slanker de zwangerschap uit als dat je erin gaat?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Amfy, 16 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    gister weer bij de gyn geweest en daar was ik weer af gevallen in zit nu op -15 de gyn denk dat ik sowieso niet aan ga komen deze keer en mischien wel blijf afvallen.

    maar hoe gaat dat na de bevalling want dan raak je nog veel meer kwijt. (kind bloed vruchtwater placenta)
    zou ik dan om min 20/25 uit komen??

    de gyn zei dat het geen kwaad kan dat ik afval.

    wie heeft dit ook?
     
  2. Jimmy100

    Jimmy100 Actief lid

    8 okt 2010
    294
    0
    0
    Hoi,

    Ik heb een vriendin die 2 wk geleden is bevallen en die is inderdaad lichter na de bevalling dan voor de zwangerschap.

    Zij is erg weinig aangekomen tijdens de zwangerschap (5 kilo) en doordat de baby zijn voedingstoffen toch wel pakt, krijg je als vrouw minder en kun je afvallen.

    Denk ook dat het geen kwaad kan hoor, mits je zelf al wel een laagje had en het kan missen natuurlijk! Als je zelf al heel dun bent, lijkt 20 kilo mij enorm veel om af te vallen.

    Fijne zwangerschap!
     
  3. lynn1986

    lynn1986 VIP lid

    7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    Ik kwam tot de 20 weken niets aan en was ook wat afgevallen (niet zo veel) en nu ben ik er al weer bijna 10 aangekomen...
     
  4. Momfulness

    Momfulness Niet meer actief

    :$ jaloers!

    Je hebt niks aan mijn reactie, maar ik ben de vorige keer 25 kg aangekomen en het heeft 1 jaar geduurt voordat ik nog 5 kg boven mijn startgewicht zat. Nu ben ik weer zwanger, ben benieuwd...

    Maar wat heerlijk lijkt me dit.
     
  5. Escal

    Escal Fanatiek lid

    12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    tja laatste weken kom je meestal nog wel wat aan hoor.
    ik in de laatste 10 wkn 8 kilo (in totaal 12)
    -20 is inderdaad veel!
     
  6. BAS1759

    BAS1759 Fanatiek lid

    23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Amfy het is alleen maar fijn als jezelf toch al wat zwaar bent, dan kom je er idd lichter eruit. Ik zelf weeg ook nog niet veel meer als mijn startgewicht en kom er dus waarschijnlijk ook slanker uit maar het is wel zo dat de laatste 10 weken van je zwangerschap je het meeste aankomt. Dus tja dan heb je nog even he.

    xxx Joyce
     
  7. guppekop

    guppekop VIP lid

    28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    bij daniel was ik na de bevalling ook lichter dan voor de zwangerschap, 4kilo ofzo:) ben ook niet meer terug op mn ouwe gewicht geweest:)
     
  8. angel229

    angel229 Niet meer actief

    Ik ben ook nog altijd niet bijgekomen. Ben nu een kilo of 8 afgevallen. Ik ben eens benieuwd waar ik op uit ga komen straks. Zie het wel, de baby groeit wel goed en dat is voor ons het belangrijkste.
     
  9. Popkoorn

    Popkoorn Niet meer actief


    hoeft niet hoor, ik ben tot 27 weken bij de 2e 8 kilo aangekomen, met 29 weken 4,5 kilo afgevallen en daarna geen grammetje meer aangekomen. ( ben na de bevalling in een week tijd ook nog eens 8 kilo kwijt geworden)

    ik heb gevraagd aan de gyn hoe dat kwam omdat de baby toch groeit en ik dus eigenlijk aan moet komen.

    ze zei dat ik vanmezelf afval en de baby groeit, dus zo gewoon op hetzelfde gewicht blijft hangen.

    het kan dus heel goed dat ook amfy niet zal aankomen.

    @ amfy, zolang je kindje goed groeit is het prima toch, en als je indd de kilo's eraf wel kunt gebruiken :)
     
  10. diamantje

    diamantje Lid

    10 dec 2010
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik was ook 12 kilo afgevallen en moest meer gaan eten omdat afvallen niet gunstig was voor de baby ... ben nu 4 kilo aangekomen met veel moeite .... maar met 25 kilo zou mijn vk me denk ik persoonlijk komen voeren... ik mocht echt niets meer afvallen... al ging ik extra vet eten en snoepen er moest gewicht bij komen (bij men gezonde gewone eten he :p)
     
  11. Maysa86

    Maysa86 Actief lid

    17 jan 2011
    280
    0
    0
    Een vraagje voor de dames:
    Wat is de reden dat jullie afvallen? Spugen jullie veel of eten jullie minder ?

    Verder vind ik het zoooo ontzettend tegenstrijdig:
    Enerzijds wordt het sterk afgeraden om af te vallen tijdens je zwangerschap en anderszijds wordt er tegen de dames die wel afvallen gezegd dat t niet uitmaakt..
     
  12. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Volgens mij komt het omdat je als je gaat lijnen er bepaalde afvalstoffen vrij komen die niet goed zijn voor je kindje. Bij afvallen krijg je toch minder voedingsstoffen binnen.

    Volgens mij (dat hoop ik tenminste) vallen deze dames niet bewust af...
     
