Mijn ouders (+zusje)dag na de test mijn schoonouders bij 7wk directe collega's ook, was zo ziek, overgeven etc. de rest na 12 wk.
snel, nadat moedrs voor moeders was geweest, anders hadden we kans dat mensen er zelf achterkwamen. Denk bij 5,5 week of zo
Bij onze vorige zwangerschap hebben we het met de kerst verteld , ik was toen 11 weken zwanger. Ik wil het nu ook wel vertellen , maar mijn man wil nog even wachten , dus we gaan het nu ....als alles goed gaat 5 december vertellen , dan ben ik 11 weken zwanger.
Wij hebben het vrijwel meteen na de test verteld. Met een week of 7/8 heb ik het op mijn werk verteld omdat ik toch wel wat prikkelbaar kon reageren. Veel mensen vonden dat ik hetw el erg vroeg vertelde, maar achteraf gezien ben ik daar wel blij om geweest. het ging nl mis bij ons mt 10 weken. Nu kreeg ik vele lieve berichtjes van iedereen en veel begrip. groetjes Femke
Wij hebben het gisteren na de test ook meteen aan de familie van beide kanten verteld en aan een aantal goede vrienden. Ook op het werk hebben we het aan een aantal collegae en 'baas' verteld. Ik begrijp heel goed waarom mensen het pas later willen vertellen, maar wij zijn beide een open boek. Mocht het om welke reden dan ook toch misgaan dan zullen ze het ook te horen krijgen.
Wij vertellen het vandaag aan onze (schoon)ouders, een dag na de test. We weten niet precies hoe ver ik ben, omdat ik nog maar net gestopt ben met de pil. Maar op z'n kortst ben ik nu 4 weken. Over 3 weken mag ik voor een termijnecho! Spannend dus, en daarom wil ik het nu ook in ieder geval al aan de (schoon) ouders vertellen. Na de termijnecho vertellen we het aan vrienden en overige familie en ik denk zo rond 3 maanden aan de collega's. Ik vond het prettig om te lezen wanneer jullie het vertelden, ik dacht dat ik wel erg vroeg was... valt dus mee! Ik kan het ook zo moeilijk voor me houden! Liefs Elma
Mijn moeder wist het meteen na de test. Mijn broertjes en vader afgelopen dinsdag na de echo (9 weken). De rest weet ik nog niet. Ik had in mijn hoofd na de intake met de verloskundige (14 november) maar nu het dichterbij komt denk ik dat ik nog een weekje wacht. dus ik denk rond 12 weken ongeveer. Bij ons heeft het ermee te maken dat het allemaal zo onverwacht kwam en dat wij zelf de tijd nodig hadden om bij te komen.
Mijn familie wist het gelijk, we gingen een weekend weg en ik dronk niet meer en rookte amper! tja dat valt op! Rest gelijkmatig. We dacht ook al iets verder te zijn.. nu wachten we nog even met de rest.. Maar mijn oma's kunnen moeilijk hun mond houden haha!
Waarschijnlijk krijgt de familie het in week 11 te horen en de rest daarna! Durf het echt nog niet eerder aan, er kan zoveel misgaan......
Familie waarschijnlijk rond de 12 weken, vrienden en het werk daarna.... Vind het gewoon leuk dat het nog even van mijn vriend en mij is zonder dat iedereen er iets van vindt!
Wat vertellen jullie het allemaal snel zeg! Bij ons weten enkel mijn tweelingzus en moeder (en enkele vrienden) het, maar mijn vriend's familie weet nog van niets. Die krijgen het pas op 2 december (met de sinterklaasviering en na de eerste echo) te horen. De rest van de familie (opa's, oma's, en tante's van mijn kant) willen we ook pas rond die tijd gaan inlichten. Misschien wat laat, maar aangezien mijn tweelingzus met 11 weken te horen kreeg dat haar kindje niet levensvatbaar was en die in al haar blijdschap net iedereen op de hoogte had gebracht zijn mijn vriend en ik heel voorzichtig.
Ouders en schoonouders met 5 weken en opmn werk ook ivm "kwaaltjes" De rest (vrienden etc.)wachten we mee tot 10 weken......