Ik ben nu voor de 3e keer in verwachting. De 2e keer heb ik een miskraam gekregen waardoor ik erg onzeker ben geworden. Vandaar mijn vragen: 1. Ik heb niet echt een witte afscheiding maar meer helder gelig. Is dit normaal? Het ruikt niet en het is wat dikker. 2. Mijn onderbuik is wat meer opgezet dan normaal (normaal is dat bij mij heel erg plat). Alleen soms lijkt 'ie de ene dag wat minder dik dan bijvoorbeeld de andere dag. Kan dit en kan ik al zo snel (het was al een week voor ijn verwachte menstruatie) een opgezette onderbuik hebben? 3. Is het ook normaal dat je niet vaak hoeft te plassen? Ik hoop dat iemand snel antwoord kan geven op mijn vragen!
hoi Hendrikje, gele afscheiding is geen probleem. Zolang het niet jeukt en stinkt is het ok. Het is normaal dat je buik soms wat platter is en dan minder plat. Je darmen zetten op door de hormonen, en dat is het ene moment meer dan het andere. Het geeft niet dat je niet vaak hoeft te plassen, sommige vrouwen hebben daar helemaal geen last van, soms komt het pas later in de zwangerschap. Mirjam