Teelbalkanker en toch natuurlijk zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door yaraah, 31 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    Ik moet het ff kwijt...

in de zomer van 2006 hebben ze teelbalkanker vastgesteld bij mijn man, dit was een zware dobber, maar na een operatie en 2 maanden chemo zijn we erdoor...

Vorig jaar zijn we getrouwd en toen kwam die kinderwens op...

Nu zijn we aan het proberen om op natuurlijke wijze zwanger te raken. Ik ben eind juni 2009 gestopt met de pil, dus we zijn al een aantal maanden bezig en ergens begint de twijfel bij manlief beetje toe te slaan dat het aan hem ligt dat het niet lukt...

Ik zou zo graag willen dat het tegendeel kan bewezen worden...

2. Maya82

Maya82 Actief lid

9 nov 2009
    337
    0
    0
    België
    hoi meid, ik heb hier geen ervaring mee, maar kan je dit niet aan de ha of dergelijke voorleggen? hebben ze bij zijn behandeling daarover niets gezegd?
    ik denk dat je je best meld tot de prof. en dit aan hem/haar vraagt.

veel succes alvast!

3. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    Ja de oncologe heeft gezegd dat het in ons geval normaal geen probleem zou mogen zijn... Die mensen spreken zich daar ook nooit over uit hé...

4. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Poeh jeetje das niet niks.. Ik zou het eens voorleggen aan je HA, misschien dat die wat voor jullie kan betekennen of jullie gerust kan stellen.

Succes!

5. junior1

junior1 Bekend lid

21 feb 2010
    649
    1
    18
    Hoi, mijn man heeft vroeger kanker gehad en heeft zware chemo gehad. Zij hebben hem toen de kans gegeven zijn zaad in te vriezen. Daarom mochten wij gelijk de medische molen in. Maar we konden de afspraken weer afbellen want bij het intake gesprek was ik al zwanger maar wist het nog niet :) En dat terwijl zijn vruchtbaarheidstest niet zo goed was.

Via de huisarts kan jouw man zich laten testen. Dan weet je in ieder geval of er iets met zijn vruchtbaarheid aan de hand is door die chemo. En zolang er een paar zwemmen, zijn er altijd technieken en mogelijkheden om toch zwanger te raken.
    Dus niet schrikken als hij verminderd vruchtbaar is. Wij waren met verminderde vruchtbaarheid binnen 3 maanden zwanger!

Oh ja, en als jouw man zich laat testen en hij krijgt de uitslag, laat de dokter hem goed uitleggen wat alles betekent. Het zit namelijk zo:
    Standaard is:
    Type A: goede snelheid en rechtvooruit zwemmend >25%
    Type B: verminderde snelheid en rechtvooruit zwemmend >50%

Wij kregen 18% Type A. Maar de dokter had ons niet uitgelegd dat dit tov 25% is en niet tov 100%.
    Fertiliteit.info - Uitslag van het sperma-onderzoek
    En een spermaonderzoek is een momentopname.

Ik hoop je hier iets mee geholpen te hebben. Gelukkig gaat het goed met je man.

6. Nienie

Nienie Actief lid

26 sep 2009
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey,

mijn beste vriend heeft ook teelbalkanker gehad. Ik lees bij jullie dat jullie er door zijn gekomen, hij is helaas overleden :(
    Hij kon geen kinderen meer krijgen via de natuurlijke weg, vanwege het verwijderen van bepaalde organen enzo. Maar ik heb ook genoeg verhalen gehoord waarbij het wel gelukt is.

Als je twijfelt kun je altijd via de ha tests doen, zodat je zeker weet of het kan of niet. Het zou natuurlijk zonde zijn om gewoon door te proberen, terwijl het niet kan. Ik denk dat het fijner is om zo snel mogelijk te weten hoe je er aan toe bent.

Succes iig!!

7. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    Meiden bedankt voor de reacties...

We hebben gisteren eens heel goed met elkaar gepraat en normaal raakt een vrouw gemiddeld binnen het jaar zwanger (mijn beste vriendin deed er 1,5 jaar over en bij hun was er niks mis) dus als we een jaar bezig zijn en we zijn nog niet zwanger, dan laten we ons alletwee testen om te zien of het wel kan zonder medische malle molen of niet...

8. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Yaraah, goede beslissing om het nog even aan te kijken. Maar mocht het echt een issue worden dan denk ik dat met zijn medische achtergrond een zaadtest in een eerder stadium mogelijk is.
    Soms kan dat toch opluchten, je weet dan wel hoe het zit. Maar zolang jullie er vrede mee hebben om dat eerste jaar af te wachten, is dat de juiste keuze.
    Heel veel succes met zwanger worden en wat goed om te lezen dat je man genezen is!

Deel Deze Pagina