Hoelang bezig met huishouden?

Discussie in 'De lounge' gestart door Chocoladekoekje, 8 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Hmm, dan is het dus blijkbaar helemaal niet zoveel om 2 uur per dag met huishouden bezig te zijn! 'k Wil heel graag weer gaan werken, maar zie er wel erg tegenop om dat te moeten combineren...

2. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    er IS ook elke dag wel strijk, maar ik haal m'n strijkplank en ijzer niet uit voor één broek hoor, wacht liever tot ik een mand vol heb zodat ik het ineens kan doen!

3. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik moest er ook echt om lachen. Wat maken wij elkaar toch bang met dit soort verhalen.

Hier gebeurt het ook wel eens hoor dat de badkamer lang niet gedaan wordt. Vind het echt het ergste klusje van het hele huis. Maar er zit echt geen poep op onze tandenborstels hoor ;) (en anders worden die nog altijd 2x per dag weer schoon door het poetsen)

We zijn gelukkig allemaal gezond en fris en vind het echt geen probleem. Ben er liever voor m'n kinderen dan dat ze altijd maar alleen moeten spelen omdat ik aan het poetsen ben.

4. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    elke dag maak ik schoon!

moet ook wel want het blijft hier niet lang schoon maak met een peuter en een achtertuin waar ze vaak speelt en dan heb ik vaak zand, blaadjes etc binnen.. en dan kruimels, stof etc.... pfff nee...als ik een dag niet stofzuig ziet het er niet uit, hoor!!!!!!!
    Om moe van te worden.........

maar ben de hele dag wel bezig met opruimen, afwassen, poetsen...wasje hangen/opvouwen...
    kan niet relaxen in een rommelig vies huis..wat geen goede eigenschap is met kids :)

5. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    de wc's maak ik elke dag goed schoon!!!!!!! vind dat gewoon fris!

6. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Het ging ook over 1 keer per week :p , alhoewel de wc's hier elke dag gedaan worden, de tegels in de badkamer en wc "maar" 1 keer per week..

7. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    daar heb je gelijk in maar ik heb er zo'n hekel aan als er een berg ligt en ik moet zeggen dat ik ongeveer alles strijk. dus ook rompers enz. hoor vaak dat mensen die niet strijken. en ook de handdoeken van ons meisje strijk ik, want dan liggen ze beter in de kast.
    Dus als ik het een week niet doe dan ben ik echt bijna een hele dag bezig.

8. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Tis al jaren geleden dat ik gestreken heb en we lopen er echt niet gekreukeld bij :p ...zal straks als die kleine er is wel aan de bak moeten maar rompertjes zal je mij niet zien strijken, alleen het hoognodige!

9. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    ghehehe ik doe maandagochtend tussen 9 en 11 mn hele benedenverdieping (wc,afstoffen+nat afnemen,stofzuigen en dweilen) en boven opruimen.

En op vrijdagochtend tussen 9 en 11 mn hele bovenverdieping(bedden verschonen,afstoffen+nat afnemen,stofzuigen,dweilen en de badkamer) en beneden opruimen.

Verder strijk ik in de zomer amper(strijkplank onder de waspaal en opvouwen en in de mand als ik het van de lijn haal, dus zodra het droog is) dit versta ik niet onder huishouden, wassen doet de machine zelf en drogen gebeurd ook vanzelf, hoef ik niks voor te doen.
    In de winter strijk ik wel, maar dat doe ik 'savonds tijdens een film of een serie, dan gaat het lekker snel en is het nuttige met het aangename gecombineerd.Maar ook dat, HOOGUIT 1x per week.

En de grote dingen doe ik als ik er zin in heb.
    Ik hoef van mezelf niet elke week mn deuren,kozijnen en leuningen af te poetsen of de ramen te wassen.

De maandag en vrijdagochtend is zoonlief op de peuterzaal dus heb ik daar tijd voor en dan heb ik aan 2 uurtjes voor 1 verdieping grondig en 1 verdieping voor het oog, meeeeeeer dan voldoende!!!
    Snap persoonlijk ook niet dat mensen meer tijd eraan kwijt zijn.

Overigens pak ik de stofzuiger wel dagelijks ff als de hond aan het verharen is, zoals nu, maarja dat is 5minuutjes werk...

Deel Deze Pagina