Ik heb 3 meiden, de oudste van 7 jaar denkt vaak heel diep over dingen na. de 2de van 4 ,5 jaar is onze avonturier, die doet en er verder niet over nadenkt. Motorisch heel sterk en fietste zonder zijwieltjes er zomaar vandoor ( een voorbeeld) Jongste is 19 maanden en een levensgenieter doet alles wanneer het haar zelf uit komt. Met een heel temperamentvol karakter ( alle 3 eigenlijk wel, maar deze is de ergste) Vind het nu steeds leuker worden, laatste weken hebben we geregeld vriendinnetjes over de vloer...heerlijke drukte..maar echt ik geniet ervan
heerlijk he hier 2 meiden, maar ik moet bekennen dat als die 3e er ooit gekomen was, dat ik stiekem dan ook wel hoopte op een 3e meid .
Ik verwacht maandag ons 3e meisje. Ben heel erg benieuwd en nieuwsgierig. De oudste is 8,5 en de middelste is net 5 geworden. Mijn oudste is een denker. Vermoeden van hoogbegaafd, hierdoor aardig mijn hersenen aan vol. Ze geeft niet snel aan wat er is. Ze heeft best een lastig jaar nu (school loopt niet altijd even lekker, ik zwanger en veel ziekenhuis bezoeken voor haar) dit kropt ze allemaal op en vertaalt ze naar gedrag naar haar zusje en ons. Die van 5 is een heksje. Flink wat temperament, is goed in haar grote zus plagen en laat pas iets zien als zij het wilt. Cognitief loopt ze ook flink voor (kan al wat lezen, schrijven, Engels, rekenen t/m 20) maar laat dit alleen zien als ze er zin in heeft. Als ze geen zin heeft kan ze nog geen puzzel van 12 stukje maken Ik ben heel benieuwd naar nummer 3. Die is volgens mij wel eigenwijs. Met 36 weken naar stuitligging gedraaid en weigert terug te draaien. Beloofd nog wat
Ik heb ook drie meiden! Oudste van 7 en groep 4 is een gevoelig maar extravert meisje. Super sociaal. Kan ook wel goed boos worden (vooral op haar moeder). Heeft een moeilijke start gehad maar ze komt overal redelijk goed mee. Middelste 4 is stille wateren diepe gronden. Nee is nee bij haar maar verder kan ze ook rustig zijn en is een grote knuffelaar. Ze is slim en snel in haar ontwikkeling. Jongste is nog klein, half jaar, maar is een erg lieve, gemakkelijke baby net als de middelste. Wel lijkt ze, net als de oudste, super veel te houden van gezelligheid en drukte en andere kindjes. Hier altijd zoete inval met zulke sociale meisjes. Altijd speelafspraakjes en leuke feestjes op de agenda. Het zijn ook echt meisjes meisjes, make-up, dansjes, verkleden is aan de orde van de dag. Papa wilde altijd al meisjes en is super gelukkig met zijn harem.
Ik heb 4 meiden en ik vind het (meestal) bere gezellig. De oudste is 7 en gaat na de vakantie naar groep 3. Vanaf geboorte al een kind met een eigen wil en veel temperament. Wilde niet wachten op de uitgerekende datum en besloot 4 weken eerder dat het genoeg was en ze eruit wilde. Nee geintje, verder viel het 1e jaar reuze mee. Ze sliep al snel door en was een hele makkelijke baby. Dat veranderde toen ze 1 werd. Eten weigerde ze (avondeten) en tot op de dag van vandaag is ze nog een enorm moeilijke eter. En ze kon flinke driftbuien krijgen. Wil graag overal de baas over spelen en kan overal boos om worden. Op school is ze heel sociaal en heeft verschillenden vriendinnen. Ze is heel stiekem, probeert van alles mee te nemen naar school, terwijl ze weet dat dat niet mag. Ik moet elke ochtend haar tas controleren, omdat ze er dan weer wat in heeft gedaan wat er niet in hoort. De 2e is net 6 en is totaal het tegenover gestelde. Heel rustig, wel een paar vriendinnen, maar die zijn op 1 hand te tellen. Daar waar de oudste regelmatig speelafspraakjes heeft, vindt zij het ook prima om niet te spelen. Bij haar is nee ook echt nee en ze gaat niet door met zeuren. Ze is heel gevoelig en begint al snel te huilen als ze weer ondergesneeuwd wordt door haar zus. Ze is heel onzeker en daarom durft ze ook nog niet goed te fietsen. De 3e is een mengelmoesje. Zij is vooral heel ondeugend en probeert dan ook stiekem dingen te doen, bijvoorbeeld ergens op kleuren waar ze niet op hoort te kleuren. Ze kan zich heel goed alleen vermaken. Sinds de kinderopvang heeft ze 1 vast vriendinnetje, die ook bij haar in de klas zit. Maar sinds ze naar school gaat, speelt ze ook wel veel met andere meisjes. Ook zij heeft regelmatig speelafspraakjes. Zij is motorisch best wel sterk en fietste ook zo weg zonder zijwieltjes, al was ze toen wel al 4 jaar. De jongste is echt een draak. Die kleurt ook overal op. Die gaat keihard tegen haar zussen in. En als haar iets niet aanstaat, laat ze het duidelijk merken. Ze is behoorlijk lui aangelegd, wordt nog graag opgetild of wil graag in de kinderwagen i.p.v. zelf te lopen. Terwijl de 3e juist graag zelf wilde lopen. Ze is dol op haar baby's (poppen) en alles wat daarbij komt kijken. Het is soms chaos in ons huishouden, maar alles komt altijd weer goed. We zijn bezig voor een 5e kindje, maar ik zou toch wel heel graag een jongetje erbij willen. Maar ook met nog een meid zijn we uiteraard heel blij
Geen heel meiden huishouden heb ook 1 zoon Maar die meiden zijn een hand vol hoor C is bijna 7 en denkt over alles na. Ze is echt een meisjes meisje. Make up, let altijd op der uiterlijk, der kleding is heel belangrijk , der haar etc Ze is heel onzeker en laat zichzelf niet goed zien. Ze is verbaal erg sterk. L is echt terror maar dan echt terror Grote mond, bijdehand, Praat duidelijk en veel ; heeeeel veel, weet wat ze wilt en als ze het niet wilt gebeurd het ook echt niet, kan iedereen (vooral mannen) om der vinger winden, helpt graag mee met alles, houd van jurkjes en dansen en ze doet net alsof ze 16 is D is nog te jong om echt karakter te zien maar voor wat we nu zien is ze een stuk rustiger dan L. Thank god