Hoe begint een longonsteking??

Discussie in 'Gezondheid' gestart door muis26, 12 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muis26

muis26 Fanatiek lid

Hallo iedereen!!!

Ik ben al een maand aan het kwakkelen. maand geleden dikke griep gehad (koorts, hoesten, verkouden, hoofdpijn), heel lang verkouden gebleven daarna en het ging net weer anderhalve week goed (verkoudheid eindelijk weg) en dit weekend ben ik WEER beroerd :(

Ik moet weer hoesten, snot snot verkouden, hoofdpijn, voel me steeds duizeliger worden (nog geen koorts volgens mij) en heb de hele tijd steken in mijn longen (zijkant/achterkant rug, iets lager dan mijn borsten.

Ik weet nou niet of ik naar de dokter moet, ik heb een hekel aan doktersbezoekjes. (ga het liefst pas als ik bijna neerval haha)

Maar ik denk misschien heeft iemand van jullie ervaring met een (beginnende) longontsteking, moet je dan altijd enorme koorts hebben? of kan het ook sluipend beginnen?

Ik hoest pas sinds gister, en niet heel erg overdreven, dus het kunnen geen spieren zijn die pijn doen van het hoesten, het is ook niet ademhalings gebonden. steekt ook als ik niet adem.

nou ik hoop dat iemand mij kan helpen :(:(:):):)

2. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

mijn man had toen echt wel koorts en was dood en doodziek. kon ook moeilijk ademen en was erg benauwd

3. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    nee, geen enorme koorts. Ik had geloof ik 38.5 of zo en vooral hoestte ik groen slijm op. Als je dat ziet, zit er een ontsteking! Dan moet je echt naar de dokter hoor, je kunt ook bellen dan. Dat heb ik gedaan en kreeg gelijk antibiotica.

4. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    #4 Reina5, 12 dec 2011
    Laatst bewerkt: 12 dec 2011
    Meid, ik bedenk me nu dat het ook ernstig kan zijn. Mijn vriendin is eraan overleden in heel korte tijd na hoesten/verkoudheid. Ze had felle pijn bij haar ribben. Ze is naar de huisarts gegaan en heeft pijnstillers gekregen en de volgende avond is ze dood op de bank gevonden. Ik wil je niet bang maken, maar steken bij de longen KAN op een longembolie duiden, er knapt dan een vat in de longen. Dat overleef je niet.

Ik zou als de wiedeweerga naar de Huisartsenpost bellen, dat is echt niet goed! Laat je nog even wat terughoren? Beterschap!!

5. Oreomama

Oreomama Actief lid

19 nov 2011
    146
    0
    0
    management assistent
    Almere
    Mijn moeder had ook hoge koorts, was van tijd tot tijd benauwd en hoestte ontzettend veel. Naar de ha gegaan en bleek idd longontsteking te hebben.
    Als je het zekere voor het onzekere wilt nemen dan kun je het beste toch even langs de ha gaan. Die kan vaststellen of er sprake is van een longontsteking of iets anders.
    Sterkte!

6. quschke

quschke VIP lid

12 jun 2010
    6.029
    0
    0
    limburg
    Dit komt mij heel bekend voor! Manlief heeft vorig jaar in ziekenhuis gelegen met flinke long ontsteking. En het begon precies zoals jij omschrijft! Ook hij is te lang door blijven lopen en daardoor heeft de longonsteking zich goed kunnen ontwikkelen waardoor hij in ziekenhuis heeft gelegen.
    Ik zou vor zekerheid toch maar even langs ha gaan, want meestal kan het goed verholpen worden met een ab kuur!

7. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Ik denk dat longontsteking bij iedereen anders begint... Ik had bijna geen koorts, maar bleef de longen uit mijn lijf hoesten, voornamelijk als ik naar bed ging.

Je klachten hoeven niet perse op een longontsteking te duiden, misschien is er iets anders aan de hand. Maar wij zijn geen doktoren. Het enige dat we je kunnen adviseren is om bij twijfel naar de dokter te gaan!

8. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.998
    27
    48
    Ik heb nu longontsteking en ik hoest vreselijk...veel sljjm. heb koorts en ben van tijd tot tijd benauwd...

9. muis26

muis26 Fanatiek lid

oke kan dus wel mild beginnen...
    longembolie is het niet hoor, ik voel het aan beide kanten, en begon echt meteen met mijn verkoudheid. ik hoest idd veel slijm op. weet niet welke kleur t heeft , zal es kijken straks (wil ik dat zien??? JEK)

ik kijk wel even hoe het morgen is, anders bel ik toch maar even de huisarts..... bedankt in ieder geval...

heb er snachts ook het meest last van die benauwdheid en het hoesten. maar voel me gewoon helemaal niet zo goed. ben heel wazig en duizelig :(

10. elsie22

elsie22 Niet meer actief

klinkt niet lekker! misschien kan je de HAP even bellen en gewoon je verhaal doen? kijken wat ze dan zeggen?

11. Tese

Tese Niet meer actief

Vraagje, mijn dochter hoest ook, niet erg veel maar ze heeft koorts en je hoort haar admhaling roggelen. Zou dat longontsteking kunnen zijn? Ze lijkt niet benauwd verder.

12. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    ja dat kan (volgens mij). Ik was ook niet gelijk benauwd. Rochelend ademhalen had ik ook.

13. tulip

tulip Niet meer actief

bij mijn man begon het met veel hoesten, maar dat werd steeds erger en hij werd ook steeds kortademiger en het hoesten ging op een gegeven moment ook zeer doen.

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Verplaatst naar: gezondheid.
    Elmo

Deel Deze Pagina