Ik doe mijn huishouden niet op vaste tijden of dagen. Het komt zoals het komt, de ene keer stofzuig ik vaker en langer dan de andere keer. Ik kan dus ook echt niet zeggen hoe lang ik met het huishouden bezig ben, maar niet lang in elk geval. (en nee, het is hier niet vies)
Ik doe eigenlijk elke dag het zelfde. Elke dag stofzuigen en dweilen(jongste kruipt nog volop dus wil ik schone vloer en met 2 honden is dat wel nodig vind ik persoonlijk) Aangezien onze vaatwasser overleden is nu ook elke dag 2x afwassen. Elke dag wasjes draaien,drogen,vouwen en opruimen. Elke dag de tafels af doen en tv meubeltje inclusief tv en de keuken krijgt elke dag een beurtje. Ben zo 2,5 uur bezig met mn huishouden,met de was nog niet meegerekend. Ben eigenlijk helemaal geen poets maar sinds ik kinderen heb poets ik echt meer!!!
Omg ik word echt serieus al moe als ik eraan denk dat ik dit allemaal moest doen elke dag/week. Heb dan ook weinig energie (ben laatste tijd echt chronisch moe) en werk nog 3 dagen maar pff dit zou ik echt niet trekken hoor.
ik denk dat ik zo'n 3 kwartier per dan kwijt ben... en eens in de week 1 grote klus zoals badkamer, bovenverdieping, strijken en dat soort dingen... denk ongeveer een uurtje....
Wij hebben gelukkig wel een huishoudster maar ik wil elke dag toch zelf even de toiletten doen en de benedenverdieping swifferen en de was bijhouden. In totaal ben ik dan iets van 2 uur per dag kwijt. Dit meestal wel verdeeld over een dag of soms achterelkaar 's avonds als de kids op bed liggen.
Als ik dit zo lees denk ik echt dat ik te weinig schoonmaak! Ga me ervoor schamen zelfs als ik het allemaal lees.. Ik doe niet elke week de badkamer hoor! (tegels) 1 keer in de maand.. Ook niet elke week de kinderkamer soppen.. (ze slaapt daar alleen en wordt daar alleen verschoont) en al die dingen. Ik zuig om de dag.. Eens in de 2 weken dweilen, 1 keer in de week even met een doekje de meubels.. De was doe ik op zondag, maandag en dinsdag. Strijk nooit.. De ramen lappen was vorig jaar zomer hahaha (OMG!) Dus tsja.. Ik schaam me hahahaha. Oh ja. Ik woon in een hoekhuis met zolder. Redelijk groot..
Ik heb echt chronisch vermoeidheidssyndroom (vastgesteld door het Radboud ziekenhuis te Nijmegen) echter zoveel is het helemaal niet, het is een kwestie van routine, zo lang als sommige hier noemen ben ik namelijk helemaal niet bezig.. en ook niet geheel onbelangrijk ik werk niet nu de kinderen fulltime thuis zijn (vakantie) vind ik het wel wat lastiger maar normaal gaat het wel ...
Ik besteed op de dagen dat ik vrij ben ongeveer 2uur tot 3uur aan het huishouden. Ik stof, stofzuig en dweil dan alle ruimtes en maak de wc schoon. De douche en was doe ik altijd op zondag en vaak pak ik dan ook nog even de keuken 1 keer in de maand aan.
