Ongeveer 11 maanden geleden werd ons dochtertje, na 3 miskramen geboren. Een fantastisch meisje is het! Hoewel mijn man en ik onmiddellijk aan een 2e kleintje wilden beginnen, bleken de vele uren nachtelijk slaapgebrek toch zwaar door te wegen. Op aanraden van de gyneacologe, ben ik in augustus met mijn pil gestopt. Nam deze al 9 maanden door en het kon wel even duren voor mijn cyclus op gang zou komen. Geef ook nog steeds BV dus zwanger worden zou niet voor direct zijn. Niet dus! Een 3 à 4 tal weken geleden nam ik 's ochtends een slok van mijn kopje koffie en ik werd misselijk. Ik weet het aan het feit dat ik nog niet ontbeten had. 2 weken later gebeurde hetzelfde. En nog dacht ik niet aan zwanger worden. De laatste week ligt mijn maag een beetje in de knoop en zaterdag dacht ik bij mezelf: ik koop een zwangerschapstest. Ik was nog op het stokje aan het plassen toen ik al zag dat de test positief was. Terwijl mijn man in de 7e hemel was, sloeg bij mij de paniek toe: wat als ik weer 9 maanden doodziek ben, hoe moet ik rusten met een babietje dat nog steeds niet doorslaapt en nog vaak wakker wordt s'nachts, hoe moet ik het doen als ons 2e monstertje er is? Heeft er iemand dit zelfde meegemaakt/gevoeld?
Onze eerst was ook 11 mnd toen wij zwanger raakte van de 2e. Als hij zijn middag dutje had ging ik ook naar bed. Ik zal niet zeggen dat het niet pittig was maar je zal vanzelf je weg vinden. Tussen de 2e en 3e zat net 2 jaar en nu tussen de 3e en 4e 6 jaar. Je vind vanzelf een weg en een routine. Echt komt wel goed. Dus gefeliciteerd!!
Graag gedaan hoor Ik ben nu ook onverwachts zwanger geraakt, heel blij mee maar jemig wat overvalt je dat ineens. Geef jezelf de tijd om aan het idee te wennen. Heerlijk van gaan genieten!
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap. Hier was onze jongste ook 11 maanden dat we er achter kwamen dat ik onverwachts zwanger was. Het is pittig, vooral omdat ik met mijn bekken zit en erg moe ben (andere kwaaltjes zal ik je niet mee vermoeien) en ik eigenlijk 3 keer per dag een half uur moet rusten, dit red ik gewoon niet. ALs onze jongste slaapt, heb ik onze zoon van 3 nog om me heen dus naar bed gaan lukt hier echt niet. Maar het lukt, het is even pittig. Bij de andere kids was ik na een maand of 14 weer zwanger en als ik nu kijk hoe die met elkaar optrekken is dat wel weer heel leuk. Al is een klein leeftijdsverschil geen garantie dat broertjes en /of zusjes goed met elkaar op kunnen schieten, want ik had altijd bonje met mijn 16 maanden jongere zusje. Geniet van je zwangerschap, de tweede zwangerschap gaat veel sneller en het komt allemaal goed, ook al zie je er nu als een berg tegenop, het vind zijn weg wel.
Trouwens bv is echt geen garantie dat je niet zwanger kan worden hoor, helemaal niet als je geen nachtvoedingen geeft en bijvoeding geeft aan je kleintje, maar dat heb je zelf al ondervonden en dat had je gyn toch moeten weten of voor moeten waarschuwen.