andere levensstijl na beslissing dat je zwanger wilt worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door -, 11 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Weer een vraagje van mij, de eeuwige denker!

Okee, het besluit is genomen...we gaan proberen zwanger te worden.
    Dus zoeken we op internet alle info op die maar te maken heeft met het zwanger worden en wat lezen we daar?
    Vermijd zoveel mogelijk stress.

Dat vind ik nou een mooie zin maar wat kan ik er mee?

Ik probeer zoveel mogelijk stress te vermijden maar soms verkeer je toch gewoon in een situatie waarin de stressballen door je keel gieren en waar je toch gewoon doorheen moet?

Ik probeer zo gezond mogelijk te leven nu ik zwanger probeer te worden maar dat lukt niet altijd en dan maak ik me meteen zorgen of ik het allemaal wel goed aanpak.
    En omdat ik me zorgen maak, pak ik maar weer een sigaret en voel me dan weer schuldig omdat ik me had voorgenomen te stoppen voordat ik zwanger raak.

Herkennen jullie dit?
    Zijn julie anders gaan leven nu je eenmaal hebt besloten om zwanger te worden? En is die nieuwe levensstijl makkelijk vol te houden?

Ik ben zo benieuwd naar jullie reacties.

Aoife

2. Niet meer actief

Hmm, ik ben niet anders gaan leven dan toen ik de pil nog nam. Maar nu moet ik zeggen dat ik zowiezo niet echt een ongezonde levensstijl heb, op het roken na, maar het einde daarvan is in zicht.
    Ja of toch, ik drink nu minder cola en meer water. Ik persoonlijk ben van mening dat je je levensstijl niet ineens drastisch moet gaan omgooien, omdat, lijkt me, dat ook weer een hoop stress meebrengt.

3. jackie

jackie Fanatiek lid

10 aug 2006
    1.430
    0
    0
    hoi hoi

toen ik stopte met de pil in februari ben ik gestopt met roken en drinken.
    nu ben ik net terug van vakantie en heb er toch wel even lekker op los gerookt en gedronken.

Had dus wel me levensstijl aangepast maar ja ik heb toch ook nog een leven????!!!! :(
    nu gaat het normale leven weer verder en rook ik niet meer en heel afentoe en wijntje kan toch geen kwaad??!!
    Het is natuurlijk wel ieders persoonlijke keuze

jackie

4. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ik heb het zelf niet echt gedaan, omdat je gewoon nooit weet hoe lang het duurt voordat je zwanger wordt en het leven moet wel leuk blijven tot die tijd, want daarna moet je namelijk al een heleboel "laten" :). Da's niet erg want het is voor het goede doel! Maar je moet natuurlijk doen wat je hart je ingeeft. Ik heb op een gegevn moment wel telkens na mijn eisprong wat rustiger aan gedaan met alcohol en sigaretten.

5. Niet meer actief

Hee Unicorn!

Dat heb ik nou wel he?
    Ik heb eigenlijk altijd nogal slecht geleefd...veel roken, drinken, uitgaan, werkstress, privéstress...het is zo'n beetje mijn levensstijl.

Tot ik mijn vriend ontmoette en mijn leventje al heel anders werd.
    Ik bedoel, ik ga nog wel op stap en zo en ik rook en drink nog wel, maar toch al veel minder en daar moest ik ook aan wennen.

Nu we eenmaal hebben besloten om samen een kindje te willen, vind ik wel dat we allebei verantwoordelijk zijn voor een juiste levensstijl. Niet alleen voor ons zelf maar zeer zeker ook voor dat kleine toekomstige babietje.

Misschien wil ik het allemaal wel te goed doen?

6. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    meid probeer gewoon te leven zoals je altijd al deed, het enige wat je kunt doen is zorgen dat je goed, gevariëerd eet, niet teveel drinkt - rookt etc...alles met mate...probeer niet door te draaien bij het "gezond willen leven"want dat brengt ook weer stress e.d met zich mee...

heel veel succes met zwanger worden meid :D

7. Niet meer actief

Helemaal mee eens, Smoekie!
    Laat alles zijn beloop een beetje, maar let gewoon een beetje meer op.
    Ik ben ook een stresskip hoor, Aoife, dat zit bij ons in de genen, maar heb toch een gezond kereltje rondlopen hier, dus alles kan ;)

8. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Nou ik herken het echt wel dat je probeert je leven anders te leiden, maar wel met de essentie zoals je het zelf het porettigst vindt.

Ik ben een feestbeest, als ik uitga drink ik en rookte soms ook een jointje. Met de wetenschap dat we er nu echt voor gaan hebben we een afscheidsavondje gehouden qua uitgaan. Want manlief doet ook mee met de wat gezondere levensstijl. Ik wil er zelf niet achter komen wat voor gevolgen het heeft als je wel doorgaat met een dergelijke levensstijl.

De een leidt al een relatief gezond leven en de ander zal zich toch echt bewust moeten worden van de gevaren. Maar zoals iemand al schreef leef zoals je normaal gewend was alleen wees je bewust.

Ik ervaar het wel als moeilijk hoor, ik was een paar maanden geleden gestopt met roken, ben na twee maanden weer begonnen, ben nog niet zwanger maar wil eigenlijk zo snel mogelijk weer stoppen. Het kost moeite, maar een vriendin van me heeft de hele zwangerschap gerookt en gedronken maar haar tweeling is te klein en loopt wat achter. en dat wil ik dus in geen geval!

Makkelijk zal het nooit zijn om je leven om te gooien.

succes ermee!

9. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hey meiden, ik herken dit ook.

