morgen weer samenlevingstest, hopelijk negatief....

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door roca81, 7 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roca81

roca81 Bekend lid

26 okt 2006
    851
    0
    0
    Vanmorgen weer naar het ziekenhuis geweest voor een inwendige
    echo. Vrijdag zou mijn vruchtbaarste dag zijn en zouden we weer een samenlevingstest hebben. Maar mijn eitje is nu al 22 mm, dus we hebben huiswerk gekregen voor vanavond en dan hebben we morgenvroeg weer een samenlevingstest.

De vorige keer was de uitslag van deze test niet goed en niet slecht, redelijk dus. Er waren zaadjes, alleen zwommen deze niet omhoog. Tevens was het eitje al gesprongen, dus daarom deze maand opnieuw.

Maar nu heb ik dus gevraagd wat te doen als de test weer hetzelfde, slechter of beter is. Als de samenlevingstest positief is, dan zwemmen de zaadjes wel omhoog. We moeten dan nog 6 maanden wachten op een spontane zwangerschap door de gemeenschap heel goed te timen.
    Na die 6 maanden wordt er een foto van mijn baarmoeder + eierstokken gemaakt en worden de eileiders doorgespoten. Daarna nog 3 maanden wachten..... Al met al, geen leuk vooruitzicht! We zijn al sinds november 2005 bezig, lang genoeg gewacht vinden we.

Stel dat de test hetzelfde is als de vorige keer of slechter (de zaadjes bewegen wel, maar zwemmen niet omhoog) dan kunnen we volgende maand beginnen met insimineren.

Misschien een stomme gedachte, maar ik hoop dat de uitslag negetief, zodat we volgende maand al kunnen beginnen. Voor mijn gevoel worden de kansen dan een stuk vergroot.

Hoe denken jullie hierover?

Liefs, Roca

2. ninaVI

ninaVI Fanatiek lid

6 jun 2006
    1.304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    wij zijn vanaf dec 2006 bezig en vorige week te horengekregen dat we op dit moment helemaal nog geen opties hebben!

Ik begrijp je heel goed dat het wachten nu wel lang genoeg heeft geduurd het verlangen is zo groot...

maar sinds ik donderdag dit te horen heb gekregen op dit moment nog helemaal niets zou ik een moord doen voor een uitslag waarbij natuurlijk eventueel nog een optie is! Nogmaals ik begrijp het goed hoor maar donderdag heeft allen wel in perspectief gezet!

Ik duim voor je dat ze volgende maand kunnen starten met iui! Waarom niet gewoon allebei...zelf proberen en iui!

sterkte liefs nina

ben jaloers op je! Ik las dat jullie eerste spermaonderzoek ook erg slecht was en icsi een optie was en nu dit...ik hoop dat we mogen volgen met verbeterd zaad!

3. roca81

roca81 Bekend lid

26 okt 2006
    851
    0
    0
    Hoi Nina,

Ik weet ook wel dat we nog heel blij moeten zijn dat spontaan zwanger worden nog een optie is. Zeker na de uitslag van het 1e zaadonderzoek.
    Het is allemaal erg dubbel. Eerst de uitslag heel slecht, en vervolgens weer een kans om spontaan zwanger te worden. Je wordt heen en weer geslingerd door allerlei verschillende emoties.

Het liefste zou ik natuurlijk ook allebei willen, en een positieve test
    en tevens al kunnen beginnen met IUI.

Afwachten dus

Ik hoop dat jullie ons inderdaad mogen volgen met beter zaad!

Groetjes Roca

4. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Kun je dat niet bespreken? Gewoon zeggen dat je het eigenlijk niet ziet zitten om in totaal nog 9 maanden te wachten. Vertellen dat je het emotioneel gezien heel moeilijk vind en dat je toch graag met iui zou starten.
    Gewoon een beetje aandikken. Gewoon proberen. Succes!

5. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik vind het wel bijzonder dat je nog zo lang moet wachten op verder onderzoek. Samenlevingstesten zeggen helemaal niet zoveel. Ik ben vlak na 2 negatieve samenlevingstesten spontaan zwanger geraakt maar de afspraak voor een foto om te kijken of er geen 'verstoppingen' waren, was al gemaakt. Dat kon in de cyclus na de samenlevingstest. Wij waren toen zo'n 9 maanden bezig.

6. roca81

roca81 Bekend lid

26 okt 2006
    851
    0
    0
    Ik wacht de uitslag morgen inderdaad of en wil dan ook aangeven dat
    ik die maanden wachten wel erg lang vind.
    Altijd fijn om te lezen dat mensen spontaan zwanger raken in de MMM. Heel veel succes met de laatste dagen van je zwangerschap!

