Mijn dochtertje is straks 10 maanden en heeft nog geen tandjes... Bovenin heeft ze twee puntjes zitten bij de hoektanden, maar er is nog niks te zien en in het midden al helemaal niet! Vandaag vroeg iemand hoeveel tandjes ze al had... eh geen? Is dit normaal? Zou ze uberhaupt wel tanden krijgen?
Dochterlief begon ook met 10 maanden, daarna pas weer met 14 maanden. En nu een jaar later hoeft ze nog maar 2 hoektanden (al onderweg) en 4 kiezen, komt goed !
Komt vanzelf. Mijn dochter had ook pas laat haar eerste tandjes, zo rond 11 maanden, maar toen kwamen er wel meteen twee onder tandjes. Daarna heeft het weer heel lang geduurd voordat er meer tandjes verschenen en toen ze ruim twee was had ze pas haar gebit kompleet. Was ook bezorgt en heb het de kinderarts nog gevraagd maar deze zei dat er nog nooit iemand zonder tanden was gebleven
Hier ook eerste 2 pas met ruim 10 maanden, met 12 de 2 bovenste en nu komt er met 14mnd een snij tand door.. Dus zegt niets hoor! Blijven ze lang baby look houden haha..
Mijn dochter is nu 15,5 maand en heeft 6 tandjes, zie nu wel weer een puntje. Ik heb weleens gehoord dat hoe langer het duurt voordat de tandjes doorkomen des te sterker het gebit is.
Oudste nu 2,5 eerste tandje na 1e verjaardag Moet nog steeds laatste kiezen Jongste nu 10 mnd .. Tandeloos wel al met blagen last maar niks zet door
mijn zoontje kreeg z'n eerste tandje met 11 maanden, dat waren er trouwens wel gelijk 2.. en nu zijn de bovenste 2 vorige week doorgekomen... dus hij 's ook niet zo snel..
Hier bij de oudste de eerste tandjes met 14(!) maanden. En ook nog eens niet in de standaard volgorde. Nu (2 jaar en 9 maanden) heeft hij alles op de laatste 4 kiesjes na. De jongste is nu 9 maanden en heeft nog niets. Ik maak me er dus geen zorgen meer over, gaat waarschijnlijk nog wel even duurder. En inderdaad, hoe langer het duurt hoe sterker de tanden vaak zijn. Tegenhanger is dat ze zeggen dat hoe later hoe meer pijn het kindje heeft omdat het tandvlees steeds harder wordt. Wij hebben daar bij de oudste nauwelijks iets van gemerkt.
Dit heb ik nagevraagd bij mijn tandarts en die zegt dat het helemaal niet waar is en niet uitmaakt wanneer ze doorkomen. De tanden zitten er al voor de geboorte en zijn al kant en klaar. Wel heeft antibiotica invloed op de tanden. En de tanden kunnen daarvan geel worden.
Wees blij dat ze nog niet heeft gekregen. Hier is nu net tand nr 5 door en 6 bijna en hij heeft er behoorlijk last van. De afgelopen 2 maanden constant last ervan dat arme mannetje....Pfaff hoop dat hij er na deze weer ff klaar mee is....
Hier ook nog niks. Vanaf 6 maanden wel "tandjessymptomen" maar de tand blijft uit. Mijn man was ook laat. Het schijnt genetisch bepaalt te zijn, ze volgen een van de ouders.
Geen zorgen, dat komt echt vanzelf! Mijn dochter heeft nu 4 tanden (2 boven en 2 onder), in relatief korte tijd. Haar eerste tandje kreeg ze met 6 maanden, de 2e een paar weken daarna, toen 2,5 maand 'rust', toen 1 boventand en 2 weken later de 2e, tot nu. Het is nu eindelijk rustig. Herkennen jullie dat de twee boventandjes enorm uit elkaar staan, itt de twee ondertandjes?
Fjieuwwww ... Ben ik blij dat ik niet de enigste ben of ja mijn dochter Hihi Overal om me heen hoor ik met 6 mnd of met 8 .. Onze dochter bijna 10 en nog steeds niets...
Blij om te horen dat ze niet de enige is Dan zal het wel goed komen, ik zie alleen overal om me heen van die kindjes met van die hazetandjes haha. Heb al heel vaak gedacht dat ze door zouden komen dan was ze wat huilerig en een heel rood wangetje, maar goed het echte werk krijgen we dus nog. We wachten rustig af!