heb 2 strategieën geprobeerd: 1: Haar gezicht tussen mijn handen nemen, streng aan kijken en 'nee, je mag niet bijten' zeggen. Dit hielp één keer. Daarna dacht ze dat ik een spelletje met haar speelde. Hoe strenger ik keek, hoe harder ze giechelde 2: Negeren. Het bijten totaal, maar dan ook echt totaal negeren, maar wel even bij haar weglopen en dan anderhalve minuut negeren. Heb ik 2 keer gedaan en sinds die tijd heeft ze niet meer gebeten. Edit: ze beet alleen mij, geen andere kinderen en ook niet haar vader.
mijn zoon bijt ook heel erg vaak. hij doet het niet als hij boos is mar gewoon omdat hij dat leuk vind. Hij krijgt nou ook 5 tanden tegelijk door dus denk dat dit er ook iets mee te maken heeft, maar heb paar behoorlijke blauwe plekken aan overgehouden. Denk dat het vanzelf wel overgaat. Reageer dat hij dit niet mag doen en moet aaien of kusje moet geven. Ik hoop op een fase hihi
Mijn dochter van nu 16 mnd deed dit ook vorige maand, heb een brul gegeven en haar op de grond gezet. Was dus ook maar 1 keer..
Mijn dochter nu 3,5jaar heeft mij ook 1x gebeten toen ze anderhalf was (heeft ook regelmatig driftbuien, nu nog steeds af en toe) En toen ook gezicht vast gepakt en gezegd dat ze dat niet meer mag doen en dat dit heel pijn doet.... Gaf geen sjoegge.... Tijd daarna beet ze me weer en heb ik haar teruggebeten (niet hard natuurlijk) en zei ik zo doe jij bij mama ook en dit doet pijn. Ze is daar zovan geschrokken, waarschijnlijk omdat ze nu voelde dat t ook bij haar pijn deed.... Daarna nooit meer gedaan Mijn zoon van 9maanden heeft mij ook al een paar x gebeten (die bijt ik dan (nog) niet terug) maar zeg wel dat dit pijn doet. En mijn dochter zegt dan tegen haar broertje dat dit niet mag en dat het niet lief is
Yess hier ook ook een driftige bijter. Hij is nu 13 mnd. Ik roep au want hij bijt door hij brult dan hard van mijn reactie. Ben hem weg gaan zetten en negeer hem dan ff 30 sec. En ga dan troosten. Moet zeggen het gaat de laatste dagen beter. Nog zo klein strafhoekje of terug bijten nee maar dat is mijn mening
Bedankt dames. Ik denk dat negeren de beste optie is, van auw roepen oid is ze niet onder de indruk. Ik hoop erop dat t 'vanzelf' overgaat, maar ben er bang voor. Het rare is dus dat ze het ook vanuit t niets doet. Strafhoekje zal ze echt niks van begrijpen, en terugbijten hoor ik idd wel vaker maar ook dat heeft nu nog geen zin denk ik.
Terugbijten heeft denk ik sowieso geen zin. Jouw kindje mag iets niet en dan doe jij, als groot voorbeeld, juist dat gene wat niet mag HIer ook een bijtende dreumes. Ik zeg steeds auw en dat het pijn doet en dan gaan we gewoon weer verder. Het wordt wel minder het bijten maar ze kan het nog steeds ineens gewoon random doen..