hallo allemaal, bij onze eerst zwangerschap was ik heel erg vroeg met het bellen van de verloskundige. toen zeiden ze, dat ik pas met 8 weken hoefde te bellen, nu zeggen mensen in mijn omgeving die net zwanger zijn, dat ze meteen bellen als ze getest hebben? wat is jullie ervaring hierin. familie veenstra
ik heb gebeld toen ik vijf weken was. ik las op de site van onze verloskundige dat zij een zwangere het liefst rond de 8 weken wilden zien. Je kunt altijd even op de site kijken of zij hier iets over zeggen... maar ik zou zeggen gewoon bellen! liefs marijke
Je kan wel vroeg bellen hoor,maar dan wordt er gewoon pas een afspraak gemaakt voor als je een week of 8 bent.
hallo, heb net gebeld en mag 1 juli komen voor de eerste afspraak en heb op 14 juli de eerste echo had mooi op tijd gebeld, had nog genoeg keus voor afspraken. bedankt allemaal anita
ik heb vorige week woensdag gebeld en mag volgende week maandag komen dan ben ik 8 weken zwanger. Dus ik zou even op de site van de verloskundige kijken daar staat meestal wel een indicatie op met wanneer ze je voor het eerst verwachten. Groetjes, Eline
Ik moest van mijn huisarts bellen toen ik rond de 8 weken zwanger was, dus dat heb ik gedaan. Had toen mijn eerste afspraak met 10 weken.
De eerste keer heb ik een paar dagen na de positievetest de ha gebeld. Daar op gesprek geweest en een folder gekregen van de vk. Een paar dagen later kreeg ik hevige buikkrampen en daarom ook de vk gebeld. Nu heb ik gewacht tot ik 6 weken zwanger was en toen heb ik gebeld. We hebben een afspraak gemaakt voor volgende week dus als ik 8 weken zwanger ben.
Ik heb gebeld met zes weken. Wist ook niet dat het zo snel al kon, maar de consulente van Moeders voor Moeders vertelde me dat. Best handig, zo'n dame over de vloer die weet hoe dat allemaal werkt.
Ik had de huisarts gebeld met 5 weken, en die verwees me door naar een vk. Heb met 6 weken een termijn-echo gehad (niemand wist toen nog hoever ik was, de huisarts schatte het op 5 weken) En echt de eerste afspraak had ik volgens mij wel met 8 of 9 weken.
Het is ook bij elke VK verschillend. Bij ons krijg je pas je eerste echo met 12 weken. En je hoeft pas met 10 weken te komen voor een intake. Terwijl ik van een collega gehoord heb dat ze haar eerste echo krijgt met 8 weken en met 12 weken en dan weer met 20 weken. Ik had gebeld met 6 weken voor een afspraak. Was mooi optijd.