Hoelang bleven jullie in bed na de bevalling?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sjors82, 22 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. claartje30

claartje30 Bekend lid

31 jan 2009
    573
    0
    0
    ehm om kwart over 6 bevallen en kwart over 10 liep ik er al weer.
    Moest wel 11 dagen in het ziekenhuis blijven vanwege een te vroege geboorte maar liep steeds heen en weer en kon mijn rust niet vinden.
    Heb ook zelf gedouched die zelfde morgen, wat ze eigenlijk vreemd vonden omdat ik nog maar net bevallen was..
    Moest eigenlijk iemand mee maar ik kon het zelf..

2. aukje86

aukje86 Actief lid

6 jan 2009
    366
    1
    0
    Jongerenwerkster
    Zuid Holland
    Ik zat na mijn bevalling eigenlijk de hele dag beneden, met m'n dochter, samen op de bank. Heerlijk. De kraamhulp stuurde me wel naar bed in de middag. Maar ik was niet moe.... Nu heb ik me wel voorgenomen om meer te rusten zolang het kan.
    Je leest op dit topic wel meer dat iedereen die het voor een tweede keer doet nu meer rust wil gaan nemen...

3. Sammy1986

Sammy1986 Lid

17 aug 2009
    45
    0
    0
    Gelderland
    Ik denk dat het heel erg ligt aan wat voor bevalling je hebt gehad.
    Bij mijn 1e had ik een bevalling van 24 en erg veel bloed verloren, dus heb de hele kraamweek flink veel in bed gelegen.
    Als ik dan mijn zus bekijk, die had een vrij vlotte bevalling en zat de dag erna al gewoon weer beneden.
    Ik vond het zelf niet zo'n probleem dat de visite de slaapkamer in kwam. Net zo gezellig toch?

4. babynoah

babynoah Lid

13 sep 2009
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik liep de volgende dag ook rond na een super zwangerschap en super bevalling!Tegen mij zei de kraamhulp ook van 1 tot 3 in bed blijven je hoeft niet te slapen als je maar even rust dat heb ik dus ook wel gedaan! Maar als je kan gaan en staan lekker doen hoor..! Ik werd alleen maar duf in dat bed.

5. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Ik ben om half 4 bevallen en om 17.30 mochten we alweer naar huis. Ben toen wel meteen lekker op bed gaan liggen/zitten en de volgende dag liep ik alweer beneden. Wel elke dag even gaan rusten op bed. Je moet doen waar je je goed bij voelt;)

6. Mama1978

Mama1978 Actief lid

10 jun 2009
    348
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik was meteen weer beneden. Bij mij ging dat prima. Na 3 dagen een halve dag op pad en na een week een hele dag weg. (kon helaas niet anders) Ik had wel liever thuis gebleven als dat had gekund, maar het ging op zich prima.

7. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

ondanks mijn 14uren durende bevalling liep ik de volgende dag al weer beneden was ook uitgescheurd en had hechtingen
    had alleen geen naweeen omdat ik na de bevalling (in het ZKH)
    nog lang aan de weeenopwekkers had gelegen dus mijn baarmoeder was sneller weer samengetrokken

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik ben net na middernacht bevallen in het ziekenhuis en was om 4 uur 's nachts thuis. Toen zijn we even gaan slapen. Vanaf 8 uur zat ik beneden op de bank! Ik heb elke dag wel een paar uurtjes geslapen in bed als de kraam er was maar verder heb ik niet in bed gelegen. Lichamelijk voelde ik me alsof er een vrachtwagen over me heen gereden was maar geestelijk voelde ik me geweldig. Na een paar dagen zijn we gaan wandelen, eerst hele kleine stukjes daarna steeds meer. Ik hoop dat het met dit frummeltje weer hetzelfde mag gaan!

9. francescak

francescak Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.594
    1
    0
    kinderleidster
    twello
    ik heb ook een super bevalling gehad en was gelijk op de been!
    maar ik heb me de kraamweek gewoon ongelovelijk laten verwennen!
    S'nachts is het ook al zwaar genoeg! want voordat ze goed doorslapen...
    ik had een geweldige kraamhulp! smeerde lekker men brood maakte vers fruit klaar en deed men huishouden! wat wil je nog meer! op die manier kun je op en top genieten van je mooie kindje!
    mijn kraamvisite kwam gewoon boven!
    mijn ervaring is ook dat als je zelf beneden zit ze veel langer blijven omdat ze dan denken dat het beter met je gaat! niet altijd leuk want (tenminste dat had ik) kijk je de visite zowat de deur uit!

10. Diana82

Diana82 Actief lid

7 nov 2006
    353
    0
    0
    Ik heb bij de eerste echt de hele week in bed doorgebracht hoor. Na een 24 uur durende bevalling in het ziekenhuis, hechtingen en 2 slapeloze nachten vond ik het heerlijk in bed. Alle visite kwam gewoon boven, waren toch alleen familie en goede vrienden. Na een paar dagen at ik wel warm eten beneden 's avonds, maar dat was het. Ook dit keer ben ik van plan weer lekker in bed te blijven, al is het natuurlijk wel anders met een 3 jarige om me heen. Ik zou zeggen: geniet ervan! Waarom zou je na een dag alweer beneden willen lopen en eten koken? Wordt het een keer voor je gedaan, neem het er dan van!!

11. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    Ik ben op een zaterdag de 16e bevallen.. veel bloedverlies...

