ik heb mn kraamweek voornamelijk boven doorgebracht. ik moet erbij zeggen dat ik bi had en daarom ook rustiger aan moest doen, maar afgezien daarvan vond ik het wel lekker. het bezoek kwam gewoon boven en een voordeel daarvan vond ik dat ik ze naar beneden kon sturen als ik het zat was. (wel subtiel natuurlijk) ik kan alleen maar zeggen dat je je lekker moet laten verwennen. liefs doris
Na een bevalling van 34 uur, veel bloedverlies, en twee slapeloze nachten heb ik een week in bed gelegen. Op de laatste dag dat de kraamverzorgster er was, ben ik naar beneden gegaan. Dat was de eerste dag dat ik niet bijna flauw viel tijdens het douchen . Ik hoop dat ik van mijn volgende bevalling iets eerder weer op de been ben omdat ik ook nog een ukkie van 2,5 rond heb lopen dan, maar als dat niet lukt, dan heb ik pech. Ik heb ook geen zin in een terugslag.
Ik heb heerlijk mn rust gepakt tijdens de kraamweek, want ik wist, als ik het nu niet doe, dan heb ik er later spijt van. En het was heerlijk! Ik moet erbij zeggen dat ik al 11 jaar last heb van chronische vermoeidheid, dat speelt natuurlijk ook mee. Maar bij de volgende probeer ik het toch zo weer te doen, die week is gewoon voor mij en mijn kleintje, de rest van de weken/jaren kan ik altijd nog zorgen voor anderen
Ik heb er zo'n spijt van dat ik niet mijn rust heb genomen na mijn 2 ks. Ik liep rond als een kip zonder kop en dat heeft mij een aantal maanden gekost om weer op de been te komen. Ik wilde namelijk niemand te kort doen na mijn ks. Daarmee bedoel ik dat iedereen maar altijd langs kon komen en dat ik dan allerlei lekkere dingen wilde maken, stom stom stom stom. Mijn man en de kraamverzorgster probeerden mij wel te laten rusten maar ik wilde/kon het niet los laten. Nu een wijze les geleerd en na mijn 3e ks die gepland staat voor 16 dec. ga ik echt rusten. Dus niemand uitnodigen voor de kerst, althans mijn ouders kunnen wel een bakkie doen en wat eten maar ik wil eigenlijk verder rust. Twee weken later ben ik jarig en mss dat ik dan wel mensen vraag om wat te drinken. Afijn..eerst maar goed uit de ks komen.
Na een hel van een zwangerschap (was al vanaf de 14e week vooral aan bed en bank gebonden ivm BI) en een pittige bevalling ben ik nu wonderbaarlijk actief en pijnvrij! Had verwacht nog erger last van de BI te krijgen en dus nog een aantal weken vooral in bed te moeten doorbrengen maar ik voelde me de tweede dag al hartstikke goed! Heel energiek (slaap nu zoveel beter dan in m'n zwangerschap!!), pijnvrij, geen last van de hechtingen gehad, vloei amper en ons kereltje is een modelbaby! Heel rustig en tevreden en slaapt en eet goed Dus vanaf de 3e dag al wat in het huishouden gedaan en de 4e dag gingen we al een stukje wandelen, dat ging super en voelde heerlijk! Dit weekend zijn we de Wilhelminaberg opgewandeld en ook dat ging super en nu de kraamzorg weg is ben ik elke dag flink aan het poetsen, ga een stukje wandelen met de kleine en de hond en ben een stuk actiever dan m'n vriend! M'n vriend daarintegen had het een stuk zwaarder de eerste week haha! Misschien komt de klap met de hamer nog maar tot die tijd geniet ik er gewoon van dat ik me zo goed voel Wel neem ik ook m'n rust op de momenten dat ik moe ben en dat is wel zo belangrijk!
Ik bleef een nachtje in het ziekenhuis - niet omdat het nodig was maar omdat ik later in de avond was bevallen. Achteraf best blij om, alles voelt dan nog zo beurs en je voelt je zwak. De volgende dag liep ik thuis al wel weer met de stofzuiger.. Dus het kan snel gaan, dat herstellen, maar overbelast het niet! Zeker om de kans op verzakkingen te verkomen is bedrust echt belangrijk die eerste week. Als ik m'n rust kon pakken (op de bank voor de tv, haha) dan deed ik dat ook echt. Bij visite zijn was overigens geen probleem.
