Ik heb een blaasontsteking, de eerste keer in mijn leven, nou feest hoor. Ik slik sinds vrijdag AB, maar de pijn wordt tot nu toe alleen maar erger, vooral 's nachts wordt ik wakker van de pijn en harde buiken. Wanneer gaat de kuur werken?
Ik denk dat het ook ligt aan hoe degeen op de ab reageert. Ik ben persoonlijk zon snelle reageerder, toen ik blaasontsteking had was de pijn binnen 6 uur al aanzienelijk minder. Dt was ook het geval toen ik een keer heftige keelonsteking had. Veel beterschap meis!
Kan daar aan liggen en ook hoe erg je ontsteking is denk ik, tis iig niet raar, het werkt wel hoor de kuur, het is alleen ff vervelend maar ff doorzetten meid!
hoi loeki als de pijn dinsdag nog niet over is,zou ik weer even de dokter bellen misschien kan hij je dan wat zwaardere geven. ik heb zelf al wel 15x blaasontsteking gehad..maar meestal is de pijn dan na 2 dagen wel weg! succes meid!
Ik had het 2 weken geleden, omdat ik knettergek werd van de pijn (ik zat echt te janken bij de huisarts), heb ik gelijk gevraagd hoe snel het zou werken, de 2e innamedag zou het moeten werken zei ze toen tegen mij. Dit was bij mij ook zo, sterker nog de 4e dag waren alle klachten weg, natuurlijk wel de kuur afmaken...3 dagen na de laatste tablet moest ik me urine opnieuw laten nakijken of de blaasontsteking echt weg was. Trouwens, voor mij was het ook voor het eerst van me leven dat ik blaasontsteking had en bij mij heeft de huisarts omdat ik zwanger ben me gevraagd direct nog wat urine in te leveren, dit is op kweek gezet, dit was om te kijken of ik drager was van de streptokok-b. (Dat schijnt alleen in de urine te ontdekken als je blaasontsteking heb!?), ik had er ook nog nooit van gehoord en ben dan al zwanger van me 4e! Hoe dan ook, ik ben gaan drager, vond ik toch wel fijn om te weten. Nou vraag ik me wel af of en wanneer ze die kweek nou wel of niet doen? Heel veel succes en ik hoop dat je snel opknapt! Gr. Cellie.
Bij mij kwamen ze er pas bij de kweek achter dat ik een blaasontsteking had en toen was het nog niet 100% zeker, maar toch een kuur gekregen, nu de klachten niet minder worden begin ik aan de diagnose te twijfelen. Ik hoop echt dat het vannacht en morgen minder word.
Heb je het echt over op kweek zetten (dat duurt bijna een week), of bedoel je een 'gewone' urinetest? Gr. Cellie. PS: Wat ik ook nog had....nadat de kuur op was...kreeg ik een branderig/jeuk/rood gevoel van onder.....dat bleek dus een nadeel van antibiotica; het doodt ook de goede bacteriën waardoor 'de schimmel' ze kansen waarneemt....dus had ik dat weer te pakken. Nou was dat velen malen minder erg, maar wel superirritant! Én zwanger én antibiotica is een dubbele kans op een schimmelinfectie. Maar een simpel zalfje doet daarbij wonderen en het is over! Dus wees gewaarschuwd!
Misschien stom vraagje, maar hebben jullie ook bloedverlies gehad door de blaasontsteking? Had ergens gelezen dat dat kon. Heb nl. bloedverlies gehad en heb pijn bij het plassen, dus waarschijnlijk een blaasontsteking... Maak me een beetje zorgen, ben 6 weken zwanger...
Ik hoorde van een vriendin dat dat zeker kon, ik had dat niet. Ik zou morgen met een potje urine naar de huisarts gaan, weet je het zeker! Succes!
bloed bij de urine is komt heel vaak voor hoor,ik heb het zelf altijd meteen. maar je moet dan wel snel ermee naar de dokter gaan,want anders heb je kans op nierbekkenonsteking,als je blaasonsteking hebt is je urine ook heel erg geel en t kan heel sterk ruiken. maar ik zou je niet druk gaan maken dat er iets anders aan de hand is hoor,morgenvroeg even een beetje ochtendurine in een flesje doen en naar de dokter brengen. succes
Ik had geen bloed bij mijn urine, maar echt ong. 2 dgn. bloedverlies.... Het is nu gestopt sinds gistermorgen. Morgen ga ik de vk bellen of ik een echo kan krijgen om te kijken of het allemaal nog goed zit, ben nl. echt bang dat ik een mk heb gehad. Beetje verwarrend verhaal van mij, als ik het zo teruglees...
bij mij op het werk hebben de mensen ook vaak een blaasontsteking en zie idd vaak dat het in het begin erger wordt en later steeds beter gaat. beterschap!
Ik heb de dokter maar weer gebeld, want gisteravond was de pijn zo hevig dat ik toch maar paracetamol ben gaan slikken om het een beetje vol te houden. Wordt straks teruggebeld, want waarschijnlijk slaan de medicijnen niet goed aan.
Urnie is weer schoon, maar de buikpijn is er nog steeds. Dus morgen weer naar de HA voor verder onderzoek.
Ik heb wéér blaasontsteking, nog pijnlijker als de vorige keer (2 wkn geleden), helaas weer een kuurtje! Gisteren was er niks aan de hand en vanmorgen zat ik echt te stuiteren van de pijn! Jij ook veel succes met je vervolgonderzoek! Gr. Cellie.
Nou ik blijk iig geen blaasonsteking te hebben. Ik heb een peesirritatie in mijn bekken en daar komt het dus vandaan. Ik krijg nu fysiotherapie en moest ook asap met zwangerschapsgym beginnen, nu heb ik dat al geregeld, dus dat was in orde. Fysio belt mij vandaag of morgen voor een afspraak. Verder was full-time blijven werken niet verstandig en moet ik terug naar 1/2 dagen.