Hoelang blijft het vruchtje nog zitten?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Agaath, 6 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Agaath

Agaath Lid

28 dec 2008
    96
    0
    0
    Huisvrouw
    Veluwe
    Vandaag ben ik naar het ziekenhuis geweest voor een echo, maar het vruchtje leefde niet (meer). Nu mag ik thuis de miskraam afwachten, maar hoe lang kan dit duren?
    Of zijn er ook meiden bij wie het vruchtje uiteindelijk nog niet kwam en die daarna toch nog gecurreteerd zijn of medicijnen hebben gehad?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

2. Lola82

Lola82 Bekend lid

28 okt 2009
    852
    0
    0
    dag meid!

wat spijtig om te horen zeg.. had je zelf al een voorgevoel dat het niet goed zat? of ben je nog niet zo ver in je zwschp?

wat ik overal lees is dat het meestal binnen de paar dagen tot 1 week komt..

veel sterkte toegewenst!

dikke knuffel

lola

3. sonja17

sonja17 Actief lid

14 feb 2009
    155
    0
    0
    wat een vreselijk rotnieuws!
    Bij mij zat het al 3 weken dood in mijn buik, kwam er dus ook achter tijdens echo. Ik heb toen een week erna curretage gehad omdat het niet vanzelf kwam, en wou ook niet langer wachten... sterkte!

4. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    Wat vervelend nieuws zeg heel veel sterkte!!!

ik weet wat je doormaakt bij mij was op een maandag dat ik bloedverlies kreeg heel licht.
    Toen mocht ik een echo komen maken en hoorde dat het vruchtje gestopt was met groeien.
    en precies een week later was het vruchtje eindelijk vanzelf gekomen.
    de woensdag erna kreeg ik nog een keer een echo en alles was netjes weg.
    Hoop voor je dat het ook allemaal op de natuurlijke weg gaat!!

Heel veel sterkte!!

5. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    He wat verschrikkelijk voor je!

Ik heb in november een miskraam gehad. Althans half oktober wisten we dat het mis was en ik heb besloten om het af te wachten. Ik heb toen een week bruin/ oud bloed verloren, heel weinig want ik kon af met een inlegkruisje. Precies een week later begon ik hevig te bloeden en ben ik ook ons kindje verloren. Daarna nog zeker 2 weken gevloeid. Een week niet en daarna begon mn menstruatie weer.

Ik wil je heel veel sterkte wensen met dit verlies!

6. beerbaloe

beerbaloe Nieuw lid

5 jan 2010
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was t/m vandaag 5,5 week zwanger. Voelde me sinds maandag niet zwanger meer en vanmorgen verloor ik een beetje bloed. Rond 12.30 uur verloor ik (uit zichzelf) het vruchtzakje en nu vloei ik enorm. Bij mij is het dus uitzich zelf los gekomen. 18 januari voor de zekerheid een echo om te kijken of alles wel weg is.

Sterkte met je verlies

7. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    wij hadden de echo op een woensdag toen bleek dat het vruchtje ongeveer het weekend ervoor was gestopt met groeien. het is er zelf uitgekomen op zondag, dus gelukkig hoefden we niet lang te wachten. (ik had trouwens ook al een afspraak voor een curretage staan voor de maandag omdat mn vriend naar het buitenland moest, maar gelukkig is het vanzelf gekomen)

sterkte!

8. silly29

silly29 Actief lid

22 dec 2009
    272
    0
    0
    Hallo Agaath

Ik ben er afgelopen maandag achter gekomen dat het vruchtje gestopt is met groeien helaas. Met 6 weken en 3 dagen dit was op 24 december was alles nog goed en klopte het hartje nog van het vruchtje en het was 7,3 mm groot.
    Afgelopen maandag 4 januari moest ik terug voor een echo en bleek dat er geen hartslag meer was, en dat het waarschijnlijk 2 a 3 dagen na de goede echo is gestopt met groeien.
    Ik wacht ook tot het vanzelf loskomt maar tot op heden is er nog niets gebeurd helaas....18 januari heb ik weer een afspraak in het ziekenhuis bij de gyn maar nog niet voor een curretage.
    Ik hoop dat het nog voor die tijd loskomt maar ben er bang voor eerlijk gezegd.
    Groetjes silly

9. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

Het ligt er ook een beetje aan hoe lang je zwanger was.....bij mijn mk van 7 weken,duurde het een weekje ongeveer.Bij die van 6 weken,was het gewoon een hefitge menstruatie.Bij mijn mk van 8 weken ben ik met 9,5 gecurreteerd.Maar dat was ook omdat ik heel ziek was van de zwangerschap....op de ochtend van de curretage begon ik te vloeien.
    Ik hoop dat het allemaal snel doorzet voor je en heel veel sterkte met het verwerken.

10. Agaath

Agaath Lid

28 dec 2008
    96
    0
    0
    Huisvrouw
    Veluwe
    Dank jullie wel voor de reacties! Het is al mijn 2e miskraam, maar bij de 1e kwam het al los voordat ik wist dat het mis was. Ben nu bijna 7 weken, maar het is bij 6 weken gestopt volgens de verloskundige.
    Ik wil er ook niet te lang mee lopen, maar ik hoop wel dat het vanzelf komt!
    Jullie ook allemaal veel sterkte (want jullie hebben hetzelfde meegemaakt!)

Liefs

11. silly29

silly29 Actief lid

22 dec 2009
    272
    0
    0
    Hallo Agaath

Nee, ik wil er ook niet te lang mee lopen en hoop dan ook dat het een deze dagen nog vanzelf komt...
    anders heb ik zowieso de 18e een afspraak bij de gyn in het ziekenhuis, maar nog geen curretage gepland staan, maar als het de 18e nog niet is los gelaten neem ik aan dat ik wel snel een curretage krijg...
    Ik zou anders nu 8 weken en 2 dagen zijn.....maar het is dus gestopt met groeien met 6 weken en 5 dagen.
    Ik hoop voor jou dat het ook snel los laat, wij zitten dan dus nu samen af te wachten wanneer het los zou gaan laten.
    Groetjes Silly

12. Agaath

Agaath Lid

28 dec 2008
    96
    0
    0
    Huisvrouw
    Veluwe
    Hoi Silly,

Voel je al wat? :)
    Wil je (als er tussentijds nog niets gebeurd) eerst nog een echo laten maken de 18e? Want je blijft toch iets houden van 'misschien hebben ze het verkeerd' of heb jij dat niet?

Groetjes

13. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    HEY MEID,

hier hetzelfde, voelde me dinsdag niet meer zwanger, gisteren een streepje bruinverlies, en verder niks, geen buikpijn meer....moet maandag naar de gyn, als het dan nog niet los heeft gelaten vraag ik toch voor een curretage....maar denk dat ze dat uit zichzelf ook wel doet....

14. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    wat jammer voor je! En heel veel sterkte.

Ik heb zelf eind november een echo gehad waarop ook geen hartje te zien was. Ik zou toen 12 weken zijn maar waarschijnlijk is het al gestopt bij 6 weken. Liep er al dus 6 weken mee rond zonder bloedverlies of iets. Voelde me ook gewoon zwanger. Ik had ook zo iets van haal het er maar meteen uit maar omdat ik de echo op vrijdag had moest ik het weekend wachten voordat ik bij de gyn een afspraak kon maken.
    De dag na de echo is het vloeien begonnen en 4 dagen later is het vruchtje echt losgekomen (wat heftiger was dan ik had verwacht en waar de vk voor had gewaarschuwd).
    Bij de gyn ben ik dus niet meer geweest. Ik heb wel nog een echo gevraagd om te kijken of alles weg was. Dit was de dag nadat het vruchtje was losgekomen en dat was naar mijn idee eigenlijk te vroeg.
    Uiteindelijk is het vloeien na ruim 3 weken gestopt en was alles weg. Op naar de volgende ronde!

Heel veel sterkte en je moet doen waar jij je het beste bij voelt!

15. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    Allereerst sterkte aan iedereen!