Vandaag officieel besloten op te stoppen met de pil en ervoor te gaan. Ik eet redelijk gezond, probeer veel water te drinken, ga eigenlijk nooit uit en alcohol hoeft voor mij ook niet, de keren dat ik drink zijn op 1 hand te tellen in een jaar. hihi ik ben altijd de bob ;)

Maar ja, het roken. Ik rook een pakje per dag en vriendlief ook. We hebben besloten om samen te stoppen maar zoals al gezegd is, wie weet duurt het heel lang voor je al zoveel dingen moet laten. Ik vind het erg moeilijk om nu al te gaan stoppen (alleen het idee al..aarrrghhh)....

Succes allemaal met gezond leven! Ik hoop dat het mij ook gaat lukken..

Liefs
    Manuela

10. Chrizzzy

Chrizzzy Bekend lid

31 okt 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb niet heel veel veranderd toen ik besloot met de pil te stoppen... wel at ik wat onregelmatig en eenzijdig en sportte niet... ben gevarieerder en geregelder gaan eten en met de komst van een sportschool op 2 minuten lopen van mijn huis in januari, wat meer gaan bewegen....

Chrizzzy

11. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Hoihoi!

Tja denk dat het wel een vraag is waar menig van ons zich mee bezig houdt.

Ik ben anders gaan eten, ben vitamine pillen gaan slikken/foliumzuur en visolie capsules.

Verder let ik de laatste 2 weken ( die na de eisprong) op wat ik drink en let ik ook nog meer op het roken, eet ik een stukkie fruit extra en neem voldoende rust.

Ik heb mijn algehele bloedbeeld laten prikken om ervan verzekerd te zijn dat alles goed is en zo niet, dat er wat aan gedaan kan worden.

Natuurlijk is het onverstandig om als je zwanger blijkt stug door te zuipen en erg veel te roken, maar goed dat is zowieso niet verstandig!

Ik ben een vernuft rookster en koffie zuipster maar probeer zeker op het roken te letten.

Ik hoop ook zover te minderen dat als ik strakkies een posi test in hanhden heb dat ik kan stoppen.

Gisteren bijvoorbeeld heb ik er 13 gerookt ipv de normale 30/35 die ik zeker op een dag rook...

het is een begin!

12. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Ik let nu wel meer op dingetjes...
    Eet wel veel gezonder maar ALS ik eens uit ga (stappen, lekker uiteten of op bezoek bij kennissen) neem ik gewoon een borreltje en een sigaretje...Ik ben ook geen kettingroker ofzo maar goed ik rook....
    Wel is alles minder geworden, maar over het algemeen leef ik gewoon als eerst alleen sommige zaken doe ik met mate....
    Ik ben sowieso geen koffie of cola leut, wel sapjes en water...maar zodra ik het vermoeden heb dat het wel es raak zou zijn pas ik het allemaal nog ff extra aan. Maar goed...
    Iedereen bereid zich op een andere manier voor op een toekomstige zwangerschap en nu maar hopen dat het deze maand een vruchtbare maand voor ons wordt ;) (want daar begint het op de NOD augustus forum toch wel een beetje op te lijken)

Greetz Silla

13. wendyp

wendyp Niet meer actief

mwah niet echt anders gaan leven....

Uhmm ok helemaal niet anders...

Heb een superstress leven. ben rij-instructeur
    Ben al stresserig als er een scheet dwars zit ;)

Eet nog steeds gewoon rauw vlees, brie, boursin. kan niet gekker. Alcohol nog steeds. Rij nog steeds motor (racer, nog steeds hard rijden:)) ik maak nog steeds de kattenbak schoon en verschoon de knijnenhokken. hmm wat allemaal nog meer?

Nog meer om op te noemen

14. wendyp

wendyp Niet meer actief

owjah.. ben wel met foliumzuur bezig... slik al een aantal weken

15. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hey Wendy, wat leuk!

Ik rijd ook motor... nou ja, de mijne is ff stuk, maar afgezien daarvan ;)

Zijn jullie ook bezig voor de eerste??

Liefs
    Manuela (Honda CBR 600 F)

16. wendyp

wendyp Niet meer actief

jup jup, zijn net terug van de vakantie naar italie op de motor warrum!!

Heb een kawa zx6 ninja

17. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Oh super, Ninja's zijn ook erg leuk!!

Wij gaan helaas niet op vakantie dit jaar... We krijgen binnenkort de sleutel van ons nieuwe huis, lekker veel ruimte voor de baby die we hopelijk mogen krijgen. Dus dat is ook een erg prettig vooruitzicht!

Zit jij trouwens ook op MF??

Liefs
    Manuela

18. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Sorry dames, we gingen even off-topic...

Wendy en ik kletsen elders verder over de motoren ;)

19. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik ben begonnen met foliumzuur, (probeer) gezonder te eten, houdt er rekening mee met drinken, vriendje maakt alvast de kattenbank schoon, ga niet naar de sauna na mijn ei enz enz.
    Houdt er best al wel rekening mee, wil mijn kindje gewoon het allerbeste meegeven, is voor het goede doel denk ik dan maar.

20. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :) Sinds dat wij er samen voor kozen om 'ervoor' te gaan ben ik gestopt met drinken, roken en hasj gebruiken. ;) Ook denk ik er om dat ik niet meer zoveel cola drink. T snoepen dat kan ik nog niet echt laten, maar ik vind zelf dat ik t netjes doe. Nadeel is wel dat als ik bij mn vriendin op visite ga, zíj wel n joint rookt! Maar ja, ze weet ook nog niet dat ik zwanger ben. Ik heb besloten niet meer naar haar toe te gaan voordat we t vertellen. Als ze weet dat ik zwanger ben, rookt ze niet meer in mijn bijzijn.

Deel Deze Pagina