Eiwit in urine vroege zwangerschap?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door carlo1987, 13 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carlo1987

carlo1987 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.043
    0
    0
    verzorging
    nijmegen
    Vanmiddag urine stick op het werk gedaan ivm verdenking urineweginfectie.
    Alles schoon
    Alleen de eiwitten waren heel licht verhoogd. Ik heb ooit ergens gelezen dat dit een teken kan zijn dat je zwanger bent.
    Weet iemand of dit klopt? Ik heb ook een vreemde buikpijn, deze voelde ik bij mijn eerste zw-schap ook. Een soort baarmoederkramp. Alsof die strak gespannen is.
    Ik heb veel plasaandrang en ben erg moe. Zaterdag is mijn nod.
    Hopelijk heeft iemand antwoord.

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.968
    15.606
    113
    Nabij Utrecht
    Hmmmm veel gebruiken ovu testen om te kijken of ze zwanger kunnen zijn.
    Begint dat nu ook al met eiwit testen??

Gebruik testen waar ze voor bedoeld zijn en nergens anders voor (als misschien misschien).
    Je maakt jezelf op deze manier alleen maar gek.

Overigens denk ik niet dat je een medisch onderlegd antwoord krijgt want eiwitten worden niet voor of net na nod getest (standaard).

3. carlo1987

carlo1987 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.043
    0
    0
    verzorging
    nijmegen
    Heb jij wel goed gelezen? Een urinestick is om te kijken of er mogelijk een infectie aanwezig. Blijkbaar weet jij niet waar ik het over heb dus reageer dan ook gewoon niet.

4. Wondertje4

Wondertje4 Niet meer actief

Sorry, maar ik vind je reactie nogal kort door de bocht en niet bepaald vriendelijk.

Rogijuli heeft inderdaad niet goed gelezen, maar gezien er heel veel mensen van alles uitproberen om een positieve test te krijgen kan ik haar reactie wel begrijpen. Ze zei het uit bescherming voor je zelf maar heeft je topic verkeerd begrepen.

Om antwoord te geven op je vraag. Ja, eiwitten in de urine kunnen op zwangerschap duidden maar ook op heel veel andere dingen. Eiwitten worden overigens vaak terug gevonden in het slijm, vandaar dat je in het ziekenhuis eerst goed moet poetsen met steriel water, klein beetje uitplassen en daarna pas gaan opvangen. Dit ter voorkomen van te veel eiwit in urine welk niet geplaatst is.

De enige manier er achter te komen is uiteraard gewoon een zwangerschapstest te doen.

Succes!

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.968
    15.606
    113
    Nabij Utrecht
    Nou ik heb prima gelezen. test voor infectie. dat heb je niet maar wel licht eiwitten.
    Vervolgens vraag je of dat ook bij een zwangerschap kan horen.
    Dat klinkt voor mij hetzelfde als wanneer men een ovutest doet een paar dagen voor nod en daarop een lichte streep krijgt en dan gaat vragen of dat ook gebeurd als je zwanger bent.

Aan je "vriendelijke" reactie te merken heb je zowiezo last van hormonen maar welke dat zijn is nog af te wachten tot zaterdag (pms of hcg)

6. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Om te kijken of je zwanger bent zijn er zwangerschapstesten.

Een hele lichte waarde eiwitten zegt helemaal niets.

7. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    @Carlo, het kan van alles zijn, dus helaas is het afwachten geblazen. Succes met wachten.

8. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Verhoging van eiwitten duidt wel degelijk ook op een blaasontsteking. Het zou ook je vele plasdrang verklaren. Misschien even naar de huisarts? Dan weet je het zeker. Ben benieuwd!

9. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Laag aantal eiwitten is niet zo bijzonder hoor.
    Net als dat je vaak ook een klein aantal erytrocyten in je urine kan hebben.
    Urine stroomt langs je edele delen en neemt het een en ander mee.

Maar zou als je zo veel moet plassen er wel op laten testen.

10. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Als je veel last van afscheiding hebt kan dat de reden zijn voor veel eiwitten in je urine. Zwangere vrouwen hebben vaak wat meer last van afscheiding en daarom soms meer eiwitten in urine...

Maar zoals al gezegd, alleen een zwangerschapstest geeft duidelijkheid.
    En volgende keer niet zo onaardig, die mensen doen moeite om je antwoord te geven dus wat vriendelijker mag best !

11. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Mwah, ik stoorde me ook iets aan de toonzetting (maar dat zijn vast hormonen indrrdaad hihi). Vond het zelf eigenlijk best een interessante vraag en ik denk dat t bij TS simpelweg in de verkeerde keelgat schoot dat er n vergelijk wordt gemaakt met de vele ovu-om-te-kijken-of-je-zwanger-bent-testers. Zou ik ook niet mee vergeleken willen worden.

Dus laten we hopen op HCG hormonen ipv PMS :)

12. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    En? Hoe is het afgelopen? Blaasontsteking of toch....? :)

Deel Deze Pagina