Binnenkort willen we beginnen met fruithapjes. Ik weet alleen nog niet zo goed hoe ik dat moet inplannen op een dag. Bij de schema's die ik hier wel eens zie, zijn het allemaal vaste tijden maar ik voed op verzoek, misschien moet ik hier dan vanaf stappen? Of gewoon een fruithapje net voor de fles ofzo? En maken jullie ze ook wakker voor een paar lepeltjes fruithapje om ze daarna weer terug te leggen? Hoe gaat dat bij jullie?
Ik zou het vlak voor of na een fles doen. In het begin zullen ze toch niet zoveel eten denk ik dus is die fles dan nog het belangrijkste. Gaandeweg, wanneer ze meer eten, wordt die fles dan minder belangrijk en zal hij vanzelf vervallen. Idem met warme hap. En dan hoef je het voeden op verzoek niet op te geven. Wij gaan over een paar weken ook beginnen, met Rapley. Heb je daar weleens van gehoord? En ga je met 4 of met 6 maanden beginnen?
Het is beter te wachten met ander voedsel tot 6 maanden. Dan pas is de kleine er lichamelijk gezien klaar voor. De darmpjes zijn dan goed uitgerijpt en hebben voldoende beschermlaagje om het vaste voedsel te verteren.
Dank je wel voor je goedbedoelde advies. Dat vroeger ik echter niet Stranger, dat is idd wel een idee ja. Gewoon 'samen met de fles'. We willen over een paar weekjes beginnen.
Ja, ik wil het zelf over een paar weken ook zo gaan doen. Beetje OT: hebben Jennifer en Yasmine eenzelfde soort ritme of is dat heel verschillend? Drinken ze evenveel? (ben een beetje nieuwsgierig geloof ik )
Nou het ritme verschilt helaas nogal vaak bij die meiden. Het gebeurt regelmatig dat er een uur of 2 uur tussenzit. Daarom vind ik het ook zo moeilijk om een vast ritme te krijgen, dat werkt gewoon niet momenteel. Maar ze drinken wel evenveel ja!
ik geef ruben rond een uur of 17.00/17.30 een paar hapjes groenten en dan leg ik 'm daarna nog even aan de borst. je kunt ze idd ook eerst de fles geven voordat je groente/fruit geeft maar dan zitten ze meestal al vol. veel plezier met de knoeipartijen! haha.
Da's waar. Maar het voordeel is dat ze dan ook rustig zijn omdat ze hun buikje al vol hebben. Ik weet niet hoe Jennifer en Yasmine zijn, maar als Jarik wil drinken dan wil hij het ook meteen! Dus denk ik dat ik mezelf dan niet heel geliefd maak door hem eerst iets vreemds te geven in plaats van zijn bekende melk .
Ik geef Elena sinds een paar dagen groentepap. Elena heeft erge reflux en ik mocht dan ook al beginnen.(Ja,ik weet dat veel hier dat te vroeg vinden maar het is dat of een kind dat constant pijn heeft ) Ik geef een paar hapjes voor de fles.De eerste keer at ze maar een paar hapjes en dronk ze haar fles helemaal leeg.Nu vandaag heeft ze bijna een half potje groentepap gegeten en heeft ze nog melk laten staan in de fles.Denk dat het vanzelf komt Maar pap eten gaat nog niet snel genoeg en dan word ze ongeduldig Heb al geprobeerd na haar fles maar dan zit ze vol en gaat het ook niet! Ik maak Elena nooit wakker voor een voeding.Ik heb niet echt een vast schema maar ze komt wel rond dezelfde uren.(kan wel eens 2 uur verschillen) Omdat ze maar op 4 flessen al zit wil ik gewoon 's middags haar groentepap geven en ergens anders die fles tussenkrijgen..