hey meiden, ik ben bijna 16 weken zwanger maar sinds een week erg last van hoofdpijn(bijna heel de dag) herkend iemand dit?? Liefs, Simone
Nee helaas.. Heb wel af en toe een dagje hoofdpijn.. Neem dan gewoon een paracetamol.. Maar als je de hele dag hoofdpijn hebt en al een week denk ik niet dat het goed voor je is..:S
Ja, herken ik helaas wel ja! Maar ik had het voor de zwangerschap ook al, alleen de eerste 7-8 weken geen last gehad, sindsdien is het weer terug (maar minder dan voor de zwangerschap). Er zijn verschillende mogelijke oorzaken voor hoofdpijn, te weinig drinken, verhoogde bloeddruk, en nog veel meer dingen. Paracetamol mag je tijdens de zwangerschap wel hebben, maar ik slik het zelf helemaal niet, ook niet als ik een migraine-aanval heb. Wat (bij mij althans) vaak helpt is een paar glazen water drinken, dan onder een lekker warme douche (spieren ontspannen), en dan lekker even op bed liggen zo donker en stil mogelijk. Als jet het niet vertrouwt kun je altijd even langs de HA gaan natuurlijk..
ik zou idd eens proberen veel water te drinken. Dan spoel je ook veel gifstoffen weg, zeker met dit drukkende weer. Even als hulp een pcm ertegen aan gooien en veel drinken. Gaat t dan nog niet over dan zeker even overleggen met de vk
ik heb hier helaas ook last van... bijna elke dag en dat al vanaf week 6 van mijn zwangerschap!! grote kans dat dit blijft tot einde van de zwangerschap... heb overlegd met mijn vk en je kunt er helaas niets meer aan doen dan normaal gesproken... een pcm of zoals ik doe een zetpil (helpt super snel en langer dan een gewone pcm) sterkte
Ik heb er ook nu al een paar keer last van gehad. De huisarts heeft mij ook geadviseerd om veel te drinken en om paracetamol te nemen (als het echt heftig is) heb dit nu twee keer gedaan en daarna gelijk even gaan liggen (slapen). Je moet ook wat oefeningen doen, en echt proberen te ontspannen en aan je houding te werken.
Hier helaas ook regelmatig last van en ook geen tips... Bij mij begint de hoofdpijn meestal rond 13.00 a 14.00 uur, heel vervelend. Ik slik wel paracetamol, maar ik probeer het niet iedere dag te slikken. Water drinken helpt hier niet. Ik drink bijna de hele dag door veel water.
Als je in deze termijn van de zwangerschap ineens stevige hoofdpijn krijgt zou ik je bloeddruk op laten meten. Gewoon voor de zekerheid. Succes ermee hoor, heel vervelend zo'n zeer hoofd.