Na een week stond ik voor het eerst naast het bed....
    Na 10 dagen was ik voor het eerst even beneden... even ja.. want ik miste mijn zoon en moest weer gaan liggen.

Ik lag hele dagen op bed... genoeg gerust dat wel... maar hopelijk kan ik dit keer van de kraamtijd genieten!!!

12. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Dat zal grotendeels aan je bevalling liggen.
    ik heb een ks gehad op maandag, woensdagochtend was de ruggeprik eruit en had ik weer gevoel in mn benen en ben ik voor het eerst gaan douchen en zat ik veel OP bed en op een stoel. donderdag tegen bedtijd kwam ik thuis, vrijdag zat ik al voornamelijk beneden. Vond er niks aan zo alleen boven!

13. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

Uhhhhhhhhhhhhh, bij beide bevallingen helemaal niet. Ik zat altijd lekker in mijn huispak beneden. Ik kan sowieso niet gemakkelijk mijn rust pakken of liggen.

Toen ik opgenomen was in het ziekenhuis met premature weeën hebben ze me echt moeten dwingen, ik was zoooooooo ongelukkig toen. Niks voor mij heel de dag liggen!

Verder ook geen last gehad naarmate de tijd vorderde met betrekking tot een terugslag.

Hoop dat ik deze keer zooooooooooooo moe ben dat ik WIL liggen :D

14. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Ik was in het ziekenhuis....dochter lag op de Neonatologie....dus volgende morgen was ik al up and running. Kind mag de afdeling niet af..en met de rostoel vond ik zwaar overdreven...dus de eerste 2 dagen (1ste dag was ik echt super beurs, dag 2 was ik stijf van de spierpijn) waggelde ik er gewoon heen....en wat denk je met dag 3 liep ik normaal...lopen was zoveel beter voor de genezing dan suf liggen;)

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.234
    7.280
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ben om 18:38u bevallen en wilde na de bevalling op de wc plassen (beneden), maar dat mocht dus echt niet, moest in de douche ;). De volgende ochtend mocht het van de kraamhulp ook nog niet, maar 's middags gelukkig wel. Ik had helemaal geen zin om op bed te leggen, had een makkelijke bevalling gehad, had zelfs niets en voelde me prima. Ik heb in de kraamweek overdag niet geslapen ('s nachts ook niet veel trouwens), ik was helemaal hyper. En ik sliep sowieso meer dan de weken ervoor, want de 4 weken voor de bevalling sliep ik haast niet meer.
    De avond van de bevalling en de ochtend erna was er wat visite, die is dus gewoon even boven in de slaapkamer gekomen. En daarna was ik dus beneden.

16. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    ik had het ook verkeerd ingeschat..
    ik ben in het ziekenhuis bevallen, zware bevalling gehad.. 2 nachten helemaal niet geslapen door flinke weeen. helemaal kapot na de bevalling dus.. en mijn lichaam liet mij dat weten ook..
    ik heb anderhalve week op bed gelegen.. wel elke dag geprobeert om heel even naar beneden te gaan.. een paar keer te lang ( lees 10 minuten) en werd meteen hondsberoerd. snel weer bedje in.. komt natuurlijk door de vermoeidheid en daardoor at ik ook slecht, dus op krachten komen kon zo dus ook niet.. na anderhalve week begon het eten een beetje te smaken en toen kwam ook een klein beetje energie terug... het heeft 2 1/2 week geduurd voordat ik voor het eerst een blokje om ging...
    maar geniet er lekker van, daar is je kraamtijd voor!

17. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    1 dag,maar deze keer heb ik mezelf voorgenomen om langer in bed te blijven!

18. shenoby

shenoby Niet meer actief

uhm niet..
    zelfs de uren na de bevalling heb ik in de kraamkamer rondjes gelopen met mijn dochter op de arm omdat die alleen maar bij me wou zijn.
    ik heb praktisch ook smiddags niet gerust.
    na 10 dagen liep ik vrolijk lange stukken achter de kinderwagen.
    MAAR>>>> ik heb het geweten.
    doordat ik zoveel deed en veel liep kon ik na een poosje wandelen niet meer plassen enz.
    als ik nog een keer beval,dan komt er een bed in de huiskamer.
    dan kan ik gewoon daar liggen. want ik ging nu ook niet op bed omdat ik graag alles mee wou krijgen.
    wie er aan de telefoon was,wie er aan de deur stond, wat de kraamverzorgster deed enz..
    met een bed in de kamer krijg ik alles mee. en als er geen visite is kan ik zo even wegdommelen.

19. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.125
    2
    0
    ik ben na 1 dag uit het zk ontslagen en ben meteen beneden gaan zitten, had voor mij geen zin de kleine lag nl in het zk en ik kon niet blijven dus we gingen er om de 3 uur heen om aan te leggen dus heb niet zo veel gerust en het is me gelukkig niet opgebroken!
    Liefs

20. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Hier een zware bevalling van ruim 24 uur en twee nachten amper geslapen. Dochter om 23.30 geboren en moest alsnog naar het ZH, waar-de-loos. Gelukkig volgende dag samen naar huis.

Ik heb braaf gedaan wat de kraamhulp zei en ben vier dagen in bed gebleven, was ook beurs en kapot. Ingescheurd ook,auw. Daarna alleen voor het avondeten naar beneden. Ik heb genoten. Ze heeft alles gedaan: brood smeren, eten koken, poetsen. Wij konden lekker van onze kleine genieten. Dat ga ik nu ook weer zo doen. Als het lukt tenminste met onze hummel van anderhalf erbij.

Deel Deze Pagina