Misschien een wat vreemde titel maar vandaag is ons zoontje van de trap gevallen. Zo'n trapje die je gebruikt met klussen. Mijn man was in een andere slaapkamer en ons zoontje is er op geklommen en er vanaf gevallen. Helaas heeft ons ventje zijn enkel op 2 plaatsen gebroken en zit nu in het gips, gelukkig is hij wel thuis. Vorig jaar heeft hij 4 weken in het ziekenhuis gelegen met een bovenbeenbreuk. Hij was toen uitgegleden over een slang die in het zwembad lag. Nu is er vanuit het ziekenhuis aangegeven dat ze wel een melding moeten doen bij het AMK, omdat het de 2e keer is in 1 jaar tijd. Nu vind ik dit uiteraard een goede zaak dat ze dit doen. Weet iemand wat wij kunnen verwachten, we weten alleen dat we binnen 2 weken worden gebeld. Baal er enorm van ondanks dat we niks te verbergen hebben. Is er iemand hier die het zelfde heeft meegemaakt, of die weet wat er nu gaat gebeuren? Bedankt
He bah, wat vervelend. Een goede zaak dat ze melding maken, maar jij zit er mooi mee. Volgens mij word je eerst gebeld of je krijgt een brief. Daarna komen ze langs voor een afspraak.... Misschien zelf even op de website van AMK neuzen? Daar staat meer info. Sterkte met jullie kereltje en deze vervelende situatie!!
Ja aan de ene kant goed dat ze het doen, aan de andere kant vervelend voor jullie. Ik zou ook even op de site van AMK kijken, daar zal wel meer informatie staan. Sterkte!
Jeetje wat ontzettend balen. Heel veel sterkte en beterschap gewenst Mijn nichtje had hetzelfde meegemaakt Haar zoontje van destijds 3 was gevallen onder een hangtafel en had zijn 2 benen gebroken. Toen had het ziekenhuis het AMK ingeschakeld omdat ze het dubieus vonden hoe zijn benen waren gebroken Het AMK is toen langs geweest bij mijn nichtje en daar binnen gepraat en een hoop vragen gesteld, maar verder niks meer van gehoord nadat voor het amk duidelijk was dat alles oké was
@Smile en Daro bedankt voor de tips, zal inderdaad eens lezen op hun website. @Daantje, wat sneu voor haar zoontje. Beide benen gebroken. En wat fijn dat ze verder niks meer hebben gehoord na dat gesprek. Ben er ook zeker een voorstander van om een melding te maken, maar toch word je ergens een beetje zenuwachtig ondanks dat je weet je hier niks aan kan doen. Tja niet goed opgelet, en dan zit een ongeluk in een klein hoekje. Van het zwembad konden we helemaal niks aan doen, was nalatigheid van hun kant.
Wil je zoontje even beterschap wensen. Idd goed dat het gedaan word maar hopelijk zijn jullie er snel weer vanaf, nooit leuk zoiets natuurlijk. Sterkte ermee!
vriendin van mij heeft ook door een breuk bezoek gehad. ze vroegen vanalles en wilde kijken hoe hij precies is gevallen. dossier is toen gesloten. gr brenda
Op zich is het misschien wel goed dat ze zulke dingen checken, maar daarintegen is het ook wel raar lijkt me. Geen ervaringen mee, maar suc6 met je kleintje
Waarschijnlijk worden jullie gebeld om een afspraak te maken. Dan komt er iemand bij jullie thuis om te praten. Je hebt niks te verbergen dus is het na dat gesprek klaar, als het AMK inschat dat alles ok is. Je krijgt dan nog een brief/verslag en that's it.
Tegenwoordig worden snel meldingen gemaakt,ik schrik er echt van hoe veel meldingen gemaakt worden. Ik hoor het ook steeds meer om me heen,en vaak echt meldingen die zo onnodig zijn. Opzich goed dat ze melding maken in het ziekenhuis maar ik vind dat ze het pas moeten doen eigenlijk wanneer er echte grote twijfel is aan de zorg voor het kind door de ouders. Maar het is bij jullie gewoon domme pech,het kan iedereen overkomen. Ik heb bv vroeger thuis door mijn vader veel klappen gehad en belande ook geregeld in het ziekenhuis,maar daar deden ze er niks mee. Dat is al lang geleden maar je merkt gewoon dat ze nu veel en veel sneller om dingen een melding maken. Maar je hebt niks te verbergen dus ze zullen bij het gesprek gauw genoeg zien dat je het goed voor hebt met de kinderen en dan sluiten ze het dossier gewoon weer. Sterkte en beterschap voor je zoontje!
nou dan is het maar goed dan hun niet actief waren toen ik klein was... ik was een echte brokkenpiloot. heb zowat alles al gebroken en alle dokters kende me bij naam... Ik was gewoon lomp hahaha. Hopelijk is Justin wat meer zijn papa heeft nooit wat gebroken. Ik wens jullie veel succes. Lijkt me niet echt fijn moet ik zeggen..
