Bij 32 weken opnieuw in stuitligging.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vlinder3, 26 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ik ben vd week weer extra bij de vk geweest ivm weer veel harde buiken en minder beweging (volgende keer bij twijfel beweging moet ik voor een CTG) en toen ze ging voelen zei ze dat ons kleintje in een stuit ligt.
    Ze is er verder niet echt veel op in gegaan omdat ze meer zorgen had om de harde buiken etc.

Achteraf gezien voel ik eigenlijk altijd de schopjes en de beweging beneden, tegen mijn blaas, onder mijn navel en in mijn zij dus zal het waarschijnlijk al lange tijd zo liggen/zitten....

Hoeveel kans is er nog dat ons kleintje toch nog omduikelt naar de goede houding??
    het krijgt nu toch steeds minder ruimte om te draaien?

Maandag hebben we een luxe-afspraak bij de vk, dan krijgen we een groei-echo (bij 20w echo liepen de beentjes en het buikje iets achter op groei), ik een spuit vanwege O-negatief en het bevallings praatje dus dan zal ze wel verder op de stuitligging ingaan maar ik vroeg het me toch af.

Alvast bedankt voor jullie reactie's. :)

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Volgens mij kunnen ze tot 35-36 weken omdraaien. Als hij/zij eenmaal indaalt met zijn/haar billen naar beneden zal hij/zij waarschijnlijk niet meer draaien, hoop voor je dat hij/zij binnekort nog even omdraaid.

3. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Dank je voor je reactie, ja hopelijk draait hij/zij om en blijft dat dan ook zo.

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

bij een eerste kind is het meestal tot 32 weken daarna gaan ze indalen.

bij een tweede pas bij 36 weken

5. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Dank je voor je reactie :)
    Dat dat zoveel scheelt bij een 1e of 2e, dat wist ik niet.
    Het is voor mij de 1e.

6. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Megan heeft tot 32wkn in stuit gelegen en is met 34wkn toch nog gedraaid!
    Ze was toen ook nog niet ingedaald dus dan kan het nog.

7. simple

simple Bekend lid

3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Ik voel hetzelfde als jou. Ook alle bewegingen tot nu toe bij mijn blaas en niet boven mijn navel. De laatste keer met een echo lag de baby ook met het hoofdje boven. Heb volgende week vrijdag weer een echo ben benieuwd hoe dan. Ik hoop ook van harte dat ie zich nog gaat draaien anders wordt het zeker een ks bij mij. Ik hoop dat de baby van jou ook nog gaat draaien. Maar idd de gynaecoloog zei tegen mij ook al dat het nog tot 35 weken zou kunnen.

8. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    Mijn meisje lag met 20 en 26 weken (20wk en pretecho) netjes met haar hoofd naar beneden...

Maar sinds 28 weken lag ze in stuit... en is dat dus ook blijven liggen...

De artsassistent vertelde dat ze tot 36 weken afwachten of ze zelf draaien, en daarna evt een draaipoging pas..

Ik heb met 36.1wk een draaipoging gehad.. niet gelukt... en toen een geplande keizersnee gehad... (1ste kindje)

9. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Je hebt idd nog kans dat je kleine draait.
    Maar zou je wel alvast aanraden om toch alvast info te verzamelen voor het geval dat hij/zij dat niet doet.
    Bij ons is ons kleine opeens vanaf ong 31 weken in een stuit gaan liggen,en hij is ook niet meer goed gedraaid.
    Doordat ik al meteen info opgezocht had kon ik van de week in het zh duidelijk aangeven wat ik wel en niet wou en waarom (want dat willen ze altijd graag weten ;))
    Dit scheelde veel tijd en extra afspraken en weten we nu beter waar we aan toe zijn.
    Iig hoop ik voor je dat je kleine alsnog wel goed draait.

10. NookY

NookY Fanatiek lid

12 mei 2010
    2.263
    1
    36
    Dieren arts assistente bij dieren ambulance!
    hazerswoude dorp ( zuidholland)
    volgens mij vk mag dat tot week 35 want tot die tijd kunnen ze nog draaien etc....

11. liebrando

liebrando Niet meer actief

die van mij draaide zelf met 38 weer om.....dus alles kan eigenlijk. Standaard ligt volgens mij tot 36 weken, maar die van mij dacht daar schijnbaar anders over......en ze was 3660 bij de geboorte dus klein was ze ook niet echt...

12. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Mijn zoon lag met 29 weken ook in stuit. Volgens de VK hebben ze dan nog tijd en ruimte genoeg om te draaien. Dat bleek ook zo te zijn, met een week of 34 lag ie weer netjes met zijn hoofd naar beneden.

13. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Je hebt nog tijd zat! Ties ging met ruim 35 weken goed liggen.
    Deze baby lag dinsdag in stuit en gister goed. Kan echt nog alle kanten op hoor! ;)

14. elmo82

elmo82 Actief lid

16 jul 2010
    196
    0
    0
    gastouder
    friesland
    Ons kindje ligt/lag ook in stuit.
    En zit nu ook op 29 weken zwangerschap.
    De vk vertelde mij dat de kleine de tijd heeft tot 36 weken om te draaien.
    Dus maar hopen dat de kleine dat ook doet want zou graag thuis willen bevallen.
    Succes en hoop voor je dat het nog draait tegen de tijd dat je 36 weken bent.

15. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Dank jullie wel voor de reactie's :)
    Het is zoals ik al verwacht had eigenlijk allemaal heel verschillend.

Ik kan niet meer doen dan afwachten en hopen dat ik snel getrappel bovenin voel ipv onderin en het hoofdje wat soms flink onder mijn ribben drukt.

16. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    hier is nr 2 met 34 weken gedraait en nr 3 is met 33 weken gedraait

17. Doe

Doe Lid

3 jun 2010
    60
    0
    0
    Van de week heb ik bij de groeiecho zelf ook duidelijk gezien dat het hoofdje van onze kleine meid boven ligt en de billen beneden. En dat klopte ook met wat ik al wekenlang voelde, schoppen in mijn blaas.
    Maar volgens de echoscopiste ligt maar liefst 30% van de kindjes op deze termijn nog in stuit, en bevalt uiteindelijk maar 3% van een baby die in stuit ligt.
    Dit stelde mij in elk geval gerust!

18. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Vorige week de 30 weken echo gehad en ja hoor ons kleintje is gedraait :D
    Het ligt nu mooi met het hoofdje naar beneden maar wel dubbel gevouwen dus krijg soms nog flinke rake trappen op mijn blaas en soms echt tegen mijn bm-mond aan, dan lijkt het net of het een voetje naar buiten trapt haha.

Achteraf het draaien gevoeld.
    Ik had s'avonds ineens een flink ei op mijn buik rechts onder mijn navel en het stond allemaal flink strak en deed ook zeer, mijn man heeft toen over mijn buik gevreven en een beetje voorzichtig geduwd waar de bobbel zat en toen trok het weg.
    Volgens de vk is dat de draai geweest, was geen prettig gevoel.

19. Boow

Boow Lid

1 mei 2011
    64
    0
    0
    administratief medewerkster
    Oostzaan
    een vriendin van mij had ook zoiets. Met 37 weken nog gedraaid, en met week 39 weer terug gedraaid, uit zichzelf. Dit vond de verloskundige erg apart, maar het is allemaal goed gedaan. Bevalling duurde maar een uurtje met weeen en al.

20. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    I. lag met 34 weken nog in stuit, maar is last minute toch nog gedraaid en toen 'gewoon' geboren. :)

Deel Deze Pagina