Hoi, Uit interesse had ik graag geweten hoelang jullie al bezig zijn met zwanger worden of hoelang het bij jullie geduurd heeft? Ik ben in juli 2014 gestopt met de pil en zit nu in ronde zeven. Soms denk ik negatief en ga ik er vanuit dat het niet zal lukken. Zeker als we verhalen van vrienden en collega's horen daar was het bij bijna iedeeeen binnen 3 maanden prijs. Vandaar dat ik ook eens juilie ervaringen wou horen.
Zie handtekening! We zijn even lang bezig alleen heb ik eerst 4 maanden voor spek en bonen mee gedaan.
Ik ben bijna blij om dit te lezen, weet je dat? Niet omdat ik graag zie dat jullie ook al wat langer bezig zijn, maar omdat ik zelf ook zo onzeker werd. Laatst een vriendin die er doodleuk uitflapt dat het bij haar meteen de eerste maand raak was, terwijl ze weet dat wij in ronde 5 zitten. Natuurlijk geen drama, en je leest overal dat het binnen een jaar zou moeten lukken. Maar aangezien ik me toch al snel druk maak en stress krijg hiervan, word ik erg nerveus van dat soort mededelingen. Maar goed.... we gaan er weer voor Succes dames!! Liefs van mij!
Het is zo enorm verschillend! Wij waren toch wel heel onverwacht al in ronde 2 zwanger, maar moeten nu helaas weer bij ronde 1 beginnen. Dan is het dus maar weer afwachten hoe het loopt. Het zegt ook helemaal niks over hoe snel het deze keer zal gaan, als het al gaat lukken. Soms is het echt een lange adem hebben voor veel mensen... Hopelijk is het toch gauw raak dames!
Bij ons heeft het bijna 5 jaar geduurd voordat we een positieve test in handen hadden Veel succes allemaal, ik hoop dat het heel snel raak mag zijn!
De 9e maand nadat ik was gestopt met de pil was het hier pas raak. Ik werd na het halfjaar ook erg onzeker en ben toen extra dingen gaan doen wat beter zou zijn voor de vruchtbaarheid. Vriend en ik 3 maanden geen alcohol drinken, ik meer bewegen, meer water drinken en speciaal glijmiddel gebruiken. Toen was het eindelijk raak
feb 2011 gestopt met ac. juni 2013 zwanger helaas mk met 7 weken aug 2014 zwanger nu iets meer dan 29 weken.
Eerste in ronde 10/11 Nu in ronde 4 al Je niet onzeker laten maken hoor! Bij een eerste is een jaar heel normaal. Hoeft er niks aan de hand te zijn. Succes!
Bij me dochtertje duurde het 7 maanden en is nu 4 jaar geleden en nu weer opnieuw en zit in ronde 11!
12 april 2014 gestopt met de pil. 16 December 2014 positieve test! In totaal 8 rondes waarvan 3 met clomid. Zonder clomid had ik achteraf kunnen wachten tot ik een ons weeg.
Hier in ronde 27 ofzo. Maar gelukkig nu bezig met eerste icsi-behandeling. Anders konden wij ook wel wachten tot we een ons zouden wegen haha..
9 maanden geleden spiraal verwijderd, werd na 114 dagen pas ongesteld! In december een miskraam en nu in rond 5! Verschilt echt per persoon!
gemiddeld moet je een jaar rekenen. bij onze dochter hebben we er 8 rondes over gedaan en deze keer was het direct raak. is maar net geluk hebben (mits er geen medische dingen zijn dan)
Hier al 17 maanden bezig voor de eerste en nog steeds niet raak!!! Hoop voor je dat je snel een positieve test zult krijgen.
Ik had precies dezelfde vraag toen ik zwanger wilde worden.. Heb dit ook op internet opgezocht. Gemiddeld een jaar stond er. Ik realiseer me dat wij ontzettend veel geluk hebben gehad want het was binnen 1 keer raak. (ik was al 5 jaar niet meer aan de pil en ik ga dat ook nooit meer doen. Ooit was ik gestopt en duurde het bijna een jaar voordat ik een eerste menstruatie had. Ik ben erg bang geworden in die tijd.) Ik durf het ook bijna niet te zeggen dat we direct de eerste maand zonder voorbehoedsmiddel zwanger zijn geraakt, omdat ik weet dat het ook mensen kwetst. Daarom ben ik er voorzichtig mee en vertel ik het alleen als mensen erom vragen.