  13. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.825
    1.280
    113
    Ben het met maysa eens! Heel tegenstrijdig allemaal. Bovendien komt er de laatste tijd meer onderzoek waaruit blijkt dat afvallen binnen een zwangerschap (en dus minder binnenkrijgen dan zou moeten) toch wel effecten zou kunnen hebben.
    Ik vind het wel apart dat je gyn er zo luchtig over doet, 15 kg afvallen is enorm veel voor tijdens een zwangerschap! Weet natuurlijk niet hoeveel je woog, maar zelfs als je boven de 100 zou zitten is het nog steeds meer dan 10% van je lichaamsgewicht! En idd als je alles van de zwangerschap er nog bijrekent wordt het meer. Probleem bij zo veel afvallen is de afvalstoffen in je urine (ketonen) die voor problemen kunnen zorgen.
    Heeft de gyn het trouwens niet gehad over drinkvoeding of contact met een dietist oid? Misschien doe je dat al hoor, maar je zou nutridrink kunnen proberen om wat extra calorieen en voedingstoffen binnen te krijgen. Via een dietist kun je daar een recept voor krijgen en wordt dat ook vergoed.

    Anyway, succes! Hoop dat het nog bijtrekt :) Ben je nog steeds veel misselijk of wordt het ook wat minder nu?
     
  14. Maysa86

    Maysa86 Actief lid

    17 jan 2011
    280
    0
    0
    Ja dat is idd mede vanwege de afvalstoffen die vrij komen maar dat is dus niet alleen tijdens je diƫten maar gewoon altijd als je afvalt.
    Dus ook in het geval van deze dames.
    Vandaar dat ik het zo tegenstrijdig vind !
     
  15. chriss2010

    28 nov 2010
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik woog bij 11 weken toen ik de intake bij de vk had 63 toen ben ik 4,5 kilo afgevallen en een hele tijd op dat gewicht blijven hangen en nu ben ik 23 weken en ben ik 1,5 kilo aangekomen terwijl ik toch echt al die tijd alles gegeten heb wat los en vast zat en ook gewoon me gezonde dingen groente en fruit etc erbij dus ja het kan raar lopen en me beeb groeit gewoon goed.
     
  16. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    misselijkheid blijft het is wel minder maar nog steeds aanwezing dus dat is ook een rede.

    ketonen zijn er niet moet iedere week een potje inleveren.het gaat heel geleidelijjk aan. ik heb wel veel reserves hoor maar de gyn vond het geen probleem (alle 2 niet) omdat het bij zwaardere vrouwen vaker voor komt.


    die nutridrink heb ik hier staan maar daar kots ik nog meer van dus de gyn zei gelijk "stoppen"
    ik eet weinig altijd al gedaan en nu met de zwangerschap gaat alles naar de baby.
    wat ik er wel even moet bij vermelden is dat mijn schildklier nu wel weer sneller is dan voor de zwangerschap dus mischien ligd het daar aan
     
  17. angel229

    angel229 Niet meer actief

    Ik heb hyperemesis gravidarum en daardoor zoveel afgevallen. Probeer nu wel gewoon goed te eten en vooral waar ik zin in heb. Ik let niet op calorieen o.i.d. Ik kan door de HG bepaalde voedingsmiddelen niet verdragen en eet bijv. veel vers fruit.
     
  18. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    even een update ben in 2 weken tijd weer1,5 kilo af gevallen.
    dus de teller loop nog steeds af
     
  19. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Ik ben bij Thirza vanwege de misselijkheid in eerste instantie 7-8 kilo afgevallen, (op de 64 die ik woog voor ik zwanger werd).
    In het tweede trimester kwam ik heeeeel langzaam weer een kilo of 4 bij en in het laatste trimester ben ik uiteindelijk tot de 74 gegroeid: 14 kilo er dus nog bij, en ten opzichte van mijn startgewicht uiteindelijk dus 10 kilo zwaarder.

    Als je op -15 zou blijven, dan is het wel te verwachten dat je kindje niet zo'n hoog geboortegewicht gaat hebben, lijkt me, en dat je dus iig niet meer dan 5 kilo verder af gaat vallen.
    Ik was er na de bevalling direct 9 weer kwijt: kind van 4330, heel veel vruchtwater en een grote placenta. Dus vandaar dat ik van 5 kilo uitga, als je zo afvalt steeds.

    Hoe is je bloeddruk trouwens nu? En weet je hoe die normaal is? Als je namelijk een veel lagere bloeddruk hebt dan normaal, verlies je op dit moment ook veel vocht, (bij lage bloeddruk houd je weinig vocht vast, hoe hoger je bloeddruk, hoe meer vocht je vasthoudt), en zit een deel van je gewichtsverlies 'm dus ook daarin.
    En verder zei je ergens nog dat je wel wat overgewicht had voor je zwanger werd? Dat scheelt natuurlijk ook.

    Ben je nog steeds zo misselijk? Kun je inmiddels wel weer eten?
    Hier ging de misselijkheid na 7 maanden over en kon ik weer beter eten en toen kwam dus ook het gewicht er weer hard aan.
    Probeer wel zoveel als je maar kunt te eten, iig, want afvallen tijdens een zwangerschap geeft wel dat er afvalstoffen in je bloed komen en die komen ook bij je kindje.
     
  20. SupernovA

    SupernovA Fanatiek lid

    27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik kan me aansluiten bij de club. Ben niet onwijs veel afgevallen (als ik naar de cijfertjes op de weegschaal kijk). Ik ben tot heden 3 kilo aangekomen, maar merk wel dat ik zelf wat slanker ben geworden (wat smaller gezicht enzo). Die drie kilo die ik ben aangekomen zijn dus zeker allemaal naar de kleine gegaan.

    Even voor de goede orde, ik ben echt niet bewust aan het lijnen, wordt me ook ten strengste afgeraden door de gyn. Mijn vertering gaat nu gewoon wat sneller en ik eet normaal al niet heel veel.
    Ben benieuwd wat de weegschaal aangeeft na de bevalling.
     

Deel Deze Pagina