Hcg gehalte

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door margaretha, 21 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. margaretha

21 nov 2006
    60
    0
    0
    Ik heb een vraagje over het hcg gehalte.
    Vandaag kwam moeders voor moeders bij mij langs, omdat ik me daarvoor opgegeven heb. ik ben nu 5 weken zwanger, bij moeders voor moeders is dit in principe nog te vroeg, want vanaf de 6de week is het hormoon hcg voor hun pas voldoende aanwezig, toch gingen we even een testje doen, en dat is dus geen gevoelige test, deze test gaat uit van een hcg gehalte die je moet hebben vanaf 6 weken en ja hoor de test streep was bij mij nog feller dan de controlestreep, zij natuurlijk blij en ik ook, maar is het nu niet zo dat ik misschien dan toch verder ben dan ik denk te zijn? ik heb pas 13 maart een afspraak bij de verloskundige, maar ben dus benieuwd of het misschien niet handiger is om eerder te gaan, voor mijn eigen gemoedsrust dan....

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Margaretha,

zij gebruiken een gewone zwangerschapstest hoor, en niet eentje die pas vanaf 6 weken gaat tellen.
    Een heel duidelijk en snel positief resultaat kan wel aangeven dat je wat verder bent ja( of dat het er 2 zijn....). Maar daarvoor hoef je niet eerder naar je verloskundige te gaan. 13 maart is vroeg genoeg, gewoon nog even geduld hebben. Goed dat je meedoet met moeders voor moeders!

Mirjam

Deel Deze Pagina