Graag jullie visie...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door wannabe a mom, 23 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vrijdag ben ik ongesteld geworden, tenminste....het was wel anders dan anders. Vrijdagochtend begonnen met bruin bloedverlies (soms draderig en donker). Dat heeft zo doorgesukkeld tot zaterdagmiddag, toen was het al weer over. Het was ook in mindere mate, dan dat ik er normaal last van heb. Ik heb dit nog nooit gehad. Normaal duurt mijn ongesteldheid zo'n 3 a 4 dagen. Ik heb geen helder rood bloed gehad. Wel een beetje rood, maar het was meer bruin bloedverlies. Wat moet ik hier nu van denken? Normaal voel ik het op de seconde dat ik ongesteld wordt. Ik krijg dan typische krampen in mijn buik. Deze keer had ik dat helemaal niet. Ik had wel buikpijn voordat ik donderdag naar bed ging. Maar deze buikpijn voelde heel anders aan.

    Ik zat in de 7e ronde en ga nu voor ronde 8. Mijn cyclus van de afgelopen keren vanaf het moment dat ik met de pil gestopt (ik ben 35) ben tot nu:

    32-28-25-31-27-27-28

    Ik heb steken in mijn zij en soms een trekkerig gevoel in mijn buik. Ik heb een rammelende maag en soms kan ik niet goed rechtop zitten, dan trekt het.

    Is het wel normaal dat ik maar anderhalve dag ongesteld ben geweest en dan ook nog eens anders dan anders? Wat is jullie visie hierop?

    Ik heb de zoekfunctie ook gebruikt en de ervaringen van andere gelezen, maar daar kan ik ook niet echt uithalen of dit wel normaal is. Sterker nog; ik zit me alleen maar gek te maken. Zucht.....ik wil zo graag zwanger worden.

    O ja, nu ik toch jullie aandacht even heb. Soms lees ik wel eens in bladen dat je als je 35 bent en een half jaar bezig bent, dan al naar de huisarts kunt gaan. Ik ben nu 35,5 en de tijd gaat dringen. tenminste zo voel ik dat wel. Wat zou jij doen, als je in mijn schoenen stond?

    Ik zeer benieuwd naar jullie reacties. Alvast bedankt allemaal!
     
  2. bambi82

    bambi82 Actief lid

    13 jul 2007
    252
    0
    0
    hoi,

    Ik persoonlijk heb er geen ervaring mee, maar vind 1.5 dag ongie wel erg weinig.

    Het kan zijn dat je een innesteling heb gehad, miss wat laat , maar kan ook zijn dat je ei ook later was, dat kan ik hellaas niet opmaken uit je verhaal. Wellicht kan je voor de zekerheid een test doen ? Dan heb je meer duidelijkheid.

    Ik wens je veel succes.

    gr. Bambi
     
  3. Hoi wannabe a mom...

    spannend hoor! Dat bruinverlies is op zich wel normaal een beetje, maar als je zo weinig rood hebt gezien kun je je gaan afvragen of het wel kan tellen als ongi. Heb je al een testje eraan gewaagd?
    Want zoals ik je verhaal lees speelt dit ook bij jou in je achterhoofd mee. En alleen dan heb je meer duidelijkheid!

    En wat betreft je leeftijd... als je nu toch aan je volgende cyclus begint kun je natuurlijk altijd eens gaan babbelen bij je huisarts. Mocht ie het nog te vroeg vinden kun je altijd nog verder afwachten! Langs gaan kan nooit kwaad toch?

    Succes met zwanger worden!
     
  4. Niet meer actief

    Hoi,

    Ik heb dit ook nog nooit meegemaakt, maar ik zou over een paar daagjes als er nogsteeds niks is ook even voor de zekerheid een test doen. Dan heb je tenminste zekerheid.

    Je kunt natuurlijk ook even bij de huisarts langsgaan, kun je meteen vragen hoe het allemaal zit.
    Vragen kan geen kwaad, maar dan heb je wel zekerheid daarna en hoef je je geen zorgen te maken.

    Succes
     
  5. Marlie81

    Marlie81 Bekend lid

    17 jun 2007
    768
    0
    0
    Als ik jouw was zou ik een testje gaan doen. Dit komt me wel bekend voor....
    Zelf dat ik vorige week zaterdag ook ongesteld geworden te zijn tot me de volgende dag opviel dat het veel minder was dan anders en dat het bruin was i.p.v. rood. En zie nu mijn banner.
    Mocht het niet zo zijn dan zou ik zeker even je huisarts bellen dat jullie een kinderwens hebben en dat je 35,5 bent. Kan nooit kwaad en wie weet heb je er iets aan...
     
  6. mirandab

    mirandab Actief lid

    30 mei 2007
    135
    0
    0
    medewerker boekhouding
    Veldhoven
    Ik ben het met de meiden eens, voor de zekerheid even een testje wagen en ik heb inderdaad ergens gelezen (weet niet meer waar) dat als je 35 bent dat je dan na een half jaar naar de ha kan voor een doorverwijzing naar de gynaecoloog....

    veel succes!
     
  7. Niet meer actief

    Ik zou ook een testje wagen...
     
  8. Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik maar eens een testje ga doen. Ik ben bang dat het wel weer op een teleurstelling uitloopt. Maar ach, waarschijnlijk heb ik dan wel meer rust.

    Ik zit er wel over te denken om naar de HA te gaan. Baat het niet, schaadt het niet!
     
