Lichaampje voelen

Discussion in 'Zwangerschap' started by Miracle08, Jun 9, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miracle08

Miracle08 VIP lid

Mar 6, 2008
    6,426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Hey hey

Ik heb afgelopen woensdag met de controle voor de eerste keer ons kleintje der hoofdje gevoeld !
    De verloskundige deed het met mijn handen voor.
    Voelde zo raar haha maar wel mooi om te voelen.
    Ik heb het daarna thuis nog een keertje geprobeerd maar kreeg het niet meer voor elkaar.Wel kon ik der helemaal voelen en uiteindelijk had ik ze tussen mijn handen liggen. (met hulp van me moeder haha)
    Wanneer voelde jullie dat voor de eerste keer en hoe doen jullie het nu zelf ?

2. Denise787

Denise787 Bekend lid

Apr 20, 2008
    630
    0
    0
    Kom je ook overal tegen he ;)

Maar ikzelf kon het ook niet goed voelen hoor, de vk had het toen ook voorgedaan bij me.
    Kon alleen wel iedere keer voelen waar hij met z'n kontje lag :)

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik had het laatst zomaar: voelde ineens zo'n eitje onderin m'n buik (geen harde buik deze keer, ;)).
    En eergisteren dacht ik iets langwerpigs, hards te voelen, dacht: heb ik nou een beentje of armpje te pakken?
    Wel een beetje vroeg geloof ik, maar ik heb -net als jij Miracle, als ik dat zo lees bij de andere topics- maar een heel klein buikje...

4. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
    Bij mijn eeste zwnagerschap was het rond 26 á 27 weken dat ik het hoofje en billetjes kon voelen en het verschil

5. Heart

Heart Fanatiek lid

Jan 28, 2008
    1,572
    0
    0
    Limburg
    Verloskundige heeft het bij mij nog niet voorgedaan, dus twijfel steeds of ik nou haar hoofdje of billetjes voel! :)
    Voel dan wel duidelijk haar hele ruggetje erachteraan, dus denk dat ik eerder dr billetjes voel dan hoofdje :)
    Vanaf 25 weken ook ongeveer, en hoe verder ik ben hoe duidelijker het wordt!

6. Miracle08

Miracle08 VIP lid

Mar 6, 2008
    6,426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    @ Denise: haha Gezellig toch ;)

Ik heb ook dat ik hele bobbels e.d voorbij zie en voel komen.En dan denk ik ook steeds wat zou dat nu zijn armpje , voetje , knietje of elleboogje ?
    Mijn moeder en mijn tante voelen ook precies waar ze ligt , nu weet ik dat voort zelf ook omdat ze me dat hebben geleerd hoe je dat kan voelen.

7. minniemouse

minniemouse Actief lid

Mar 11, 2006
    174
    1
    0
    flevoland
    Leuk is dat he!

Ik had het ook rond dat termijn...

Nu is het nog grappiger...mijn kindje ligt heel erg tegen de buikwand aan, dus elke beweging kan ik heel goed voelen...

Als ik op mijn rug lig zakt alles wat geen kind is in, dan zie je een beetje de contouren van de baby.
    Kan regelmatig een armpje voelen of een beentje. Die kan ik dan vastpakken heel voorzichtig...erg grappig..
    Handjes lukt niet, tenminste niet dat ik weet...

8. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    haha leuk he

hoofdje kan ik niet voelen
    maar een elleboog voel ik elke dag
    en elke dag gaat er een voetje langs mijn hand heen

als ik op mijn rug lig