Wow, als ik dit zo lees zou het hier ook supersmerig moeten zijn, en dat is het helemaal niet! Wij hebben een eengezinswoning: - Kleine keuken - Grote woonkamer waar ook de eettafel in staat - 3 slaapkamers - 1 kleine badkamer - 2 wc's - Ruime zolder Ik doe na het eten gelijk de keuken, dus vaatwasser inruimen, aanrecht schoon, fornuis schoon, doekje over de tafel en klaar. Wassen doe ik zodra ik een trommel vol heb, vaak 1 à 2 wassen per 2 dagen. Verder ziet m'n planning er ongeveer zo uit: - Maandag beneden stofzuigen en de wc's, eventueel dweilen - Dinsdag boven stofzuigen - Woensdag badkamer - Donderdag stoffen - Vrijdag niks - Zaterdag zijn we vaak weg, maar als we dat niet zijn wil ik nog wel eens de kussens van de bank uitkloppen - Zondag hondenmand Ben per dag hooguit een uurtje bezig. Is het echt nodig om twee keer in de week de wc schoon te maken, zeker omdat je maar met z'n tweeen bent en je man ook nog werkt? Verder kan je in plaats van elke dag stofzuigen ook bijv. maandag stofzuigen, dinsdag vegen en woensdag weer stofzuigen enz. Wij hebben een langharige hond die veel verhaart, maar met 1 keer in de week stofzuigen en als het echt erg is een bezempje erdoorheen, redden wij het prima! Ziet er altijd netjes uit hier.
haha je kent mijn man niet (geintje!) ik maak elke dag de wc's schoon maar moet wel zeggen dat ik twee kleintjes heb die inmiddels allebei zindelijk zijn (waarvan eentje nog maar net) dus vaak vingertjes eraan e.d. dan moet het wel schoon zijn, toen ik nog single was maakte ik denk ik "maar" 2/3 keer per week de wc schoon het is gewoon routine geworden eigenlijk, soms denk ik er geeneens bij na, en dan nog vind ik het wel eens een zooi haha (maar dat ligt meer aan speelgoed e.d.)
Niet schamen hier hetzelfde verhaal, goed ik zit nu met mijn rug, maar normaal ben ik ook geen poets hoor. IK zal nooit van mijn leven de badkamer elke week doen, wasbak evt. met een doekje meenemen gebeurd wel eens tussendoor, stofzuig/veeg echt niet elke dag en ik heb een hond en kat en een kleintje en peuter die over de grond zijn. Ja missschien vinden ze een plukje haar,dus. wc doe ik s avonds voordat we gaan slapen1 a 2 x per week. opruimen doe ik de hele dag. afwassen 1 a2 x per dag sinds kort(vaatwasser stuk), wassen tussendoor of op 1 dag 4 wassen en vervolgens duurt het 2 a3 dagen voordat het gevouwen in de kast ligt.
hoe trouwens meeste mensen de wc doen is wat ik niet schoonmaken vind. Ik doeeen doekje over de pot, bril (boven en beneden), en nog de bovenkant van de pot en de rand enzo, en met een borstel de binnenkant snel met wat spul, ik doe ook de wc altijd met van die schoonmaakdoekjes zodat je niet alles verspreid, ik heb van die gele handschoenen en doe elke dag de pot met een schuursponsje ook onder het water, en dan gooi ik zo'n tablet erin savonds en heb ook van dat blauwe spul (harpix vaak) , misschien heb ik toch wel een probleem LOL!! oja en de borstel zet ik vaak ook even in een soppie en dan doe ik onderin een laagje harpix dat als je hem gebruikt hij meteen lekker ruikt en schoonmaakspul erop heeft Weet je best grappig ik was eerst echt een sloddervos / viezerik (als tiener) vieze borden boven laten staan met etensresten, shirt kon makkelijk een paar dagen mee en kleding opvouwen (wat was dat haha) ik deed altijd wel mijn ouders huis opruimen (omdat we een eigen zaak hadden en mijn ouders geen tijd ervoor hadden) maar eigen kamer geen zin in haha kwam mijn vader met van die witte handschoentjes controleren of ik alles goed had schoongemaakt als ik het dan eens had gedaan.. (bovenop de gordijnrails deuren e.d.) dat zijn nu altijd de plekken die ik als eerste sop (hoezo trauma LOL haha)
Trouwens mensen die niet elke week de badkamer doen maar wel een wc erop hebben, wist je dat als je doortrekt er poep door de lucht dwarrelt en dus overal opkomt, je tandenborstel (als het niet te ver weg is) het bad, handdoeken e.d. Ik ben ook gek op dat programma : hoe schoon is jouw huis, vaak zit ik met kippevel op de bank!