  9. Emma29

    Emma29 VIP lid

    30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    hoi wannabe a mom
    hier was het hetzelfde verhaal in mei
    ik had wel bruinverlies en maar 3 uurtjes bloed....
    maar ok ik dacht bloed is bloed dus huilbui en we gaan weer door ( was al 2 jr aan het wachten ) wel wat kwaaltjes zelfs nog getest maar niks ...
    juni .. al 3 dagen voor nod boven de wc testje lichte streep ! ja ja op nod duidelijke streep dus wij zijn vorige week naar vk geweest en wat blijkt !
    ik ben nu bijna 11 weken zwanger ! dus toch in mei...
    raar dat het zo lang duurde voordat het allemaal toonde maar omdat ik het zo hoopte wuifde ik de symponen zelfs weg !
    donderdag echo en dan weten we het zeker.
    nou meissie misschien geeft je dit wat hoop !
    ik zou zeker langs de HA gaan ...
    succes groetjes van Emma
     
  10. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    3
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik geef je hoop hihi..
    Ik had hetzelfde toen ik zwanger was van Eslem.
    Ik heb toen 3 dagen bruin bloed gehad..ik dacht dat ik gewoon ongesteld was maar toen het opeens stopte begon ik te twijfelen..
     
  11. 1Summer

    1Summer Actief lid

    21 jul 2007
    178
    0
    0
    NH
    Ik zou ook even een testje doen in jouw geval.
    En een bezoekje aan de huisarts kan nooit kwaad!

    Succes meid! :D
     
  12. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Succes met testen als je besluit dat te doen.

    Vwb je tweede vraag: ik ben zelf wel met een half jaar na de gyn. gegaan ivm mijn leeftijd.
     
  13. Ik heb vanochtend een test gedaan en..............helaas, niet zwanger! Nou ja, helemaal als een verrassing komt het niet en we gaan gewoon weer verder. Wel balen, hoor! Deze maand is mijn vriend vaak weg. Morgen gaat hij weer naar Amerika en volgende week ook weer. Laat ik in die week nu net mijn eisprong hebben....aaaahhhh. Afspraak bij de huisarts heb ik nog niet gemaakt. Het is nu zo druk op het werk (veel collega's met vakantie), dus is het lastig om een uurtje, laat staan de ochtend vrij te nemen.

    Ondanks dat ik er al wel rekening mee had gehouden dat ik niet zwanger zou zijn, baal ik er wel van als er 'niet zwanger' in het schermpje verschijnt. Je wordt dan weer met de neus op de feiten gedrukt! Het wolkje waar je dan even op vertoefd...spat dan weer uiteen! Back to reality en vooral positief blijven!
     
  14. WishfulDreaming

    WishfulDreaming Fanatiek lid

    24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Wel, ik ben deze week ook ongesteld geweest! Zaterdagmiddag kwamen ze erdoor... Maandagavond was er al bijna niets meer te bespeuren! Dus 2 dagen en een beetje... Langer niet.

    Het was wel bijna allemaal "mooi rood" bloed, maar ik vond het ook wel verdacht dat het op 2 dagen al afgelopen was.

    Korte maandstonden vind ik helemaal niet erg!
    Hoe korter, hoe liever... en liefst nog helemaal niet! ;) :p
     
  15. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    normaal gesproken ben je een jaar aan het "tobben" voor een huisarts je eventueel doorstuurd, maar gezien jouw leeftijd zou ik niet zo lang wachten meid, ik heb zelf na 9 mnd de stoute schoenen aangetrokken en aangegeven dat we best wel bang waren dat er iets niet goed was met het zaad van mijn man, en gelukkig werd dat serieus genomen zodat hij in november al voor het eerst zijn zaad mocht inleveren voor onderzoek, waar dus uitkwam dat dat niet goed was...

    dus als ik jou was zou ik ook de stoute schoenen aantrekken en aan de bel trekken bij de ha en wie weet heb jij ook een "goede" huisarts die je doorstuurd voor de begin onderzoeken...

    wbt je ongesteldheid kan dat elke maand zo ineens veranderen zo heb ik het ook verschillende malen gehad dat ik ineens van de 3-4 dgn vol rood naar 1,5 bruinig ging maar niet zwanger was...terwijl ik bij de andere 2 tot 2x toe "normaal" ongesteld ben geweest, dus je kan er niet altijd iets van zeggen...

    dus kom op meid, trek de stoute schoenen uit en bel gewoon je ha op...

    heel veel succes in ieder geval... :)
     
  16. ichtus

    ichtus VIP lid

    5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    als die "ongi" een innesteling was dan kun je toch pas een week later ofzo pas testen? ik zou het nog even aankijken en toch over een paar dagen nog een keer proberen. ook heeft CB digi (volgens mij heb je daarmee getest) wat meer HCG nodig.. ikzelf heb 3 dagen voor mijn NOD met HEMA en kruidvat test getest en daar was een lichte maar duidelijke streep op te zien. daarna nog een digi gebruikt, maar die was negatief.. was/BEN toch echt zwanger...
     
  17. Pooh69

    Pooh69 VIP lid

    31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Wannebe a mom. Ik had na ronde 2 ook maar 1,5 dag ongi en heel weinig en vond het ook heel raar, maar toch was het gewoon ongi en niet zwanger! Duim voor je dat het snel raak zal zijn! ;)
     

Deel Deze Pagina