Hoi allemaal, Ik vroeg me af hoelang jullie aangebroken vleeswaren voor op brood gebruiken? Ik dek alles af in boterhamzakjes of in zo'n belegbak. Mijn vriend eet beleg wat een week open ligt zoals ham en boterhamworst etc. nog gerust op. Ik gooi het na 3 dagen (als ik het niet vergeet) weg. Mijn vriend vind dus ook dat ik het te snel weggooi. Dus vandaar mijn vraag; hoelang bewaar -en eet- jij aangebroken vleeswaren?
Ik doe alle pakjes als ik het koop door de helft en vries de andere helft in. Maar van wat er open ligt hou ik niet speciaal bij hoelang. Ik ruik eraan en kijk of het nog goed is. Na drie dagen weggooien vind ik wel heel snel. Kan hier rustig een week liggen hoor.
Tot de houdbaarheidsdatum tenzij het raar ruikt of er anders uitziet. Hoop niet dat je me nu onwijs vies vind hahaha
Max drie dagen en dan nog ruik ik er eerst aan. Een week is echt veel te lang, weet je hoe lang het in de winkel ligt.
Ligt eraan. Echt verse vleeswaren van de slager maak ik dezelfde dag of de dag erna op. Voorverpakt uit de supermarkt koop ik niet meer, maar dat kon je gerust een week bewaren. Je zag gewoon geen verschil en het rook niet anders.
Ik koop bijna alleen van die voorverpakte vleeswaren, en dat gebruik ik t/m de houdbaarheidsdatum (komt in praktijk neer op 1-1,5 week?). Nooit wat van gekregen. Maar ik moet zeggen dat ik yoghurt/vla/melk ook t/m de houdbaarheidsdatum gebruik, ook als hij al langer open is (als het gewoon goed ruikt). Ook een maand in de bergen in Nepal gewandeld, alles was minstens maanden of wel meer dan een jaar over de datum (ketchup, frisdrank, koekjes, chocola, dat soort dingen enz), niks van gekregen. Na 3 dagen weggooien vind ik wel erg vroeg (en nogal zonde/verspilling), tenzij het filet americain betreft
Nooit langer dan de houdbaarheidsdatum. Ik ben nooit zo moeilijk met houdbaarheidsdata met andere producten, maar met vlees neem ik geen ENKEL risico. Heb ooit 2 weken in het ziekenhuis gelegen na bedorven filet americain, dus dat geeft je wel een trauma. En voor de houdbaarheidsdatum ruik ik er elke dag aan vanaf het moment dat ik het heb opengemaakt. Het is me al regelmatig gebeurd dat ik bijv ham had die nog 3 dagen goed was, maar die gewoon vreemd rook. Dan gaat het bij mij linea recta de prullenbak in.
Maximaal een week na openen. Maar het hangt ervan af wat het is. Rosbief wil ik nooit bewaren, salami kan best een weekje
Hier net als jou ts, na 3 dagen gooi ik het weg. Het zou vast wel langer kunnen, maar met vlees ben ik altijd extra voorzichtig. Nu moet ik ook zeggen dat we ook niet zo vaak vleeswaar in huis hebben, het word hier weinig gegeten.
Tot de houdbaarheidsdatum, een weekje haal ik ook wel hoor. Ik vind het ook wel heel snel om na 3 dagen het al weg te gooien.
Ik kijk vooral hoe het eruit ziet. Sommige dingen hou ik probleemloos een week bij, anderen zijn na 3 dagen al niet meer eetbaar. Ik heb hier overigens ook zo'n vuilbak die probleemloos dingen die 3 weken vervallen zijn nog zou opeten.
euhmm... als ik vandaag iets open maak dan wil ik het morgen nog wel eten maar als het dan niet op is gooi ik het weg. dus max 2 dagen.
ligt er aan hoe het ruikt en hoe het ziet, maar eigenlijk koop ik niet zoveel vleeswaren eigenlijk, heb voornamelijk kaas, smeerkaas, leverpastei, filet american en hagelslag en sandwich spread voor op brood in huis, voorheen haalde ik weleens beleg waar ik dan op dat moment trek in heb en dan neem ik paar boterhammen maar blijft het liggen, want niemand anders wou het
Tot aan de houdbaarheidsdatum en misschien nog een dag/2 dagen langer als het nog goed ruikt/eruit ziet. Rosbief blijft hier trouwens nooit lang genoeg liggen - dat is op zaterdag kopen en hooguit zondagochtend en dan is het op. Daar zijn wij twee hier gek op. De kleine man eet regelmatig vleeswaren zoals leverpastei, ham, boterhamworst maar ook kipfilet; en met hem nemen we geen risico. Over de datum? Nou, jammer dan, dan krijg je wat anders op brood. Wij durven de gok dan nog wel te wagen; maar voor de kleine kerel kiezen we anders
Meestal een dag of 4, maar dan is het ook wel op. Verder kijken en ruiken. Vertrouw ik het niet dan gooi ik het weg. Met vlees neem ik geen risico. Kaas ligt langer open, maar dat houd zich gewoon ook langer.