Hi! Ons zoontje van 9 weken oud wil overdag absoluut niet in zijn bed slapen. Snachts gaat het goed, 1 keer wakker worden voor een voeding en daarna redelijk vlot nog even slapen. Maar overdag is een drama. Snachts ligt hij in een puckababy dus daar doe ik hem overdag ook in leggen. Ik troost hem daarna en leg hem dan in zijn bed. Het enige dat hij overdag vervolgens doet is huilen. Ik blijf bij hem zitten, praat zachtjes tegen hem, geef hem zijn speen, en haal hem er niet te vaak uit, alleen als hij echt erg huilt. Na een half uur ben ik dit zo zat en vind ik het zo zielig dat ik hem er vaak maar uithaal, laatst veel langer bezig geweest en ook dat werkte niet. Heel soms valt hij even in slaap, maar dat duurt nooit langer dan 20 min terwijl hij als hij bij mij ligt uren kan slapen.. Ik heb nu met het CB afgesproken om hem 1x per dag in zijn bed te leggen op een vast moment van de dag.. Als hij na een half uur niet slaapt mag ik hem eruit halen (ik laat hem dus niet huilen want ik blijf erbij en troost hem!!) maar nu wil het CB volgende week langs komen als het niet beter gaat maar ik weet niet of ik hierop zit te wachten.. Adviezen als gewoon laten huilen zijn niet aan mij besteed dus dat wil ik niet doen eigenlijk.. Maarja, wat dan? Iemand enig idee na hoe lang mijn zoontje door heeft dat hij zijn slaapje in de ochtend ook in bed moet doen? Iemand anders nog tips? Ik vind hem heel lief maar hij ligt de hele dag bij me waardoor ik niet aan heel veel toekom.. Ik heb hem ook wel regelmatig in de draagdoek maar dan kan ik bijv niet koken, badkamer schoonmaken met chloor en dergelijke.. Iemand nog tips? Bemoedigende woorden dat het echt allemaal wel goed komt?
Hier heeft ons meisje als baby nooit overdag in bedje geslapen altijd lekker in de box. en dan savonds na 7 uur in bedje ging altijd goed. tot 2 maanden geleden 14 maanden was ze toen omdat ze te nieuwsgierig is haha.nu leggen we haar overdag als ze nog wil slapen in bed en dat gaat goed. Dus misschien kan je dat proberen.
Ik denk dat je je moet afvragen hoe erg je het zelf vindt en hoeveel je bereid bent om ervoor te doen. Persoonlijk vind ik niet in eigen bed slapen geen reden om het CB thuis te krijgen, zeker met negen weken niet. Het CB heeft er imo niets mee te mraken waar mijn kind slaapt. Dus: ben je bereid het advies van het CB te volgen? Dat zal hoogstwaarschijnlijk gecontroleerd laten huilen zijn. Zo ja, laat ze lekker komen, zo nee, zeg ze af.
Mijn zoontje is nu ook 9 weken en ik geef hem rond 5/6 uur sochtends flesje dan slaapt hij nog tot 8 boven in zijn bedje dan gaan we naar beneden en gaat pas savonds weer in ze bed. Overdag slaapt hij in de box. Wel huilt hij soms voor die slapen gaat niet krijzen maar beetje zeurderig 10 min ofzo dan doe ik telkens speentje in en slaapt hij. Ik heb ook geprobeerd om hem overdag in ze bedje te doen maar hij gaat dan krijsen dus dan beneden in box. over een paar weken ga ik het weer proberen. Het kan ook zijn dat ie overdag gewoon minder moe is en meer wilt spelen ofzo..
Cb is bij langsgeweest en ze adviseren alleen inbakeren en laten huilen. Bij mijn vriendin adviseerden ze t zelfde
Ons mannetje is nu 3 maanden en wil nog altijd niet in zijn bedje slapen, ach dan maar in de wagenbak beneden toch? Bij mijn dochter ging het ook zo, en van de 1 op de andere dag lukte het wel. Gewoon blijven proberen, en lukt het niet dan kijken waar hij wel slaapt. Of even eruit en als hij weer vermoeidheidssignalen geeft terug in bed leggen en opnieuw proberen. Krampachtig proberen in bed te laten slapen als dit niet lukt werkt meestal (is mijn ervaring) averechts. Hij gaat heus in zijn bedje slapen, maar wanneer hij daar klaar voor is. Niet wanneer het CB of jij vinden dat het 'moet'. Ik denk dat je het op deze manier prima aanpakt, erbij blijven en troosten. Uiteindelijk zul je vast merken dat het steeds beter gaat. Sinds een paar dagen kan mijn zoontje makkelijker zelf in slaap vallen, dit heeft ook echt een tijd geduurd en veel erbij zitten/troosten. Maar het werpt wel z'n vruchten af dat ik vol ben blijven houden. Veel minder stressvol als bij mijn dochter, waar ik ontzettend veel verschillende aanpakken heb geprobeerd. En het zelf in slaap vallen vind ik belangrijker dan in zijn bed slapen. Het zelf in slaap vallen zal m.i hem ook helpen in zijn eigen bed te slapen. Maar dat komt nog wel! Nu zou ik soms willen dat mijn dochter nog bij mij in slaap kon vallen, mis ik best hoor! Ik vind, als ze zo klein zijn, slaap het belangrijkste. Waar ze dat dan doen maakt me weinig uit, in bed slapen komt wel. Nu geniet ik nog even van de tijd dat de kleine man in de kinderwagen slaapt, en eigenlijk overal behalve in bed. Onze dochter wil nergens anders meer slapen dan in bed, en dat maakt(e) weggaan soms wel lastig.
