Hallo, Ik ben 6 weken geleden bevallen van een zoontje. Ik heb een heftige zwangerschap achter de rug, de laatste 4 weken van mijn zwangerschap kon ik niks meer ivm bekkeninstabiliteit. Die laatste weken ben ik enorm aangekomen... Na de bevalling zijn mijn bekkenklachten een heel stuk minder en dat is natuurlijk super fijn! Maar de kilo's willen er maar niet af... Ik ben begonnen met borstvoeding maar na 3 weken en 2 borstonstekingen verder heb ik het opgegeven. Ik heb ook nog een dochtertje van 2 en ik ben zo ziek geweest van die borstonstekingen dat ik geen energie meer had om voor mijn 2 kindjes te zorgen. Het resultaat is dat ik 2 knappe kindjes heb maar ik zie er niet meer uit... Ik ben nu nog 10 kilo te zwaar en ik ben al 1,5 week aan het lijnen maar er gaat nog geen ons vanaf... Ik vind het zo erg... en dan zie ik allemaal foto's van meiden die na 1 of 2 maanden alweer helemaal strak in hun vel zitten... Ik voel me zo lelijk dat ik me gewoon schaam als mijn man me bloot ziet, laat staan sex, ik moet er gewoon niet aan denken... ik voel me net een aangespoelde walvis.... mensen in mijn omgeving zeggen wel eens: je krijgt er zoveel voor terug, dat vind ik zo'n dooddoener. Mijn man ziet er nog steeds hetzelfde uit als op onze trouwdag terwijl ik 15 kilo zwaarder ben dan toen. zijn er nog meer meiden die moeite hebben om de kilo's eraf te krijgen?
Meis, die slanke dennen na de bevalling is echt uitzonderlijk hoor. Je kan gewoon 6 wk na de bevalling nog niet helemaal in vorm zijn. 9 maanden op, 9 maanden af. Je lijf zit nog tjokvol hormonen, dus afvallen is zowieso dan erg moeilijk. Je moet ontzwangeren, dat kan wel een jaar duren. Uiteindelijk ga je je doel bereiken hoor!! Wees extra lief voor jezelf, je bent net bevallen. Je lijf word vanzelf weer jouw lijf!!
Niet zo streng zijn voor jezelf! 6 wkn is echt nog heel kort! Afvallen gaat veel makkelijker icm sporten, pak dat op zodra je daar aan toe bent. En anders nu lekkere wandelingen maken met de kleine. Wees blij met de dingen die je hebt en hebt bereikt. Verder merk ik aan mezelf (4wks geleden bevallen) dat als ik goed slaap (dus ook tussendoor!) dat ik alles wat positiever zie. Misschien dat je op je slaap moet letten. Sterkte
ik kan je een hand schudden. Hier ook 6 weken geleden. Eigelijk zou je mogen sporten na 6 weken, maar door een verzakking mag ik niets. Ik ben nog 8 kilo te zwaar en enorme striae op mn buik. Voel me ook helemaal niet aantrekkelijk. Maar goed ik heb dan wel het idee dat het tijdelijk is. Zodra ik weer mag bewegen gaan de kilo's er wel weer af denk ik dan. Vraag je man om bevestiging of hij je mooi vind, want ik weet zeker dat hij er anders over denkt. Je hebt hem 2 mooie kindjes geschonken. En met de kilo's komt het zeker wel goed. Inderdaad geef het de tijd. Ik zou ook willen dat ze er meteen na de bevalling af waren, maar we zitten allemaal verschillend in elkaar.
Hey meis, We willen te snel!! Mij kan het ook niet snel genoeg gaan. Ik eet gezond,laat mn zoetigheid zo veel mogelijk liggen en loop elke dag ruim 1uur met de kleine en zumba nog 1x in de week plus mn buikspier oefeningen bijna dagelijks en nog willen die verrekte laatste 4 kilo er niet af! Denk dat mn lijf die kilo'n nu nog even nodig heeft.. Maar snap je gevoel zoooooo goed! Geef jezelf de tijd en verwen jezelf met wat leuke kleren bijv. die de boel nu even opleuken en verdoezelen. En dan over 9maanden weer in shape met een beetje mazzel!
