Hoi hoi....ff een vraagje 17 juli voor t laatst ongesteld geweest, heb een cycles van 30 dagen... mocht eigenlijk pas morgen 16-08 testen, want dit zou mijn NOD dag zijn, maar heb iets eerder getest en weet nu al dat ik zwanger ben....mijn vraag is nu alleen hoelang? met al die calculators op internet kom ik er niet echt uit... ben ik nu 4 of 5 weken zwanger? wie kan mij helpen? ( op welke site ik ook kijk, ze zeggen eigelijk allemaal dat je pas met 5 weken kan weten dat je zwanger bent, maar volgens die calculators ben ik bij de meerderheid maar 4 weken...snap ik ff niet)
Er wordt eigenlijk altijd gerekend vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie, dus in jouw geval nu 4 weken en 1 dag. Gefeliciteerd trouwens! en je kunt eigenlijk altijd meteen bij overtijd testen (soms al iets eerder, zoals bij jou nu), dat is bij de meeste vrouwen ook al bij 4 weken dus waarom er wordt gezegd dat het pas bij 5 weken getest kan worden snap ik ook niet.
thanks voor jullie snelle reactie...dacht t zelf ook al...maar was ff op t verkeerde been gebracht door al die sites die t maar steeds over die 5 weken hebben...iniedergeval bedankt!
hey meis, allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap, geniet ervan! probeer de predictor site eens: je kan daar invullen de 1e dag van je laatste menstruatie en het aantal dagen cyclus. Laatste menstruatie: 17 juli 2008 Cyclusduur: 30 Je bent uitgerekend op: 25 april 2009 Je bent nu: 30 dagen zwanger En je hebt nog: 252 dagen te gaan Dit is de: 5e week je zit dus nu in je 5e week omdat je 4 weken en 2 dagen zwanger bent. dit noemen ze dan de 5e week.