Zijn er hier ook zwangere meiden.....

Discussion in 'Zwangerschap' started by SandraK, Nov 7, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SandraK

SandraK Fanatiek lid

May 29, 2006
    3,282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    van wie de moeder tijdens de zwangerschap DES-hormoon heeft gebruikt?
    Dus zogenaamde 'DES-dochters'?
    Zo ja,...hebben jullie moeilijkheden ondervonden tijdens het zwanger worden?

2. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    De term komt mij heel bekend voor, maar weet zo even niet meer wat het betekend? :oops: Uitleg misschien?

3. vosje

vosje Actief lid

Jan 25, 2006
    280
    0
    0
    noord-brabant
    Ik heb wel eens gehoord, dat het dan idd moeilijker gaat.
    Dit zou je ook even bij de dokter kunnen melden.
    Misschien dat hij je verder kan helpen.

4. Remember

Remember Fanatiek lid

Aug 18, 2006
    1,140
    0
    0
    Ik ben geen DES dochter , maar mijn oma heeft het wel gebruikt.
    Twee van mijn tantes zijn DES dochters ( ze zijn maar 12 en 15 jaar ouder als mij).
    1 tante heeft once in the while een miskraam, verder dan dat komt ze niet , geloof dat ze niet eens de tweede maand haalt
    En mijn andere tante heeft minder vaak dat gehad, is 1x echt zwanger geweest en heeft met 26 weken zwangerschap een dochtertje gekregen , helaas is me nichtje na 3 weken gaan hemelen, ze was veel te klein en zwak, en helaas heeft een infectie haar tere lichaampje te veel verzwakt. Daarvoor en daarna is ze nooit meer "zwanger " geweest , en dit is nu bijna 8 jaar geleden.
    het blijkt bij beide dat hun eileiders zijn verkleefd, ze hebben wel wat eitjes maar die komen niet goed door en zijn heel zwak, ook heeft een tante een te agressief "zuur" waardoor ze niet kunnen innestelen.
    Inmiddels zijn ze ook in de leeftijd, dat het bijna onmogelijk is wat betreft de biologische klok, wat dus eigenlijk alle hoop heeft weggenomen.

Ik heb er na mijn eerste vaak aangedacht dat ik draagmoeder zou willen zijn voor ze , maar in nederland is/was dat allemaal zo moeilijk dat we hebben besloten de natuur zijn loop te laten gaan.
    Woonde we in america zou het allang gebeurt zijn, helaas.

ben wel benieuwd hoe jij op dit onderwerp komt?

5. Anne5

Anne5 Lid

Mar 6, 2006
    84
    0
    0
    Hi Sandra,

Ik heb geprobeerd je hierover een pb te sturen, maar ze blijven in de wachtrij staan. Kun je mij een pb sturen?

gr Anne

6. Tissy

Tissy Actief lid

Jul 3, 2006
    104
    0
    0
    mijn tante is een DES-dochter en die heeft nu zelf een dochter,
    de zwangerschap was zwaar en de bevalling nog veel zwaarder. Het meisje is geboren met een iets scheef hoofdje...

Later is ze er meerdere malen aan geopereerd. Omdat ze haar hoofdje maar naar 1 kant kon draaien. Haar hoofd is nog steeds asymmetrisch, maar nu ze lang haar heeft zie je het niet meer zo goed. (ze is nu 9 jaar)

7. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
    Wist het ook niet wat het betekende, maar had het even op gezocht als ik de link mag plaatsen:

http://home.hetnet.nl/~redelange/DES.html

Hier staat de info in.

8. Niet meer actief

Anne...je berichten blijven in de wachtrij staan tot ze gelezen worden door diegene waar je het bericht naar toe gestuurd hebt.
    Ze krijgt ze dus wel, zodra ze het bericht heeft gelezen is je bericht uit de wachtrij en zit in je verzonden items ;)

9. Cleo

Cleo Actief lid

Nov 1, 2005
    471
    0
    0
    Ik heb geen idee wat de gevolgen kunnen zijn. Bij de vk wordt er wel naar gevraagd en er hangen ook posters. Ik zou eens bij de ha informeren. Mag ik vragen, ben je zelf een DES dochter?

10. Anne5

Anne5 Lid

Mar 6, 2006
    84
    0
    0
    Dank je Nies.....

