zwanger of toch niet?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door caat, 5 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Nieuw hier,dus weet niet goed of het topic goed terecht gaat komen.

Twee jaar geleden hebben we ons zoontje verloren na 26 weken zwangerschap en het verdriet van zijn overlijden is nog steeds dagelijks voelbaar. Nu twee jaar verder, niet specifiek bezig zijn met zwanger worden ivm gezondheidsproblemen, heb ik zo mijn twijfels....

Ik slik de pil sinds begin dit jaar niet meer, omdat ik door medicijnveranderingen problemen kreeg en we alles moesten uitsluiten voordat er weer dingen opgebouwd zouden worden. We gebruiken een condoom tijdens de sex, maar de afgelopen 2 maanden zijn we daar wel wat slordig in geweest een aantal keer:)

Sinds vorige week heb ik wat zwangerschapssymptomen (opgeblazen gevoel, ochtendmisselijkheid, dikke buik, zeer gevoelige borsten, rugpijn en buikpuin alsof ik ongesteld moet worden) Ik ben zeer onregelmatig ongesteld, tussen de 4 en 7 weken na menstruatie. Gister was het 5 weken geleden, heb nog geen tekenen dat ik ongesteld zou moeten worden.....

Heb toch zeer grote twijfels of ik dus niet zwanger zou kunnen zijn en daarom toch een paar testjes in huis gehaald. Ik vermoed dat het vandaag nog veels te vroeg was om te testen, maar goed je kunt maar nieuwsgierig zijn. Volgens de test was ik dus (nog) niet zwanger. Vrijdag moet ik even contact opnemen met het ziekenhuis, volgende week moet ik bloedgeven, zou ik er goed aan doen om het mee te laten nemen of zou ik wachten tot de 7 weken voorbij zijn (dus nog een week later). Ik vind het lastig, ik wil niet blij zijn voor een mogelijke zwangerschap, terwijl het misschien wel zo veroorzaakt wordt omdat ik bordevol stress zit op het moment (slecht op het werk, terminale vader, medische problemen). Het is wel voor mij en de eventuele newborn van groot belang dat ik zo snel mogelijk weet dat ik zwanger ben om intensief begeleidt te worden........ vrijdag maar aankaarten denk ik??.....

2. Sanyi

Sanyi Fanatiek lid

19 mrt 2012
    1.042
    3
    38
    Goh jeetje wat naar allemaal! Ik zou het zeker vrijdag aankaarten.
    Veel sterkte met alles!

3. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Ik ga het sowieso even aankaarten morgen als ik in het ziekenhuis ben, ik denk dat ze dan wel wil dat ik met het bloedprikken meteen de rest ook even na laat kijken.... ik heb namelijk nog elke dag die grote twijfel. Het plaatje is compleet qua symptomen, alleen nu nog een positieve test.

4. dphoek

dphoek Niet meer actief

Wat een spanning..Die stress is inderdaad gevaarlijk.. Voor jou maar ook voor een eventuele zwangerschap.. Meteen aankaarten morgen!

Succes hoor!!!

Deel Deze Pagina