ik was elke dag een wasmachine en hang die op, zuig en dweil 2x per dag beneden! 2x per dag de afwas, alles afstoffen, wc, keuken en speelkamer van de meiden elke dag. om de dag boven zuigen en dweilen, 1x per week de badkamer en 1x per week de slaapkamers, kattenbak elke dag ff schoonscheppen, en koken heb trouwens best een gtoot huisje met 5 slaapkamers, 3 verdiepingen en dus 2 trappen die ik moet stofzuigen
O ja boven stofzuigen doe ik 2 x per week, dochter speelt nog niet echt op haar kamertje anders zou ik het om de dag doen denk ik. En ja strijken doe ik wel, mijn man draagt een overhemd naar het werk dus ja... Zet een radio dr bij aan en gaan met die banaan.
Whahahaha ben je nou serieus?! Als je zover gaat dan kan je overal wel iets bij bedenken Enne anders blijf ik gewoon lekker op de pot zitten met me dikke billen als ik doortrek. Dan heb ik spetterpoep op me kont hahahahaha (sorry)
Gelukkig Hier tijgerd mijn dochtertje ook heerlijk op de grond. En ja er liggen wel eens kruimels op de grond. (misschien is ze daarom nooit ziek)
Pfff, ik word al moe van het lezen haha . Man en ik werken allebei (nog) fulltime. We hebben een redelijk groot huis met 3 verdiepingen en twee katten. Eerlijk gezegd ben ik nooit echt 'bezig' met al dat gepoets. Het moet gedaan worden natuurlijk, en we doen het ook, maar niet zo bewust. Gewoon, als er vaat staat wordt er afgewassen en als de wasmand vol is stop ik er een wasje in. Verder knallen we op vrijdag meestal ff door het huis, hij met de stofzuiger en ik met een natte doek. Ik denk dat ik gemiddeld per dag op een half uurtje kom, maar je kunt hier van de vloer eten hoor . We zijn wel heel erg opgeruimd en geordend. Alles heeft een plekje en daar leggen we spullen na gebruik ook weer terug. Ik denk dat dat al de helft scheelt.
@Catoo Haha, dat is één van de problemen: Wij zijn allebei enorme chaoten! Maar ik heb wel een vreselijke hekel aan een vies en rommelig huis, dus ben redelijk veel aan het opruimen... Ik zou willen dat het hier kon om maar één keer in de week te zuigen, maar helaas, met zoveel beesten op een flat móet het wel iedere dag!
Jeetje, wat zijn jullie poeters!!? Elke dag stofzuigen en dweilen?? haha... (nuja, ik heb wel geen dieren in huis). Hebben een "normaal" huis, 3 slaapkamers, badkamer, kleine keuken, grote living. -ik stofzuig + dweil 2x/week. (we doen wel àltijd onze schoenen uit bij het binnenkomen -scheelt veel!!- ) -De keuken krijgt 's avonds na het koken een vochtige doek - De ramen doe ik gewoon als ik ze "vies" vind (euhhh, ééns in de 4 maanden?) - Badkamer + wc's 1x per week (voor de rondvliegende poep; wij doen wel altijd het deksel toe vooraleer we doortrekken, is een gewoonte) - afstoffen ook 1x per week Heb geen vast schema of vaste dagen, alles wanneer het me uitkomt. Heb echt niet de indruk dat het hier vies/vuil is hoor. Oja, wassen ook gewoon als de mand vol is. Strijken ook, als ik een mandje vol verzameld heb.
elke dag zeker 4 uur.. jammer genoeg niet achter elkaar door want babyboy wil aandacht eten drinken schone luier nog meer eten nog meer spelen...etc etc... hihi
4uur per dag? Wat valt er dan nog schoon te maken, dan wordt t volgens mij niet eens vies Ik haal misschien net aan de 4uur per week haha ga ik hier maar niet toelichten, ben een erg slechte huisvrouw En nee het is hier niet vies hoor, maar zoals mn moeder zegt 'je ziet dat er geleefd wordt'
Ik maak ook gewoon schoon hoor Maar zo lijkt het alsof je na elke grote beurt op de wc in de badkamer alles moet schoonmaken Dat doe ik niet..
Ik moet helaas fulltime werken en ben doordeweeks alleen met mijn dochter. ik heb dus echt hulp geregeld: mijn schoonzusje komt -gewoon tegen betaling- een paar uur het zware huishoudelijke werk doen. En op de andere dagen doe ik nog van alles in de avonduren, als mijn dochter op bed ligt: stofzuigen, stoffen, af en toe dweilen, toilet, de was, de strijk en bij goed weer de buitenboel, incl. snoeien. Ik bewoon een eengezinswoning met 3 slaapkamers ( waarvan er eentje gelukkig nog als rommelhok in gebruik is, want ik woon er nog maar 3 maanden). Ondanks de hulp die ik krijg, vind ik het ook best vermoeiend en heb nauwelijks tijd voor emzelf. Ik sta dan ook wel elke dag om half 6 op. Maar.....als je alles bijhoudt, heb je er natuurlijk minder werk aan dan wanneer de zaak versloft. dat heb ik voor mijn verhuizing aan den lijve ondervonden en zover komt het dus nooit meer!
Dit komt wel het dichtst bij mijn schema, oftewel heb ook niet echt een schema Ben er lichamelijk ook niet toe in staat om elke dag te stofzuigen en te dweilen. Sommige dingen verdienen misschien wel wat meer aandacht maar over het algemeen is het wel netjes/schoon hier, hou het ook wel altijd ruim en dat scheelt denk ik ook wel. Ken huishoudens waar je door de was en de tijdschriften en alles de meubels niet meer ziet zeg maar, dat gebeurt hier niet...
Ik werk voltijds 38 uur en ik doe toch ongeveer 1,5 uur huishoudwerk per dag. In het weekend doe ik niks, die dagen zijn mij heilig voor mijn gezin. Wij wonen in een flat van ca. 115 m² en hebben ook 2 honden die redelijk verharen... Ook wij doen thuis onze schoenen uit. Mijn schema ziet er uit als volgt: Maandag: Overal stoffen,stofzuigen, de douche net zoals bad en wasbak uitschrobben en onze 2 toiletten uitschrobben. Ondertussen een was laten draaien. De meest zware dag... Dinsdag: Stofzuigen, dweilen en beddegoed verschonen. Ondertussen een was laten draaien Woensdag: Stofzuigen en strijken Indien er nog een volle wasmand staat, terug een was laten draaien Donderdag: Stofzuigen en strijken Vrijdag: Stofzuigen en dweilen met de franse slag. Ramen poetsen gebeurd te weinig... en ook de binnenkant van de kastjes misschien 1 keer om de 6 maand. De koelkast doe ik als ik als ik daar tijd voor heb.
pff hiet toch ook elke dag wel veel met het huishouden bezig Elke dag: stofzuigen, afwassen,wassen,strijken(snap echt niet hoe sommige dames hier dat doen die nooit strijken ik heb elke dag wel wat!) keuken altijd afnemen na koken. Om de dag: dweilen en de wc en de kattenbak 1 keer per week: badkamer, stoffen overal, bed verschonen van ons en meisje. pff en dan ben ik vast nog wel wat vergeten, dus gemiddeld toch minimaal 2 uur per dag.