De 1e keer duurde het bij mij ruim 4 weken voordat de miskraam op gang kwam. Gelukkig wist ik al die tijd niet dat het vruchtje dood was, maar achteraf konden we narekenen dat er ruim 4 wkn overheen waren gegaan. De tweede keer kwam ik er via een echo achter dat het vruchtje niet meer leefde. Toen werd ik ook naar huis gestuurd om af te wachten. Ik heb toen voet bij stuk gehouden en een curretage geeist (een kleine week later)! Reden hiervoor was dat mijn 1e miskraam erg pijnlijk was geweest en ik het totaal niet zag zitten om een beetje te gaan zitten afwachten.

16. silly29

silly29 Actief lid

22 dec 2009
    272
    0
    0
    Hallo Meiden

@Agaath, Voel jij al wat???? Ja, eigenlijk wil ik dat wel nog wel een echo (maar ik weet gewoon dat het niet goed meer zit) maar voor je eigen gevoel, ja dan wil ik nog wel een echo maar ik weet dus niet of ze dat nog wel gaan doen de 18e....
    Soms denk je dan wel eens, stel, ze hebben het wel verkeerd bekeken wat dan???En ik voel nog steeds niets!!!!

@Luukske, Dus jij wacht ook nog op dat het vanzelf loslaat, en wanneer ben je er achter gekomen dan dat het vruchtje/kindje niet meer leeft als ik vragen mag???
    En als het niet los laat wil je dan een curretage???

De rest van de dames hier, als je een curretage ondergaat, dan zitten daar toch ook nadelen aan of niet??
    Ik zit er wel aan te denken als het vruchtje vanzelf niet komt om dan wel een curretage te doen, want om elke keer met een dood vruchtje te lopen is ook niet echt leuk.
    Ik moet dus de 18e naar de gyn weer in het ziekenhuis en ik hoop dat het voor die tijd vanzelf is gekomen maar ben er erg bang voor!!!
    Ik loop straks al 2 weken met een dood vruchtje en er is nog niets los gekomen, we zijn er afgelopen maandag de 4e achter gekomen dat het vruchtje gestopt is met groeien jammer genoeg.

Graag jullie meningen
    Groetjes Silly
    ps..Agaath, heb je msn???

17. Helena8

Helena8 Niet meer actief

#17 Helena8, 7 jan 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 jan 2010
    Hallo meiden

Ik heb 2 weken een miskraam gehad.
    Ik bloede met een week of 7 ineens. Het was maar een klein beetje maar de vk wilde toch even een echo laten weten. Maar dat was allemaal goed, het kindje groeide goed en je zag een duidelijk hartje en een vruchtzakje. Maar toch had ik niet het gevoel dat ik zwanger was.

2 weken later begon ik weer te bloeden en het werdt erger, ik wist gewoon dat het niet goed ging en met een inwendige echo bleek het kindje al 2 weken te zijn overleden dus een paar dagen na mijn eerste echo. Toen ik het eenmaal wist wilde ik het meteen eruit hebben dus heb medicatie gehad en dezelfde nacht kwam het er zonder pijn uit. En nu ben ik helemaal schoon. hopelijk laat de miskraam bij jullie niet lang op zich wachten

sterkte meiden

18. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    Bij een curretage kan er schade ontstaan aan de baarmoedermond. Overigens is dit volgens mij een vrij kleine kans. Daarnaast zal je onder narcose worden gebracht en dat brengt altijd een klein risico met zich mee. Plaatselijke verdoving is ook mogelijk maar dat zou ik niemand aanraden...

Er kan ook een miskraam opgewekt worden met medicijnen. Ik lees dat dat bij Helena goed is gegaan. Dat is ook weer voor iedereen anders, de medicijnen kunnen ook nare bijwerkingen hebben.

Uiteindelijk moet je doen wat je gevoel je ingeeft. Een miskraam is gewoon vervelend hoe je het wendt of keert.

19. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @silly, ik had dinsdag het gevoel niet meer zwanger te zijn....woensdag een veegje bruin slijm, meer niet, maar heb een nieuwe bloedtest geeist....
    als het maandag nog niet zelf is losgekomen wil ik dat ze er iets aan doen...

20. mamavan1

mamavan1 Actief lid

16 jul 2008
    455
    0
    0
    sint-truiden
    welk risico brengt de narcose met zich mee?

Deel Deze Pagina