11. SandraK

SandraK Fanatiek lid

May 29, 2006
    3,282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Hoi Anne, ik heb je pb'tje ontvangen en eentje terug gestuurd. Ze blijven bij jou in de wachtrij staan totdat ik ze gelezen heb...geloof ik... ;)

12. SandraK

SandraK Fanatiek lid

May 29, 2006
    3,282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Dat zal ik je vertellen..

Mijn moeder heeft voor mij een miskraam gehad. Toen ze daarna zwanger raakte van mij, kreeg ze een medicijn van de arts, maar we weten niet of dat het DES-hormoon was.
    Helaas zijn de gegevens verloren gegaan bij een brand, dus valt het niet meer te achterhalen.
    De huisarts denkt dat het het niet geweest is, gezien de vorm en de dosis...
    Maar ja, geen zekerheid dus.

Ik heb er een jaar over gedaan om zwanger te worden, en mijn zoon is met 32 weken geboren. Twee maanden te vroeg dus.
    Dat zijn wel dingen die daarmee te maken kunnen hebben...

Het maffe is...de gyn kan het in 1 oogopslag zien aan het baarmoederslijm....maar ik durf niet... :oops:
    Afijn,...in januari ga ik toch naar de huisarts omdat ik nu alweer 8 maanden bezig ben....dan zal het balletje wel gaan rollen....

Bedankt voor jullie reacties!

13. Cleo

Cleo Actief lid

Nov 1, 2005
    471
    0
    0
    Hallo Sandra,

Wat vervelend die onzekerheid! Ik kan me goed voorstellen dat je nog liever niet naar een gyn gaat om uitsluitsel te krijgen. Frustrerend dat het zo lang duurt. Je leest zo vaak verhalen dat het in de 1e of 2e ronde gelukt is. Waarom bij mij dan niet... Ik was gelukkig ook wel vrij snel zwanger, maar tot 2 keer toe een mk. Nu eindelijk helemaal happy zwanger, maar dat heeft uiteindelijk ook meer dan een jaar geduurd na het stoppen met de pil. Een jaar is niet raar, maar het is wel heel moeilijk om geduldig te blijven.
    Heel veel sterkte, hopelijk lukt het snel om zwanger te worden!

liefs,
    Cleo

14. SandraK

SandraK Fanatiek lid

May 29, 2006
    3,282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Dank je Cleo,..ik hoop het ook! :D

En jij alsnog van harte gefeliciteerd! Jij hebt straks een prachtig kindje in je armen... :)

15. Mona

Mona Bekend lid

Jan 16, 2006
    729
    0
    0
    Jeetje Sandra! Moeilijk hoor, ik weet niet wat ik zou doen eigenlijk......
    Ik ben altijd iemand van "et zeker weten"

En als je een DES dochter zou zijn, wat betekend dat voor jou dan?

groetjes Mona

16. SandraK

SandraK Fanatiek lid

May 29, 2006
    3,282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Voor zover ik weet:

-problemen rond zwanger raken en blijven....
    -baarmoedertrubbels....
    -baarmoederhalskanker?

17. Mona

Mona Bekend lid

Jan 16, 2006
    729
    0
    0
    Maar zou je et daarom juist niet naar de dokter gaan Sandra?
    Ik denk dat ik niet tegen die onzekerheid zou kunnen...... :rolleyes:

Sterkte in ieder geval hoor!

18. keizerin

keizerin Niet meer actief

Nee ik ook niet ik was allang naar de dokter gegaan.
    Ik hoop echt voor je dat je geen DES dochter bent.

19. tascha

tascha Fanatiek lid

Apr 8, 2006
    4,180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    hey sandra,

even een vraagje, uit welk jaar kom jij, want er is een periode geweest waarin het een rage was. Ik heb verder dan ook nog een vraagje. is er wel eens onderzoek gedaan naar de uitwerking van het des hormoon op mannen. Mijn zwager zijn moeder heeft ook een hormoon geslikt tegen miskramen ze weet alleen niet meer welke en hi is nu zo goed al onvruchtbaar.

Gr tascha

20. SandraK

SandraK Fanatiek lid

May 29, 2006
    3,282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Meiden...ik denk dat als het over iemand anders gaat, dat je dan inderdaad vaak zegt: ik was allang bij de dokter geweest.. ;)

Ja, bij mannen werkt het onvruchtbaarheid in de hand...

Ik ben trouwens van bouwjaar 1967.. ;)

Share This Page