Bedankt voor alle reacties. Ik moet wel zeggen dat ik het aan de ene kant vreemd vind dat ze een melding maken. Vorig jaar is ons zoontje eerst op de spoedeisende hulp beland na de val in het zwembad. Hij had een scheurtje in zijn bovenbeen. Hij kreeg gips en hij werd niet opgenomen. Dit gips zat veel te hoog, want de breuk zat ook veel te hoog. Het einde van het gips ruste echt op zijn breuk, dag erna is het gips er af gehaald en werd er gemeld dat hij het zelf wel regelt qua pijn en dat hij geen gips kreeg. Raar natuurlijk een kind van 2 jaar die het zelf wel regelt ( werd gezegd als je hem niet laat vallen komt het wel goed). Hij heeft de 1e nacht zonder gips alleen maar gehuild en geschokt van de pijn. Bleek dus dat dat scheurtje een complete breuk was geworden. Ziekenhuis heeft toen toegegeven dat hij absoluut niet naar huis had moetne gaan na de 1e keer spoedeisende hulp. Hij had direct in tractie moeten hangen. Dan heb ik vanmiddag ook nog gezegd dat het verder kapot is gegaan door een fout van hun. Toen zeiden ze ook niet zoveel verder. Dan gebeurd die fout dus wel maar maken ze wel een melding.
er wordt niet altijd wat gedaan met een melding. het kan dus ook zijn dat je helemaal niks hoort. maar sterkte. lijkt me heel ongemakkelijk en onprettig om te weten dat het amk is ingelicht terwijl er geen ' gekke dingen' aan de hand zijn. Ze hadden vroeger het amk wel elke dag op het dak van mijn ouders kunnen sturen zo vaak als ik onder de blauwe plekken zat, maarja ik stootte me gewoon overal aan.
Wat ik begrepen had van een vriendin is dat ze altijd melding moeten maken bij het AMK bij botbreuken onder een bepaalde leeftijd. Bij hun gebeurde dat zelfs al de eerste keer. Ze zijn er niet over gebeld en hebben er niks meer van gehoord, maar er is wel melding van gedaan. Ik vind het wel goed, want zo wordt er wel een dossier opgebouwd en kunnen ze het goed in de gaten houden als er te vaak iets gebeurt. En het is natuurlijk wel vervelend als je het AMK ineens op de stoep hebt staan om te controleren, maar aan de andere kant moet je maar denken dat ze het doen in het belang van het kind. En als er niks aan de hand is wordt het dossier ook meteen weer gesloten.
helaas hebben wij dit verleden jaar ook gehad' onze dochter had haar bovenbeen gebroken en heeft 2 weken in tractie gehangen en toen nog 4 weken gips ziekenhuis had ook melding gemaakt en wij hebben na ongeveer 2 maanden een huisbezoek gehad met een maatschappelijk werker en een arts ook hebben ze de huisarts cb en de school van onze oudste zoon gebeld na ongeveer een maand na het bezoek een brief gekregen dat het een ongeluk was(wat wij al wisten dus maakte me geen zorgen)en dat we konden bellen als we wilden dat het dossier vernietigd werd(anders wordt het 10 jaar bewaard) tevens een excuus brief van het ziekenhuis gehad maar dat het moet volgens protocol dus meis maak je niet druk veel sterkte voor je zoontje groetjes debby
Ligt aan de plaats van de breuk en de vorm van de breuk. Bepaalde breuken, met name heupjes/ bovenbeensbreuken komen veelal voor door kindermishandeling. Hierbij is een protocol dat het AMK wordt ingeschakeld. Maar dit ligt puur aan de manier waarop het gebroken is. Maar., zoals met alles geldt soms heb je gewoon dikke pech en een brokkenpiloot als kind!
mijn moeder heeft dat ook meerdere keren meegemaakt met mij. als kind zat ik ongeveer 7 keer per jaar in het gips. sommige jaren zelfs meer. omdat toen nog niet bekend was dat ik een handicap heb werd ook elke keer het amk ingeschakeld. dan kwamen ze thuis voor een gesprek
Vroeger was dit ook. Ik las dat iemand schreef dat dat niet zo was. Ik was vroeger (naja..en nu ook nog wel) erg onhandig. Toen ik in de grote vakantie binnen 1 week 2 keer bij de eerste hulp zat, werd er iemand van de kinderbescherming bijgehaald. Mijn ouders werden even meegenomen en toen heeft die mevrouw met mij een gesprekje gehad over wat er gebeurd was. Ik vond dat toen niet eens raar. Ik dacht meer dat het ook gewoon een dokter was. Mijn ouders vonden het ook niet erg of raar. Beter een kind teveel 'ondervragen' dan een te weinig!