goede nieuws! het komt goed!! Mijn zoontje sliep tot 12 weken ook niet in bed. En dan ook nog eens veel huilen! Ik heb hetzelfde gedaan als jij. Steeds in zijn bedje leggen en als hij na een half uur troosten et c nog niet sliep weer bij mij nemen in de draagdoek. Dan sliep hij tenminste wel. En ineens op een dag viel hij in zijn bedje in slaap en sinds die tijd leg ik hem wakker in bed en valt hij zo in slaap. het was dus ineens voorbij. Dus nu gewoon in mee gaan. Eventueel kun je inbakeren, dat deden wij wel en heeft ook geholpen. Maar het komt goed!!!
Over dat CB zou ik lekker niet laten komen. Wat willen ze doen.. je moet je kindje zelf nog leren kennen. En ik zou ook niet me kind een half uur laten huilen ligt er wel aan hoe natuurlijk afentoe huiltje of egt krijsen.
Wow! Veel reacties!! Bedankt Over in box en kinderwagen slapen, wil hij ook beide niet.. Hij wil echt alleen tegen me aan slapen.. En ik ben absoluut bereid om toe te geven aan zijn mammahonger, als dat het is.. Maar 1 slaapje ergens anders dan op mij zou ook al fijn zijn! O en als ik hem op zijn buik leg overdag slaapt hij vaak een stuk sneller en sowieso langer maarja, ik vind buikslapen nog een beetje eng, ook al is hij volgens CB enorm sterk en heeft hij een aerosleep matras! jHij heeft net een half uur boven in zijn eigen bed geslapen, ik ben helemaal trots! Haha. @gitta; precies wat jij beschrijft is wat ik denk, ik wil hem niet alleen daar boven laten huilen.. Dus denk idd dat het CB maar niet moet komen en ik gewoon mijn instinct moet volgen ofzo.. @mamain2015; en heb je het advies opgevolgd of niet? Ik ben bang dat ze mij dat advies ook gaan geven maar ik kan hem niet zomaar laten huilen.. Er naast zitten en troosten is voor mij al een hele stap haha. Het liefste pak ik hem er dan gewoon uit! @vrolijkheid; goed om te horen dat de aanpak werkt!! Hij heeft net 30'min in zijn geslapen.. Ik ben trots op hem!! En het koste maar 10/15min troosten.. (Al vind ik dat nog lang maarja) slaapt je kindje nu ook langere slaapjes in bed? @sennavt: je hebt ook wel gelijk, slaap is belangrijker dan waar het plaats vind!! Vind het alleen lastig dat hij echt alleen op me wil slapen waardoor ik aan de bank vast geplakt lijk te zitten ook fijn om te lezen dat het bij je zoontje heeft gewerkt.. En idd is zelf in slaap leren vallen ook belangrijk voor het goed zelf kunnen slapen!! Al kan hij dit savonds als hij in zijn wiegje gaat heel goed!! En idd, als je kindje nergens anders wil slapen dan in bed levert dat weer nieuwe 'problemen' op! Haha
Ik laat hem absoluut niet krijsen.. Dan pak ik hem bij me en gaan we weer samen op de bank geplakt zitten 😄
Ik deed het ook zo omdat ik vond dat slapen nog altijd belangrijker is dan in zijn bedje slapen. Ik heb er ook best een lange adem voor gehad maar deed het steeds wel. Dus vaste volgorde van voeden-verschonen-spelen-slapen in bedje maximaal een half uur ''mee bezig zijn'' (dat wil zeggen troosten, wiegen, terugleggen) en als hij nog niet sliep in de draagdoek. Daar sliep hij zo 3 uur in. Maar vermoeiend was het zeker wel. Hele tijd zo'n baby op je! En ineens ging hij slapen in zijn bedje en nu slaapt hij sinds hij 4/5 maanden is prima: ik leg hem wakker in zijn bedje en hij slaapt zo 1,5 tot 2 uur (2 keer per dag én één keer per dag half uurtje/drie kwartier) zowel op de opvang, bij mijn ouders als thuis. Sterker nog: hij gaat nu mekkeren en wordt dan pas stil als je hem in zijn bedje legt en gaat dan slapen. OP mij slapen of ergens anders slapen...nee dat wil hij niet meer. Alleen nog maar in zijn bedje. Dus: het veranderd echt! Ik dacht toen dat het nooit goed zou komen. En nu denk ik met heimwee terug aan de tijd dat hij lekker 3 uur in de doek op mij sliep...
