Hallo allemaal, Ik ben nieuw op dit forum dus zal mij even kort "voorstellen" mijn vriend en ik zijn begin dit jaar begonnen met het echte werk. Mijn cyclus is vanaf dat moment al wat langer (gemiddeld 39 dagen) en onregelmatig geweest. Sinds 2 rondes was dit nu regelmatig op 39 dagen. Deze maand gebeurd er alleen iets vreemds en ik wordt daar nogal onzeker van. 1 nov ben ik voor het laatst ongesteld geweest en dit is nu dus 42 dagen. Sinds dag 14 doe ik voor de zekerheid al ovulatietesten. Voorgaande keren had ik op een gegeven moment een duidelijke streep. Deze keer (nog) niet, ik had deze week eigenlijk al ongesteld moeten worden maar dit gebeurd ook niet! Heb al een test gedaan maar die was vorige week negatief. Ik wordt er gek van en super onzeker. Zeker nu we gisteren een kerstkaart van vrienden kregen met een echofoto erop.. Het is hun zo gegund maar ik wordt er zp verdrietig van. Wat denken jullie? Afspraak maken bij de dokter of afwachten?
Heey, Als je onzeker bent kan het absoluut geen kwaad om even bij de HA langs te gaan je kan ook even een paar daagjes wachten en dan nog een testje doen. Bij een gemiddelde cyclus van 28 dagen zijn je vruchtbare dagen van dag 10 t/m 15 (en dan meestal op 14 de eisprong) ik weet niet hoe dat met een langere cyclus zit, maar misschien ben je te laat begonnen met je ovulatietestje?
Hoi thnx voor je reactie! Ik doe nu nogsteeds iedere dag een ovulatietestje, wil niet het risico lopen dat ik het nu mis. Ik denk niet dat ik te laat was met testen, want heb nog nooit een korte cyclus als 36 dagen gehad. En als ik dat nu wel gehad zou hebben had ik al ongesteld moeten worden. Hmm vind het lastig, miss toch maar een afspraak maken bij de ha. Thnx!
Ik heb zelf geen ervaring met zo'n lange cyclus, toen ik niet aan de pil was had ik altijd 28 dagen ik heb toen we zwanger wilden worden van E. altijd getempratuurt en geen ovu-test gebruikt. Dan gaat bij in je vruchtbare tijd je temp iets omlaag, en wanneer je een plakkertje hebt dan blijft hij ongeveer 0,2 graden hoger. Succes!
Hoi hoi, Ik heb zelf erg lange cycli gehad, van soms wel langer dan 100 dagen. Heel wisselend bij mij ook, de ene x 30 dagen de andere dus 100+. Meestal hoor je dat je pas na een jaar zelf proberen doorgestuurd word naar een fertiliteitsarts maar mijn ha begreep gelijk dat er iets niet in de haak was en stuurde me door. Bleek PCO te hebben, en slechts enkele keren ook een eisprong. Het kan heel goed zijn dat je nog geen eisprong hebt gehad, je cycli kunnen veranderen door bijvoorbeeld stress of voeding volgens sommigen. Er zit denk ik weinig anders op dan afwachten, of inderdaad je HA bellen. Zelf vond ik het wel heel fijn mijn temperatuur bij te houden. Toen ontdekte ik wel een eisprong in die ronde van 72 dagen, en dat stelde toch iets gerust. Met zulke onregelmatige cycli zou ik dit echter maar 1 ronde doen of 2 maximaal want het is best een belasting en het maakt dat je er een stuk meer mee bezig bent. Succes!