Meid, je bent pas 6 weken geleden bevallen joh.. Geef het de tijd.. Hier ook nog 10 kilo teveel, zijn er nu eindelijk 5 af.. ging ook niet vanzelf
Wat de anderen al zeggen: niet te streng zijn voor jezelf!! Het wordt weer beter weer, dus inderdaad: lange wandelingen maken met de kinderwagen en ik deed soms een soort oefeningen dat ik op m'n rug op bed lag met m'n benen opgetrokken en m'n zoontje op m'n scheenbenen en dan een soort vliegtuigje spelen enzo, hihi. Vond hij heel lollig en ik had nog het idee dat ik wat deed ook! En die van mij is nu 10 maanden, dus ik ben al over de 9 maanden af-grens heen... het is nog niet zoals het geweest is (niet zozeer veel meer kilo's, maar ik heb echt een slap blubberbuikie boven m'n broekrand, waardoor ik veel kleding niet zo mooi meer vind staan) ik heb via Wehkamp een heleboel kleding besteld. alles in meerder maten, zodat ik thuis rustig kon passen en combineren met m'n eigen kleren. Alles wat niet paste, ging terug en je betaalt dan alleen de kleding die je houdt. (er kwamen dus vaak bestellingen van wel 800 euro, waarvan ik maar een klein deel kocht, want zo rijk ben ik nou ook weer niet Hopelijk heb je iets aan m'n 'tips'
Ik snap wat je bedoelt Ik had was tijdens mijn zwangerschap 25 kilo aangekomen, had een enorme buik en heel veel striae. Gevolg na de bevalling: paarse strepen, blubberbuik (was eerst strak) en zeker nog 15 kilo te zwaar. Nu, na 6,5 maand, kan ik gelukkig zeggen dat het er al stukke beter uitziet. De striae is heel licht geworden, mijn buik is al een stuk strakker getrokken en er moet nu nog 'maar' 5 kilo af. Die zijn wel erg lastig moet ik zeggen, maar ik pas in iedergeval weer al mijn broeken. Ik vond het na mijn bevalling ook verschrikkelijk en wat je zegt...ik voelde me ook net een uitgelubberde walvis. Dat je er wat moois voor terug krijgt is idd een dooddoener, je zult moeten leren leven met een lichaam die er nooit meer zo uit zal zien als eerst. Maar het wordt echt beter, ik ging ook pas na 4 maanden afvallen (vanzelf zonder iets er voor te doen), dus geef het wat tijd. En je buik trekt echt bij. De verloskundige zei tegen mij dat je het zeker 1,5 jaar moet geven, dan is het al veel strakker. En vergeet al die hormonen niet die nu in alle hefigheid door je lichaam gieren Daar voel je je ook ellendiger van! Mijn vriend zegt ook heel vaak dat hij mij nog steeds prachtig vindt. Nog extra, omdat ons zoontje in mijn buik gewoond heeft. Eerst kon ik hier niets mee, maar nu ik al wat meer gewend ben met mijn 'nieuwe' lichaam, voel ik mij voor mijn vriend ook weer oke.
Kan wel zeggen maak je niet druk maar heb er zelf ook last van, kan wel zeggen dat het minder wordt...de schaamte althans. De eerste weken kleedde ik me ook niet om bij m'n man en moest het licht uit toen ik het eindelijk aandurfde intiem te zijn Ik kleed me nu wel om in z'n aanwezigheid en het licht mag ook weer aanblijven maar als ik m'n bestelling van bv de wehkamp binnen krijg en ik moet alles terugsturen omdat niks staat of past wil ik ook nog wel gefrustreerd raken...ondanks dat we heus wel weten dat die strakke lichamen de uitzonderingen zijn
bedankt voor alle lieve woorden! Het is gewoon heel frustrerend... ik ben wel weer aan het sporten, ik heb afgelopen woensdag nog een afspraak bij de fysio gehad en zij gaf groen licht. Ik mag natuurlijk nog niet alles, ik mag alleen nog maar op de crosstrainer, wandelen en fietsen (niet spinnen)... ik ben deze week dus alweer 3 keer naar de sportschool geweest, maar als ik op de weegschaal ga staan is er niks af... en dat is gewoon heel frustrerend... mijn vriendinnen willen binnenkort een keertje naar de sanadome, lekker ons laten verwennen... maar dan moet ik in badkleding... ik had al na de bevalling van mijn dochter een trankini gekocht (een bikini kon echt niet meer) maar ik zie het ook nog niet zitten om in het "openbaar" in mijn trankini te lopen... Ik moet ook toegeven dat ik heel weinig slaap de laatste weken. Mijn zoontje doet het heel erg goed, hij komt één keer op een nacht zo rond half 4 maar op de één of andere vage rede is mijn dochter al de hele week om 5 uur wakker!!! Mijn man doet heel vaak de laatste fles dus ik ga vroeg naar bed maar om half 4 begint mijn dag (gaap). Eerst mijn zoontje de fles geven en dan nog heel even naar bed maar om 5 uur is dus mijn dochter van 2 wakker. Ze sliep eerst tot 7 uur/ half 8... Slaapgebrek zal ook wel meespelen met het niet goed in mijn vel zitten...