Ik woon in een app van 90 vierkante meter, ons schoonmaakschema ziet er ongeveer als volgt uit; Maandag (1 uur) Was vouwen van de wassen in het weekend Koken-spoelen-huis opruimen Dinsdag (1 uur) Koken-spoelen-afwassen-huis opruimen Woensdag (2 uur) Stofzuigen Dweilen 1 was(ene week beddengoed, andere week extra 60 gradenwas) stoffen evt. de wc koken-spoelen-huis opruimen Donderdag (1 uur) koken-spoelen-huis opruimen Vrijdag (2 uur) Afwassen Stofzuigen Stoffen 1 was opvouwen, 1 was erin Koken-spoelen-afwassen-huis opruimen Zaterdag (2 uur) Wc badkamer boodschappen 1 was opvouwen, 2 wassen erin extra klusje als keuken goed schoonmaken/ramen zemen oid Koken-spoelen-afwassen-huis opruimen Zondag (1.5 uur) Stofzuigen 1 was opvouwen, 1 was erin Koken-spoelen-afwassen-huis opruimen Dit is het zo ongeveer. We doen alles wat nodig is maar ik besteden er niet meer tijd aan dan nodig is. Woensdag en vrijdag ben ik vrij dus doe ik het, zaterdag en zondag doen we de dingen samen. Strijken alleen wanneer het nodig is.
ooh ik heb trouwens wassen en koken enzo er niet bijgezet, wassen vind ik niet echt werk (erin doen en eruit halen haha) ik doe denk ik zo'n 4/5 wasjes per week ofzo
Dat zal inderdaad wel jah. als je het ruikt dwarrelt het door de lucht.maar goed wij hebben dus alleen een douche van 1 bij 2 echt alleen douche geen wasbak e.d. nog en de wc apart dus daar zit waarschijnlijk veel verschil in
Ik vind 30 minuten stofzuigen voor 4 kamers wel erg lang. Misschien 2x per week grondig en de andere dagen sneller met de franse slag?
Elke dag zo'm 1- 1,5 uur.. Elke dag stofzuigen/dweilen ( beneden, boven doe ik 1x per week want we zijn alleen boven als we slapen) Elke dag de toiletten, keuken afnemen, lap over de wastafel/spiegel etc. 1-2x per week de badkamer goed. Zondag of Maandag de beddenverschonen. Wassen doe ik wanneer ik een trommel vol heb ( wit/bont/donker) zo'n 4-5 x per week. Strijken, 1x per 2 weken ( uurtje) Grote klussen zoals de kasten opruimen/ keuken helemaal uitsoppen/ kelderkast uitzoeken/ alle ramen lappen doe ik 1x in de zoveeltijd wanneer ik er zin in heb.. ***** Ik doe in de ochtend het huishouden, dus stoffen/zuigen/dweilen, wasje aanzetten. Eten voor s'avonds voorbereiden Maximaal 1 uurtje. S'middags wasophangen/ of in de droger en weer opvouwen. S'avonds de vaatwasser uitpakken, evt strijken en huiskamer netjes maken.. De rest van de dag tijd om te werken/ leuke dingen te doen..
Ik ben ook gek op dat programma : hoe schoon is jouw huis, vaak zit ik met kippevel op de bank![/QUOTE] O ja heeeerlijk dat programma, vanavond ook weer gekeken, wat een viespeuken zeg!
Ik werk 24 uur per week in de zorg, dus erg onregelmatig. Ben elke dag gemiddeld genomen een uurtje bezig, de grote dingen doe ik op mijn vrije dagen en de rest houdt ik bij. Elke dag stofzuigen en de was bijhouden, doekje over de tafel en tv kastje. De wc doe ik om de dag, badkamer 2x in de week. 1x in de week poets ik de tegels en het bad goed als ik onder de douche sta. En ja de grote dingen zoals keuken en ramen etc doe ik wanneer het nodig is. De keuken hou ik netjes bij elke dag mar de kastjes van binnen uitsoppen moet ik me echt toezetten.