Als hij beter slaapt als je hem op zijn buikje weg legt zou ik dat overdag wat vaker doen. Hier kon hij ook niet zo goed zelf in slaap vallen, maar als hij bij mij in slaap viel en ik legde hem weg op z'n buik dan sliep hij inderdaad beter en langer. Hier had ik een babyfoon met camera, dus kon hem goed in de gaten houden. Maar je moet het inderdaad alleen doen als je jezelf er goed bij voelt En het wordt inderdaad vanzelf beter...
Hier precies hetzelfde.. alleen is mijn zoontje 4 maanden. 's Nachts slaapt hij nog bij ons op de kamer in zijn eigen ledikant. Slaapt dan ongv van 21 tot 9 uur en valt ook wel zelf in slaap als ik hem er nog wakker in leg. Overdag wil hij alleen bij mij slapen. Niet in de box, kinderwagenbak of zijn eigen bedje in zijn slaapkamer (hebben 2 ledikantjes). Hij gaat gewoon kwekken en met zijn speen spelen/weggooien en uiteindelijk huilen. Gisteren is het hier ook gelukt voor ongv 15/20 minuutjes. Al een goed begin. Als hij bij mij slaapt, slaapt hij wel 2 uur achter elkaar. Ik vind zijn slaap ook belangrijk dus geef er uiteindeljk ook maar aan toe alleen kom ik inderdaad al weken nergens aan toe en dat begin ik nu toch wel vervelend te vinden. We gaan door met oefenen en hopelijk gaat het uiteindelijk lukken dat hij overdag een paar uurtjes in zijn bedje gaat slapen.
Hij is pas 9 weken, hartstikke normaal dat hij dan nog bij je wil zijn. Vaak slapen baby's rond de drie maand al wat makkelijker in hun eigen bed. Ik zou hem op zijn buik leggen, of anders een hangmatje maken van de doek in zijn box. Dan ruikt hij toch jouw geur bij zich. En als je een geweven draagdoek hebt kun je een draagconsulent vragen om je te helpen met rugdragen, dan kun je makkelijker eten koken. Badkamer poetsen zou ik je man laten doen, je hebt niet voor niks nog verlof om bij je baby te zijn
Komt wel hoor, gewoon blijven proberen, gaat 't niet dan lekker plakken bij mama Badkamer met chloor doen komt wel weer
Ik ben zo stom geweest om naar cb te luisteren met idd inbakeren en laten huilen. Achteraf heel erg spijt van! Dat lang laten huilen ging echt tegen mn gevoel in, maar ik dacht: zij zullen er wel verstand van hebben. Hier was voor overdag het antwoord om haar op dr buik in de box te leggen. Dan slaapt ze meestal uren. In de nacht probeer ik het eerst in de wieg naast ons bed. Wil ze dat niet, dan lekker bij mij op de borst. Ik ga er nu inmiddels ook vanuit dat het vanzelf allemaal wel komt.
Mijn dochter is ook 9 weken en slaapt nooit in een bedje. Overdag in mijn armen of in de draagdoek en 's nachts naast me op ons (hele grote) bed in haar eigen trappelzakje. Om haar zo in slaap te krijgen (en dus niet in de armen), krijgt ze wat borstknabbeltijd/voeding in verticale positie en dus al op haar rug. Eenmaal slaperig, rol ik zelf op veilige afstand weg... Overdag wil ze soms wel slapen in haar hangmatje als ik het wieg. Ook enkel eventjes zodat ik kan eten... Ik hoop ook dat ze binnekort in een eigen bedje kan slapen! Stapje per stapje
Ons zoontje hebben we de eerste 3 maanden denk ik , ook beneden laten slapen, vaak in de kinderwagen of ik zette de kinderwagenbak in de box, hij sliep overal doorheen, stofzuigen, visite, TV.. op een gegeven moment werd hij overal wakker van en toen ben ik hem boven in zijn bedje gaan leggen, toen had hij denk ik behoefte aan rust tijdens zijn slaapjes, en dat ging gelijk goed! succes!
inbakeren hebben wij trouwens ook poosje gedaan, omdat hij van die korte slaapjes deed. dit hielp perfect! deed van 20 min. slaapjes toen ineens wel slaapjes van 1,5 - 2 uur!!