Groetjes Roca

7. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Dank je wel. Jij succes met zwanger raken!

8. ninaVI

ninaVI Fanatiek lid

6 jun 2006
    1.304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    lijkt me goed plan om aan te geven dat het emotioneel gewoon heel zwaar is om telkens die teleurstellingen te moeten hebben!

misschien willen ze dan wel helpen met de iui!

ik duim voor je!

liefs nina

9. minou

minou Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.490
    0
    0
    @Roca...
    Wij hebben 2 samenlevingstesten gehad.De eerste was negatief.geen levende zwemmers.
    De tweede was positief.
    Daarna heb ik een HSG gehad ,baarmoederfoto.
    deze was ook goed.Na de HSG moesten wij ook een half jaar proberen zelf zwanger te worden.
    Het schijnt dat je na HSG soms vrij snel zwanger raakt.Ik zou dan sowieso om die HSG vragen.
    En dan eerst zelf klussen.
    het mooiste is toch om spontaan zwanger te worden.
    Succes morgen.
    liefs Minou

10. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Minou, dat traject was met ons ook afgesproken. Ik ben al zwanger geraakt voor de foto maar dat was wel het traject: samenlevingstesten en dan snel de foto. Ook hetzelfde argument: soms zit er iets verstopt wat door het maken van de foto oplost zodat je kansen vergroten.

11. roca81

roca81 Bekend lid

26 okt 2006
    851
    0
    0
    Hoi dames,

Als de test positief ik, zal ik inderdaad gaan vragen om de foto. Natuurlijk is het het mooist om spontaan zwanger te raken. Maar om nog 6 maaden op de foto te wachten is wel lang. Ze zei inderdaad ook dat na het doorspuiten de kans op zwangerschap ook toeneemt, vandaar dat er nog eens 3 maanden gewacht wordt met verdere behandeling nadat foto is gemaakt.

Groetjes Roca

12. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik zou ook om de foto vragen als de test negatief is. Ik ben 2 maanden na 2 negatieve samenlevingstesten zwanger geraakt. De gyn zei het toen al: als de samenlevingstest positief is, weet je zeker dat het goed zit. Als ie negatief is, weet je nog niets. Dan kan het evengoed lukken.

13. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Heel veel suc6 morgen!

Ik hecht niet al te veel waarde aan die samenlevingstest. Die van ons was hartstikke negatief! Geen enkele cel te vinden in het slijm en mijn zuurtegraad zou niet goed zijn (waardoor sperma ook wordt afgebroken)

Ondanks alle mega slecht uitslagen.....een wonder!

Laat dat jullie ook maar overkomen! Daar duim ik voor.

Ik moet ma naar dezelfde arts ;)

14. roca81

roca81 Bekend lid

26 okt 2006
    851
    0
    0
    Hoi Elvira,

Op zo'n wondertje hoop ik natuurlijk ook. Ik moet morgen helaas naar een andere gyn. voor de samenlevingstest, B. werkt morgen niet.
    Maar ze zei wel dat ik haar zowiezo vrijdag even kon bellen als ik nog vragen etc had.

Hoe reageerde B. trouwens op het feit dat je ondanks alle negatieve testen etc. zomaar spontaan zwanger bent geraakt?

Groetjes Roca

15. ninaVI

ninaVI Fanatiek lid

6 jun 2006
    1.304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    daar ben ik ook onwijs benieuwd naar Elvira?

liefs nina

16. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Is wel een schatje he B?
    Ik heb haar nog niet gesproken, alleen de secretaresse...Zie haar maandag dus...
    Moet wel even opmerken dat ze zei dat die zuurtegraad heel erg wisselt en dat ik me daar dus geen zorgen over moest maken...Probleem lag echt bij mijn man....

Ben benieuwd hoe het ging vandaag?

17. roca81

roca81 Bekend lid

26 okt 2006
    851
    0
    0
    B. is echt wel fijn. Heel persoonlijk en begripvol. Ik heb een nieuw topic geopoend, we weten nu waar we aan toe zijn.
    We kunnen volgende maand beginnen aan IUI in eigen cyclus.

Groetjes Roca

18. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    @ roca81 ik snap wat je bedoelt, ik zou het dan ook zo denken, je bent nu lang genoeg aan het wachten.
    En wachten duurd altijd lang.... ;)

19. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Ik zag het; heb gereageerd ;)
    Nogmaals suc6 he!

20. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005