Te kleine baarmoeder?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mother2Be, 18 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mother2Be

Mother2Be Lid

18 jul 2014
    60
    0
    6
    Goedemorgen,

Ik hoop dat iemand me kan helpen hiermee. Mijn moeder heeft vijf kinderen te vroeg gebaard (minimaal 31 weken en max 36 weken) omdat ze een kleine baarmoeder heeft. De baby kan niet doorgroeien tot 40 weken. Het was zelfs zo dat bij mijn zusje, die met 36 weken kwam, de dokter had gezegd dat haar baarmoederwand zo dun was, dat hij blij was dat ze was gekomen naar het ziekenhuis. Als ze langer had gewacht, dan was dat blijkbaar niet goed geweest. Mijn zusje had toen al in het vruchtwater gepoept ook.

Nu ben ik zelf 35 weken zwanger en heb ik het idee dat ik hetzelfde heb. Mijn buik is constant gespannen en ik voel de baby gewoon zitten, in de zin van, ik kan de houding van de baby met mijn hand volgen. Ik was eerder naar het ziekenhuis geweest voor een minder leven-echo en de klinisch verloskundige zei daar dat het lijkt alsof mijn baarmoeder te smal was. Mijn eigen verloskundigen zeggen dat er niks aan de hand is.
    Ik voel me toch niet echt gerust. Gisteren heb ik een tijdlang voorweeen gehad en vandaag werd ik wakker van mijn harde en pijnlijke buik. Het lijkt gewoon alsof de baby echt te groot wordt voor mijn buik. Wat zouden jullie me adviseren? Ik weet dat mijn verloskundige zal zeggen dat ik me geen zorgen hoef te maken, heb in de afgelopen weken gehoord dat ik nu eenmaal de 'pech' heb dat die constant harde buiken bij mijn zwangerschap horen. Echter heb ik elke keer het verhaal van mijn zusje voor ogen en heb ik de neiging om een gynaecologisch (oid) onderzoek aan te vragen. Is iemand hier nog meer bekend mee? Oja, en de baby voel ik nog wel bewegen, uiteraard minder dan voorheen, maar ik gooi het dan op de bewegingsbeperking die de baby heeft op dit moment.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is allemaal, maak me een beetje zorgen.

2. Peachy

Peachy Bekend lid

26 nov 2013
    654
    0
    0
    Ik heb hetzelfde, in die zin dat mijn baby erg goed te voelen is en helemaal vooraan tegen mijn buikwand ligt. Ook veel last gehad van harde buiken en voorweeën rond die termijn (duurde tot een paar dagen terug en nu ineens weer minder). En ik herken het gevoel dat mijn buik nu echt te klein wordt. Hij staat ook al enige tijd flink op spanning.

Toch zit de baby er nog steeds en blijkbaar groeit mijn buik toch vrolijk met hem mee.

Ik heb alleen geen moeder met een kleine baarmoeder... En gezien die geschiedenis kan ik me voorstellen dat je je zorgen maakt. Weet je verloskundige van je moeder? Ik zou in elk geval nogmaals mijn zorgen uiten, want het is hoe dan ook niet goed om daarmee rond te blijven lopen. En als je verloskundige het voor je gevoel niet serieus blijft nemen, misschien toch even contact opnemen met de klinisch verloskundige die je eerder hebt gesproken?

Succes!

3. Mother2Be

Mother2Be Lid

18 jul 2014
    60
    0
    6
    Bedankt voor je antwoord! Had je verloskundige nog wat gezegd over die klachten die je had en deed je zelf iets om het gevoel van harde buiken en voorweeen te verlichten? Doet me wel goed te horen dat het bij jou gewoon een normale groei is, ik hoop dat het bij mij ook het geval is.

Kan je zonder doorverwijzing contact opnemen met een klinisch verloskundige?

4. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    Gezien de geschiedenis van je moeder en de zorgen die je hebt zou ik ook contact opnemen met een gyneacoloog. Ik zou vandaag gewoon bellen en je verhaal uitleggen. Ook zou ik aangeven dat je verloskundige je zegt geen zorgen te maken maar dat je toch een second opinion wil van een gyneacoloog. Daar is niks mis mee hoor! Het gaat niet om een gebrokn been waar je mee zit maar om je kindje! Ik had niet getwijfeld en meteen gebeld. Succes ermee! Ik hoop dat ze je gerust kunnen stellen.

5. Peachy

Peachy Bekend lid

26 nov 2013
    654
    0
    0
    De verloskundige heeft me een test laten doen voor een blaasontsteking, maar daar kwam niks uit. Het hoort er helaas gewoon bij. Wat vaak helpt is een warme douche of rustig gaan liggen en diep door je buik ademhalen, maar dat werkt ook lang niet altijd.

Volgens mij kun je gewoon naar het ziekenhuis bellen en je verhaal uitleggen :)

Deel Deze Pagina