Dat speelt zeker mee! Ik heb ook een trankini gekocht trouwens, een bikini zie ik ook nog echt niet zitten. Na 6 maanden ben ik trouwens weer naar de sauna gegaan, had ik ook eerst echt niet gedacht dat ik het zo snel al weer zou 'durven'. Maar als je goed om je heen kijkt in de sauna, zie ik zoveel mensen die zichtbaar zwanger zijn geweest en er net zo uitzien als ik. Daar let je al je nog geen kind hebt helemaal niet op, maar nu herken ik de 'kenmerken' natuurlijk. En dat gewicht gaat er echt wel af...je bent heel goed bezig zo te lezen.
och meissie ik herken je verhaal zo goed!! maar hallo je bent net 6 weken geleden bevallen, die meiden die vrij snel alweer hun oude kleding passen die hebben echt geluk, dat is een uitzondering, toen ik net bevallen was was er een topic hoe je buik eruit zag na de bevalling, en natuurlijk stonden er alleen fotos van meiden met hun strakke buik!!! daar werd ik heel erg verdrietig van waarom had ik dan zon blubber? ik werd heel erg onzeker en durfde ook niet bloot voor mijn man te staan. (vind het soms nog lastig..) het komt goed, je zit nog vol hormonen, en slaapgebrek doet ook erg veel. Geef het de tijd. en weet dat je echt niet de enige bent!
ik heb geen tips (hier zon stom wijf die al snel zelfs lichter was ) Maar ik wil wel zeggen dat je TROTS mag zijn op je prachtige moederlijf!
Nou meid, ik voel met je mee want ik had gisteren ff een jankmoment bij mn kerel. Ondanks dat ik wel terug op mijn oude gewicht ben is mijn buik echt niet meer zoals voorheen hoor. Nu 5 weken na de bevalling voelt het voor mij nog als een onbekend lichaamsdeel wat er toevallig aan vast zit. Het is NIET strak en NIET onblubberig. Gisteren dus ff een dipje daardoor en guess what? Mijn kerel zei dat het hem geen donder uitmaakt en nog steeds van me houdt en me mooi vindt. En ik weet zeker dat jouw vent er net zo over denkt Mannen zijn niet achterlijk, ze weten heus wel dat het tijd kost om weer in vorm te komen na zo'n bevalling. Trouwens, hier komt geen dooddoener maar iets wat erop lijkt, wees trots op je prestatie EN hou in je achterhoofd dat er zoveel meer vrouwen zijn zoals jij dan vrouwen die strak in het vel zaten 3 dagen na de bevalling!
straks lekker wandelen met je kindjes en langzaam weer wat kilootjes kwijtraken, dat kan echt nog niet zo snel! De meiden die na 2 weken alweer strak in het vel zitten zijn natuurlijk veel minder kilo´s aangekomen dan jij. Ik zit nu ook al op 20 extra kilo´s in vergelijking met hiervoor en ik geef mijzelf een jaar om weer daar te komen waar ik eerst was. Je man is vast enorm trots op de prestaties die je hebt geleverd! Je moet gewoon even wennen aan je lijf nu, en misschien je man ook wel, maar daar is niks mis mee. Hij houd toch van je?? Niet zoveel zorgen maken, komt allemaal goed!
Ik snap helemaal wat je bedoelt. Helaas komen de meeste vrouwenlichamen niet ongeschonden uit de zwangerschaps"strijd". Maar geef het de tijd. Je bent pas 6 weken geleden bevallen, je bent echt nog herstellende van je topprestaties (ja, meervoud -> zwanger zijn én bevallen!). Mijn zoontje is nu bijna 9 maanden en sinds vorige week ben ik mijn laatste zwangerschapskilo's kwijt. Sinds kort kan ik eigenlijk pas accepteren dat mijn lichaam gewoon nooit meer gaat worden zoals het voor mijn 1e zwangerschap was. Ik ben er heel lang best verdrietig om geweest; ik heb wat striemen op mijn buik, mijn borsten zijn gekrompen en ik heb een zacht en klein beetje een flubberbuikje overgehouden. Maar meid echt hoor, met 6 weken belandde ik ook zowat in een depressie als ik mezelf naakt in de spiegel zag. Dat acceptatieproces heeft ook tijd nodig. Geef het dat ook! KNUF!!!
Ik heb vanmorgen op de weegschaal gestaan en er is 1 kilo af!!! Yoehoee!!! Ik heb nog een lange weg te gaan maar er is eindelijk na 7 weken iets af! Er moeten er nu nog 9 af maar goed, het gaat de goede kant op. Het is wel hard werken en het gaat echt niet vanzelf. Ik heb mezelf een best streng dieet gegeven en ik ben weer 3 keer in de week op de sportschool. Het is een hele strijd! Maar ja het is niet anders.... ik ga zo maar eens bij de wehkamp kijken of ze ook corrigerende badpakken/trankinies hebben.