Wil je niet ontmoedigen hoor maar tijdens mijn zwangerschap heb ik meerdere van dit soort topics gelezen en ik had me er helemaal op ingesteld dat ik na een dag of 2/3 in ieder geval ff me bed uit kon... niet dus. 8 dagen op bed gelegen. ben in die 8 dagen denk ik 3 keer eruit geweest. daarna 5 dagen met krukken gelopen en ik deed er die tijd ongeveer een kwartier over om de trap op/af te kunnen... dus reken aub niet op een tijd ofzo want het kan dan alleen maar tegenvallen
Ik heb de eerste week veel op bed gelegen. Na dag 3 ben ik wel af en toe gaan opstaan en dan even een uurtje in de woonkamer gezeten. Maar ik had erg last van mijn hechtingen en kon dus niet zo goed zitten... Na dag 10 werd de pijn een heel stuk minder en liep ik ook weer vrolijk rond. Het is wel belangrijk om je rust goed te pakken. Al kan dat natuurlijk ook prima op de bank in de woonkamer. Het was puur vanwege het feit dat ik niet kon zitten dat ik toch vooral in bed lag
Ik had een keizersnee, maar de volgende dag ging ik al richting de WC. Mocht eigenlijk niet, maar ik werd gek in bed en het kostte me heel veel moeite maar ik voelde het echt als een soort overwinning. Pas na drie dagen kon ik echt een stukje lopen, maar nog steeds niet ver. Het is echt voor iedereen anders...
Bij de eerste heb ik een dag of 4 boven doorgebracht en daarna beneden, maar dat was meer omdat manlief door zijn rug was gegaan. Bij de tweede ben ik pas de 7e dag naar beneden gegaan. Dit vooral omdat ik na mijn eerste bevalling erge bekkenklachten heb gekregen en traplopen is dan zeker na een stortbevalling(2 uur 22 min) niet aan te raden. Buiten dat heb ik écht genoten van mijn kraamweek. Me heerlijk laten vertroetelen enzo.
Ik heb tijdens m'n kraamweek amper op bed gelegen eigenlijk, de eerste middag na de bevalling ff geslapen maar de volgende ochtend stond ik koffie te zetten en op de kraamhulp te wachten (terwijl papa lag te slapen haha). Kraam stuurde me wel regelmatig naar bed, maar ik voelde me prima, dus niet nodig. Consequentie..na een paar weken enorme last van mn rug/bekken/heupen etc...dus bij een volgende keer toch maar wat voorzichtiger zijn
Na deze bevalling zo laaaaaaaaaaaang mogelijk (kan ik toch niet!). Beide andere keren erg vlot weer uit bed, maar waarom zou ik? Met kraamhulp hoeft dat eigenlijk niet.
ik ben zaterdags na een heftigebevalling van 47 uur bevallen om iets voor 8.om 1 uur is mijn vriend naar huis gegaan de volgende dag mocht ik uit het ziekenhuis.ik had hechtingen uitgescheurd en een knip. ik heb alleen maar beneden gezeten en een heleboel gedaan. ik heb zelf de was gedraaid en opgehangen.ik ging om 11 uur naar bed en om 8 uur kwam de kraamzorg deed de controlles enz en daarna gingen we naar beneden.6 dagen later ziijn we op mijn vriends weg geweest om beschuit met muisjes te brengen heb in totaal 100 beschuitjes gesmeerd.
Toen ik thuis kwam uit t ziekenhuis heb ik eerst even beneden gezeten, totdat de kraamverzorgster kwam. Die stuurde me meteen naar mijn bed . Vanaf de tweede dag zat ik af en toe beneden (nou ja, zat, beetje scheef ivm pijnlijke hechtingen ) en heb de versieringen opgehangen! Maar eerste week toch ook nog wel een paar uurtjes op bed, was ook beter voor de zwelling en hechtingen luchten enzo. Wel wilde ik helemaal niet in bed blijven, want dat had ik in de zwangerschap al veel te veel gedaan. Was veel te blij dat ik me niet meer ziek voelde en wilde zo snel mogelijk naar buiten!!! Dat heb ik overigens pas na een week gedaan, omdat het februari was (koud dus voor Vera).
Ik ben de nacht van zondag op maandag bevallen. Maandag in bed gebleven met naweeen en dinsdag zat ik in de huiskamer. Heb er achteraf wel spijt van, voelde me helemaal niet uitgerust toen de kraamverzorgster wegging. Dus mijn advies: blijf lekker in bed liggen, je moet het allemaal nog lang genoeg zelf doen!